Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Alleen Rabo naar WP en LBL :( En ook de Tour :(

janvr
Forum-lid

janvr 30 mar 2010 15:05

Met alle respect voor Gesink en Boom (allebei toptalenten), maar qua smaakmakers had ik als ploeg liever Vacansoleil in de Tour gezien dan Rabo.

IBAN
Forum-lid

IBAN 30 mar 2010 15:06

jos vtec schreef:Alleen omdat het meneer armstrong is?????
Meneer rijdt het hle jaar bijna nergens, is ook moeilijk te traceren en traint zich alleen suf alleen voor de tour, wat een kunst.
Ik ben dus absoluut geen fan van dit heerschap.
Laat hem eerst eens het hele jaar door wedstrijden rijden net als elke andere renner, kijken wat meneer dan presteerd in de tour.

ik begrijp dat de frustratie groot is maar Skil en Vacansoleil zijn voor een tour natuurlijk helemaal niet interessant. Dat Radioshack wel uitgenodigd wordt is logisch en niet alleen omdat LA daar toevallig koerst. Het is ook een Amerikaanse ploeg, en wat extra exposure in de states is weer goed voor de reclame inkomsten.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 30 mar 2010 15:40

Alleen omdat het meneer armstrong is?????
We hebben het hier wel over de zevenvoudig (!!) tourwinnaar.
Daarnaast heeft radioshack nog andere renners als Leipheimer, Horner, Zubeldia, Popovich, Vaitkus, Kloden. Diverse renners die meerdere malen top 10 en andere ereplaatsen in de tour zijn geeindigd.

tourist
Forum-lid

tourist 30 mar 2010 15:47

Zeker voor Vacansoleil is dit een bittere pil. Vreemd dat de Tour in Nederland van start gaat en alleen Rabobank mag starten. Zeker weten dat Vacansoleil een sterkere ploeg is dan bv. Katusha, Footon, Euskaltel of Lampre. Het hele protour systeem moet maar eens zeer kritisch bekeken worden. Hoogeland zijn hele programma is naar de vaantjes... Bedankt ASO ))-:

chassepatate
Forum-lid

Gebruikersavatar chassepatate 30 mar 2010 15:50

Hmmm, zal mij benieuwen of VS en Skill volgende jaar nog zijn. Ik neem aan dat deze sponsoren op z'n minst in een grote ronde hun reclame willen tonen...

Ze kunnen beter de handen in elkaar slaan en met de beste renners voor een ProTour licentie gaan...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 mar 2010 15:50

C. Zaballa schreef:Ik wil niet beweren dat Radioshack en BMC geen toprenners hebben, en ook niet dat ze niet in de tour thuis horen. Maar ze hebben tot nu toe weinig laten zien.

Wat heeft Skil dan laten zien? Ik zag in Criterium International bijv toch erg veel Radioshack shirtjes voorin rijden. De koersen voor de Radioshack en BMC komen gewoon nog. Boeiend dat ze niet mee doen met 't spelen in de zandbak in Qatar.

En dat er iemand 't voor mekaar krijgt om te zeggen dat Lance 't hele jaar niets rijdt. Sinds vorig jaar is dat toch echt wel anders.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sprintbom
Forum-lid

sprintbom 30 mar 2010 15:51

Ik vind het spijtig dat zulke teams niet mogen meedoen. Het is een plezier om zulke teams bezig te zien. Altijd positief fietsen is tegenwoordig niet meer genoeg.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 30 mar 2010 15:56

We moeten wel een beetje oppassen om niet door te slaan in enthousiasme over de Nederlandse ploegen. Natuurlijk doet een ploeg als Vacansoleil het heel aardig. Maar dat valt natuurlijk wel vooral op omdat we ons als Nederlanders op zo'n team richten. Wij hebben Johnny Hoogerland maar een ploeg als Euskaltel brengt ook altijd een paar aanvallers mee. En de franse ploegen laten zich ook regelmatig zien in de tour.

Lampre heeft Petacchi en Cunego, Katusha heeft Pozzato, Rodriguez, Karpets, Ivanov, McEwen, Ignatief, Brutt. Er zitten best een paar knappe renners tussen hoor. Eigenlijk kan ik alleen bij Footon niet zo heel veel bedenken maar die gaan dus op basis van hun pro tour status. Al kan het zomaar zijn dat die ploeg in Spanje juist regelmatig aanvalt. Die koersen zien we hier nu eenmaal niet zo veel.

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 30 mar 2010 15:58

Amclassic-fan schreef: Wat heeft Skil dan laten zien? Ik zag in Criterium International bijv toch erg veel Radioshack shirtjes voorin rijden. De koersen voor de Radioshack en BMC komen gewoon nog. Boeiend dat ze niet mee doen met 't spelen in de zandbak in Qatar.

Ik ben niet zozeer pro skill. Sterker nog ik beaam dat deze in de tour/lbl niets hebben te zoeken. Ik constateer dat tot op heden Radioshack/BMC nog niet veel hebben laten zien. En Vacansoleil toch al meer op de voorgrond is getreden.

Hiermee doel ik overigens meer op de deelname in LBL dan in de Tour.
Gazelle Team TVM \'99

IBAN
Forum-lid

IBAN 30 mar 2010 16:06

Footon heeft gemiddeld de jongste ploeg. Uit dat oogpunt wel weer leuk. Gem leeftijd is iets van 24. Geef de jeugd een kans zeg maar.

alleen dat tenue doet me een beetje aan dubbelvla denken.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 30 mar 2010 16:29

Volgens Hilaire Van der Schueren heeft ASO gezegd dat het Vacansoleil team eerste reserve is.

Wellicht dat ze dan nog een kans hebben als een team uitgesloten wordt bij bijvoorbeeld dopingperikelen in dat team.

eelcoz

eelcoz 30 mar 2010 19:48

Tourist schreef: Zeker weten dat Vacansoleil een sterkere ploeg is dan bv. Katusha, Footon, Euskaltel of Lampre.

Nou, volgens mij valt dat nogal tegen. Kijk maar eens goed welke renners er bijv. bij Katusha of Lampre rijden en vergelijk ze dan met de renners van Vancansoleil.

Plaats reactie