Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Pinarello FP 2 2010 model ?

liehoed
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 okt 2009 21:40

liehoed 22 mar 2010 22:26

Hoe bedoel je je bent los? En hoezo twee verschillende planten?

Moet zeggen dat het allemaal heel verwarrend is en er weinig meer van begrijp

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 22 mar 2010 22:39

Ik zal pogen het wat op te klaren.

Vos is een beetje een doe-het-zelf zaak waar je goedkoop slaagt maar weinig advies krijgt.

Een vakman (kaptein in A'dam) is duurder maar geeft daar goed advies voor in de plaats

Aan jou om te bepalen wat bij je past.
Camerig is prachtig!

liehoed
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 okt 2009 21:40

liehoed 22 mar 2010 22:48

Nou ik heb redelijk uitgezocht wat het is. Maar dan lees je dat de wielen niet zo zijn en dan ga je twijfelen of die most onderdelen goed zijn. Ik vind de fiets erg mooi. Ik wil er Ultegra opzetten maar de cranks van most houden omdat de kleur beter is idem als de remhoeven. De rest van de groep dus ultegra. Is dit een goede keus en als ik de fiets zo wil kan ik hem dan bij de vos halen of advieseer je mij nog kaptein?

Alvast bedankt gr marc

stinus
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2007 01:48

stinus 23 mar 2010 00:27

en fiets uitzoeken op internet lukt allemaal wel, het zijn juist de dingen als affiniteit met de racefiets die ervoor zorgt dat ie helemaal top wordt afgesteld voor je en dat de juist lengte stuurpen erop gaat en de set back van je zadel klopt. En als ik jou zo inschat dan moet je gewoon een goede deal sluiten met een adres waar je nog eens terug kan komen als iets niet helemaal loop zoals je wil of je je ergens zorgen over maakt.

Maakt dat allemaal niet zoveel uit en doe je het liever allemaal zelf, rij dan naar vos en koop die FP2 en geniet ervan...

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 23 mar 2010 09:20

Vos is wel goedkoop maar zet bijv. onvolledige groepen op de fiets en goedkope wielen.
Dat eerste klopt, maar dat Vos onvolledige groepen en goedkope wielen op de fietsen zet is onzin.
Je kunt je fiets daar zo duur of zo goedkoop laten afmonteren als je zelf wilt en ook gewoon je eigen wielset kiezen. Daar wordt echt niet mee gerotzooid, ze zijn daar ook niet gek,
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

soriyu
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:41

soriyu 23 mar 2010 09:32

de pina is mooi maar heeft vind ik wel campa nodig om m af te maken.
zorg wel dat je er goede wielen bij krijgt.
is een absolute must voor lekker fietsen en weinig onderhoud.
ik weet niet wat die most wielen doen in testen.
maar campa is gewoon erg solide (zeg ik ondanks dat ik zelf ultegra rijd) groep en wielen...

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 23 mar 2010 21:36

Campa vs Shimano is wel een beetje uitgekauwde discussie. Ikzelf denk dat Ultegra 6700 wel beter schakelt dan Centaur. In ieder geval vind ik persoonlijk dat de steunen van Ultegra 6700 extreem comfortabel zijn. Let wel, ik rijd met record uit 2007
Camerig is prachtig!

liehoed
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 okt 2009 21:40

liehoed 23 mar 2010 22:14

Het word er niet makkelijker van. Kan ik niet bij de vos terecht en vragen of ze de fiets perfect op mij afstellen? En kennen jullie anders de Haan in ouder kerk?

Gr

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 23 mar 2010 23:08

natuurlijk kun je bij vos ook vragen of ze je fiets willen afstellen. daar zitten monteurs die dag in dag uit niets anders doen en die dus prima weten hoe dat moet.
de verkopers bij vos zijn weliswaar enigszins onbehouwen, maar als je daar doorheen kijkt is het een prima zaak. en als je door de week komt hebben ze ook alle tijd.
mij hebben ze destijds in ieder geval goed geholpen en ik herken het gezeur op deze site dan ook niet.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

stinus
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2007 01:48

stinus 23 mar 2010 23:25

ik ben laatst er ook prettig geholpen, zeker als je weet wat je wil hebben dan komt dat wel goed, die monteurs weten wel hoe ze die fietsen moeten bouwen maar weet niet of het afstellen veel verder gaat dan zadel op hoogte stellen. de verkopers zien er in ieder geval niet uit alsof ze ooit iets sportiefs hebben gedaan... Het enige wat je misschien zelf moet sleutel is andere maat stuurpen maar ook dat schijnen ze wel te doen.
En daarnaast verkopen ze zoveel fietsen dat ze wel redelijk een gevestigde FM beginnen te worden en niet ermee weg komen om rotzooi te verkopen. Dus als ze hem hebben, vraag dan jezelf af, wil ik dit verschil betalen voor een FM in een koude loods of het vertrouwde mannetje om de hoek waar je nog eens even wat kleine dingetjes onder service kan laten doen. En vind je persoonlijke aandacht belangrijk ga dan naar de FM om de hoek.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 mar 2010 23:43

Gijs01 schreef:Campa vs Shimano is wel een beetje uitgekauwde discussie. Ikzelf denk dat Ultegra 6700 wel beter schakelt dan Centaur. In ieder geval vind ik persoonlijk dat de steunen van Ultegra 6700 extreem comfortabel zijn. Let wel, ik rijd met record uit 2007


Daar hebben we veel, wat jij denkt... Ik heb vorig jaar een fiets gehad met Centaur 09 en nu met 6700. Er zijn gewoon verschillen in 't schakelen, maar de 1 gaat echt niet op alle fronten beter dan de andere. Gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Wat wel zonder twijfel te stellen is dat mijn Chorus/Record 06 spul met Goodridge kabels echt beter schakelt dan de 09 Centaur en 6700 groep.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

liehoed
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 okt 2009 21:40

liehoed 25 mar 2010 19:10

Het begint steeds duidelijker te worden. Ga zaterdag weer langs en evt nog andere zaken langs kijken wat zij mij kunnen aanbieden. Ik zal jullie op de hoogte houden wat ik koop zal ook een foto plaatsen.

Nog bedankt voor alle advieze

Gr Marc

Plaats reactie