Over de wielersport en zijn beoefenaars.

wat doe jij met wielplakkers of wielzuigers?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5807
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 mar 2010 11:17

Dat er iemand in mijn wiel gaat zitten kan mij geen barst schelen tot zolang het niet letterlijk gebeurt zoals 2 jaar terug toen ik kort moest remmen en de wieltjeszuiger zo kort op mijn wiel reed dat hij er tegenaan vloog en de verf van mijn achterpad reed en hij een duik maakte. Hij bleek niks te hebben , enkel bleek een spaak kapot en zijn wiel krom en maar janken daarover. Dat mijn fiets beschadigd was door zijn stom gedrag kon hem precies minder schelen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

filihaan
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 sep 2009 17:07

filihaan 18 mar 2010 11:33

Ik vind het niet erg als er iemand komt hangen. Ik probeer hem/haar meestal wel te testen. Even versnellen en kijken of hij/zij meegaat. Ik communiceer ook veel, doe teken om over te nemen. Levert soms leuke gesprekken op!
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 18 mar 2010 11:46

Wat ik veel erger vindt, is als je net iemand in zou kunnen halen, maar weet dat hij dan in je wiel duikt en hem op een polderweg nog zeker een half uur in je wiel hebt hangen. Dan twijfel je even en juist op het moment dat je in zijn buurt komt, snuit diegene zijn neus leeg zonder eerst even om te kijken of er niemand vlak bij hem is.
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 18 mar 2010 12:10

Als er iemand bij mij in het wiel gaat zitten, prima. Ben ik blijkbaar sterker op dat moment. Meestal heb ik de persoon binnen gehengeld en hem dus al gebruikt als richtpunt........

Het volgende is overigens te hilarisch om niet te vertellen:

Ik was met de MTB een tocht aan het uitzetten en moest terug naar huis een kilometer of 20 overbruggen. Op het moment dat ik het bos uitkom, passeert er een racefiets. Aangezien deze man niet al te snel rijdt (tussen de 30 en 32) kruip ik bij hem in het wiel. Hij merkt het en gaat sneller rijden. Prima, 34 op de MTB uit de wind gaat ook nog wel.

Eenmaal het dorp uit, gaat hij sneller en sneller rijden. Iedere keer schakelt hij op en bij 42 moet ik er toch echt af. Net nadat ik gelost had kijkt hij om, ik bedank hem en zwaai hem na....

Hij zag dit en remt om mij op te wachten. We beginnen een praatje pot en na ongeveer 10 minuten begint hij zijn poging om mij te bekeren tot zijn geloof......... Ben snel afgeslagen en hem een verder goede rit gewenst. Is misschien ook een manier om van "wieltjesplakkers" af te komen!!
Twitter: @rbruijns

boerbas
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 mar 2010 09:57

boerbas 18 mar 2010 12:11

FWR schreef:Ik wist uiteraard al dat fietsen een individuele sport was, maar dat dat zo erg is verrast me toch wel enigszins.
Door de een wordt haast autistisch vastgehouden aan een vastgesteld schema, een ander wordt 's nachts wel eens zwetend wakker van de gedachte dat een andere fietser profiteert van zijn inspanningen en een derde vindt het allemaal prima zolang er maar niemand tegen hem begint te praten.
En dan verbazen sommige mensen op het forum zich er nog over dat fietsers niet naar elkaar zwaaien ...
Gelet op de titel van dit topic is het eigenlijk een wonder dat er nog niemand heeft gezegd dat hij ze in elkaar timmert. Of kan dat alleen als het schema dat voorschrijft?


Als iemand in mijn wiel blijft zitten vind ik dat een eer, als iemand overneemt vind ik dat prettig en als iemand tegen me gaat praten vind ik dat gezellig.
De Tour zal ik daardoor waarschijnlijk wel nooit winnen, maar dan kan ik altijd zeggen dat ik daarvoor in de plaats een hoop plezier heb gehad.

Soms ben ik ook wel eens die ander. Vanaf nu zal ik dan wel stoppen en een minuut of tien wachten, want ik wil iemand natuurlijk niet tot last zijn.
Dan zal je natuurlijk zien dat ik net een van die fietsers tref die het wel leuk vindt om samen op te fietsen.



Hulde!! Lekker interessant allemaal, als ik na afloop het gevoel heb dat ik lekker heb getraind vind ik alles prima. Ik zie het zelfs als een compliment als ze achter me blijven hangen en niet over kunnen nemen!:p
Veni, vidi, fietsie

******************************************
Alles met \'te\' ervoor is slecht... behalve tequila :D

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 18 mar 2010 12:20

Die mensen geef je een euro of 50 cent voor een straatkrantje.

Het is een andere benaming voor bandenplakkers en solutie-snuivers.
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 mar 2010 12:25

Meestal interesseert het me vrij weinig als iemand in m'n wiel blijft plakken. Sommigen nemen over en gaan dan meteen 2 km/u harder fietsen ('kijk eens hoe hard ik kan'). Die laat ik lekker rijden, ik vind het vaak wel lekker om met m'n kop in de wind te rijden namelijk.
Wel irritant: mensen die in je wiel zitten, dan (liefst op een onmogelijk moment) je voorbij sprinten, vervolgens je voor proberen te blijven, dat lukt dan weer niet, dus 2 minuten later zit dezelfde figuur weer in je wiel. Soms ook erg genant voor de persoon in kwestie. Heb zoiets namelijk wel eens meegemaakt terwijl ik met mijn schatje vrolijk pratend door de polders aan het rijden was (toegegeven: na ingehaald te zijn gingen wij wel 2 km/u harder rijden en ook iets meer praten voor maximaal effect ;-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 18 mar 2010 12:51

Schitterend, wat een discussie. Lach me een breuk.... Maar het vreemde is dat ik het wel herken, ook bij mezelf. Wat is dat toch dat we een ander niet een stukje luwte gunnen.... of zit er een soort territoriumdrift achter, een soort oerinstinct dat naar boven komt als we een inspanning (+adrenaline) leveren en de ander dan iets te dicht in je comfortzone komt. Of worden we als mensen gewoon van nature paranoide als we denken dat we van achteren bekeken en achtervolgd worden.

Als ik in een groep fiets (een groep mensen die je kent van je trainingsgroepje bijvoorbeeld) vindt ik het juist heerlijk als er iemand achter me fietst, vooral als ie niet overneemt. Dan krijg ik een soort rush om lekker lang door te trappen. Maar zodra er iemand van buiten je trainingsgroep aansluit en in de groep blijft hangen dan ontstaat er toch een soort oerinstinct waarbij je geneigd bent niet die buitenstaander in je groep te accepteren..... Voor mij overigens alleen maar een bewijs dat we nog niet zover zijn doorgeevolueerd ten opzichte van de apen en hyena's :).

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 18 mar 2010 12:58

Ik heb het al eerder in een soortgelijk topic gezegd.....

Een snoeiharde demarage aan de andere kant van de weg.
Als ie volgt, druk je je fiets over een denkbeeldige lijn en steek je je armen omhoog.
Bidon pakken, drinken en uitrijden met een glimlach van euforie op je smoelwerk.
FacebookS3RSSite

filihaan
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 sep 2009 17:07

filihaan 18 mar 2010 13:05

danny1407 schreef:Ik heb het al eerder in een soortgelijk topic gezegd.....

Een snoeiharde demarage aan de andere kant van de weg.
Als ie volgt, druk je je fiets over een denkbeeldige lijn en steek je je armen omhoog.
Bidon pakken, drinken en uitrijden met een glimlach van euforie op je smoelwerk.


Hahahahaha! Dat ga ik eens uitvoeren! Doet me erg denken aan dit filmpje, alhoewel het er niet erg veel mee te maken heeft. Filmpje, klik!
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 18 mar 2010 13:45

Edwinfe schreef:weet je wat vervelender is? Heel wat jaren geleden reed ik 's ochtend vroeg naar mn werk. Laat naar bed, vroeg eruit..Komt er onderweg iemand naast me fietsen en die begint te praten waar geen eind aan kwam. Toen dacht ik ook, ik ga gewoon harder fietsen dan houdt hij vanzelf z'n mond wel hahaha maar nee hij bleef maar lullen en bleef gewoon lekker naast mij fietsen.


DAT WAS IKKE !

ik dacht dat je het leuk vond, je antwoordde wel steeds namelijk.
vond het wel een gezellig ritje...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 mar 2010 14:04

SuperGrover1 schreef:DAT WAS IKKE !

Schandalig. Dat dit kan in Nederland!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie