Alles over vakanties op én met de fiets

Waalse Pijl, zaterdag 15 mei 2010

carbonfire
Forum-lid

carbonfire 14 mei 2010 19:51

De Thier de Coo, tot aan de laatste ravitaillering, ligt nieuw asfalt. Zou dat vanwege de Tour gedaan zijn, die 5 juli in Spa finisht? Over die gatenweg van 'vroeger' kun je toch geen peloton sturen. Na die pauzeplaats is het overigens weer als vanouds: net zoveel gaten als asfalt.......

pinarello
Forum-lid

pinarello 14 mei 2010 20:30

[quote="Nespresso"][quote="pinarello"]Ja hoor ze hebben cafe's en winkels in Belgie:D[/quote]

Grapjas ;) Maar het zou mooi zijn als zo'n cafe wel langs de route zou liggen zoals bijvoorbeeld bij L-B-L bij een stempel/bevoorradingspunt.

[quote="Walter G"]Wel zelf voldoende eten en drineken meenemen, dat kan nooit kwaad.[/quote]

Wat dacht je: alle 3 de zakjes vol! Maar helaas past daar niet zo veel in. Met 2 rijpe bananen, 4 melkbroodjes, 4 muslirepen en een refill Isostar Long Energy puilen ze al aardig uit. Normaliter moet dat ook wel voldoende zijn, maar een bakkie leut is altijd lekker, zeker als 't niet al te warm is.[/quote]

Je rijd natuurlijk cafe's voorbij; misschien niet voor 10 uur open maar veel Belgen drinken toch graag rond een uur elf een pint, dus maak je geen zorgen.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 14 mei 2010 20:37

[quote="havana"]De website is niet veel soeps, maar who cares. De organisatie is top en dat voor slechts een paar euro.

Geen overbodige troep, geen bike chips, SMS services en ander gezeik. Laat tochten organiseren maar aan onze Zuiderburen over![/quote]

Zo is het!

Ze snappen uitstekend wat je als fietser wel en niet nodig hebt. Geen overbodige rommel waarmee je deelnemers op kosten jaagt maar wel een prettige sfeer, prima routes en uitstekende verzorging. Tegenwoordig neem ik niet eens meer wat te eten mee. Gewoon bidons volgooien en rijden maar.

Wat ik aan toertochten rij is eigenlijk allemaal in België en dat is niet voor niets. Ik ben nog nooit teleurgesteld.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 14 mei 2010 20:43

[quote="Carbonfire"]De Thier de Coo, tot aan de laatste ravitaillering, ligt nieuw asfalt. Zou dat vanwege de Tour gedaan zijn, die 5 juli in Spa finisht? Over die gatenweg van 'vroeger' kun je toch geen peloton sturen. Na die pauzeplaats is het overigens weer als vanouds: net zoveel gaten als asfalt.......[/quote]

Die werken aan de Thier de Coo hebben volgens mij haast 3 jaar geduurd!
Ze pakken alleen de Rosier om daarna af te dalen naar Spa.

@Bottecchia: met wat je onderweg aan eten krijg rij ik de Waalse Pijl (210 km)
niet uit, ik ga er altijd vanuit dat ik zelf voor mijn voeding moet zorgen, dan is alles wat je krijgt meegenomen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 14 mei 2010 22:39

Ik ben wat dat betreft ook misschien wel niet zo representatief want ik heb een erg zuinig motortje. Bij mij ging het meestal zo dat alles wat ik in m'n shirt stak er bij de finish nog in zat. En soms zat er dan zelfs nog een wafeltje bij van de bevoorrading. Die dingen zijn zo lekker. :)

Van mijn deelname aan de Waalse Pijl kan ik me herinneren dat er stukken chocola lagen. Daar heb ik toen ook aardig van staan snoepen!

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 14 mei 2010 23:33

[quote="Bottecchia"]
Van mijn deelname aan de Waalse Pijl kan ik me herinneren dat er stukken chocola lagen. Daar heb ik toen ook aardig van staan snoepen![/quote]

Ik hoop er stiekem wel op dat die er dit jaar weer zijn...

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 14 mei 2010 23:34

Ah, er is dus wel bevoorrading ;-)

sjezer
Forum-lid

sjezer 15 mei 2010 21:05

Door omstandigheden heb ik vandaag moeten verzaken (je kent het wel, vrijdagavond bruiloft, drank, laat naar bed enz). Iemand een gps track van de 166 km versie?

carbonfire
Forum-lid

carbonfire 15 mei 2010 21:45

[quote="sjezer"] Iemand een gps track van de 166 km versie?[/quote]

Is niet nodig, staat het hele jaar op de weg uitgepijld.

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 15 mei 2010 23:43

[quote="Carbonfire"]Is niet nodig, staat het hele jaar op de weg uitgepijld.[/quote]

En dan toch nog 1 keer echt verkeerd gereden, afslag naar de Stockeu. Maar er gingen er daar veel meer rechtdoor, al dan niet bewust ;) Dus wat extra kilometers gemaakt.

Weet iemand trouwens de website van die fotograaf die redelijk aan 't eind van het parcours (van de 130 in ons geval) stond? Iets van Action Photo Sport?

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 16 mei 2010 00:30

Geweldig dag gehad, laatste 30km van de 130 waren weer afzien (23,8 gem), moet toch wat aan we gewicht (96kg) doen.
Voor het lekkere net iets te koud , zeker heuvel af.
Hoewel ik me had voorgenomen had om niet te hard naar beneden te suizen valt het in de praktijk toch tegen.
Bevoorrading was top, maar er mag van mij op sommige punten wel een bord staan dat de verkeer,s situatie gevaarlijk is.

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 16 mei 2010 10:52

[quote="Nespresso"][quote="Carbonfire"]Is niet nodig, staat het hele jaar op de weg uitgepijld.[/quote]

En dan toch nog 1 keer echt verkeerd gereden, afslag naar de Stockeu. Maar er gingen er daar veel meer rechtdoor, al dan niet bewust ;) Dus wat extra kilometers gemaakt.

Weet iemand trouwens de website van die fotograaf die redelijk aan 't eind van het parcours (van de 130 in ons geval) stond? Iets van Action Photo Sport?[/quote]

Volgens site van organisatie is het http://www.actionphototeam.com. Foto's stonden er net nog niet op.
Vond het weer eigenlijk prima. Had het kouder verwacht (zeker in ochtend).
Heerlijke tocht. En grote lof voor organisatie. Tov 2 jaar terug was eerste stuk van de Trier wel een verademing; prima wegdek. Het rustpunt net onder de top vind ik wat minder handig gekozen; door opstopping is het lastig door te rijden (als je daar voor wilt kiezen).

Plaats reactie