[quote="guidojp"]Wat ik jammer vind in Nederland Fietsland dat er weinig tot geen openbare kranen zijn waar je je bidon kan vullen. In Frankrijk en Italië is in de meeste dorpje wel zo iets te vinden.[/quote]
Maar bedoel je dan bergdorpjes? waar het water gewoon uit de bergen wordt gehaald.
In de duinen en parkjes zie ik ze trouwens nog wel.
Hoe extra drinken meenemen op fiets
2 bidons 0,75 en ik zou nog 2 van 0,75 kunnen meenemen maar ik ben dan ook niet van het stoppen onderweg... 2 achter het zadel en 2 op het frame
Camelback nee bedankt, een aantal keer geprobeerd maar ik drink dan ongemerkt snel te weinig.... kan niet zien hoeveel er nog in zit.
Camelback nee bedankt, een aantal keer geprobeerd maar ik drink dan ongemerkt snel te weinig.... kan niet zien hoeveel er nog in zit.
[quote="hans darmstrong"]Als je vertrekt met 2 bidons en een camelbag, dan wordt een en ander toch echt warm tegen dat je ze aanbreekt, niet? [/quote]
Als het echt warm is, doe ik een handvol ijsklontjes bij het water in het waterreservoir van de Camelbak --> top, blijft lekker koel. Kan ook in je bidons natuurlijk.
Als het echt warm is, doe ik een handvol ijsklontjes bij het water in het waterreservoir van de Camelbak --> top, blijft lekker koel. Kan ook in je bidons natuurlijk.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
-
- Forum-lid
Op dagen waarin ik ijsblokken nodig heb om mijn bidons drinkbaar te houden ga ik gewoon aan het zwembad liggen
Maar doe ik idd ook wel eens: een van de twee bidons in de diepvries...
Maar doe ik idd ook wel eens: een van de twee bidons in de diepvries...
naar aanleiding van het sleuteltje van Havana: ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn als je op die manier water tapt. Want een waterpunt wat je met zo een sleutel bedient wordt meestal niet veel gebruikt, met andere woorden het water kan er al lang in gestaan hebben. En als er dan een stuk leiding op een warme plaats ligt/hangt/loopt is er kans dat een microbiologische besmetting heeft kunnen uitgroeien. Dus ik zou voor de zekerheid wel het water eerst flink laten doorlopen (een emmer vol of zo weg laten lopen).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet vaak bij benzinepompen kom (de fietspaden waar ik fiets zijn zeer spaarzaam voorzien van benzinepompen) en dat ik de bidons meestal gewoon in het fonteintje op het toilet vul
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet vaak bij benzinepompen kom (de fietspaden waar ik fiets zijn zeer spaarzaam voorzien van benzinepompen) en dat ik de bidons meestal gewoon in het fonteintje op het toilet vul
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="ApoJapo"][quote="guidojp"]Wat ik jammer vind in Nederland Fietsland dat er weinig tot geen openbare kranen zijn waar je je bidon kan vullen. In Frankrijk en Italië is in de meeste dorpje wel zo iets te vinden.[/quote]
Maar bedoel je dan bergdorpjes? waar het water gewoon uit de bergen wordt gehaald.[/quote]
Nee in zuid Europese landen is het normaal dat in ieder dorpje, hoe klein ook, een fonteintje is met drinkwater. De laatste jaren neemt het aantal fonteintjes echter af. Vroeger zijn ze gebouwd op reizigers en dergelijke, maar tegenwoordig rijdt iedereen in een auto met airco en heeft genoeg water bij zich.
Water uit beekjes in de bergen nooit drinken. De kans dat er bijv koeien nog hoger in een weide staan is behoorlijk groot en dan is er een aanzienlijk risico dat je ziek wordt van het water.
Maar bedoel je dan bergdorpjes? waar het water gewoon uit de bergen wordt gehaald.[/quote]
Nee in zuid Europese landen is het normaal dat in ieder dorpje, hoe klein ook, een fonteintje is met drinkwater. De laatste jaren neemt het aantal fonteintjes echter af. Vroeger zijn ze gebouwd op reizigers en dergelijke, maar tegenwoordig rijdt iedereen in een auto met airco en heeft genoeg water bij zich.
Water uit beekjes in de bergen nooit drinken. De kans dat er bijv koeien nog hoger in een weide staan is behoorlijk groot en dan is er een aanzienlijk risico dat je ziek wordt van het water.
-
- Forum-lid
Klinkt luguber maar valt in de praktijk mee: kerkhof. Daar is vrijwel altijd een kraantje bij de ingang te vinden. En die liggen ook in de kleinste dorpjes.