Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Voor de echte Gilbert fans !!!!!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2011 07:59

timo2.0 schreef:Ik ben het pakketje voor Vansevenant en de haren die plotseling gebleekt werden toen hij richting Tour (en dus fanatieke Franse controleurs) vertrok nog niet vergeten. Ik weet het, geen bewijzen, maar je kan een negatief gevoel dat je bij een renner krijgt niet verbieden.
+1
Jammer, maar helaas. Als hij echt gebruikt hoop ik dat ze het zsm pakken.
Less is bore

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 02 aug 2011 08:50

Tot het moment dat er daadwerkelijk iets aan het licht komt staat Gilbert wat mij betreft boven elke verdenking. Feit blijft helaas dat de grote eendagskannonnen uit voornamelijk italië en Spanje die eenzelfde prestatiepatroon lieten zien achteraf dat niet helemaal op eigen kracht bleken te doen. Afwachten dus waarbij je altijd in je achterhoofd moet houden dat er ook met de juiste doping veel talent nodig is om zoveel te kunnen winnen.l

koelekiller
Forum-lid

koelekiller 02 aug 2011 09:12

galileo2 schreef:De vraag is niet of hij pakt, maar wanneer hij gepakt word.

.

Gilbert wint omdat hij momenteel de beste is. Maar ben ervan overtuigd dat hij pakt net zoals alle andere profs die op hoog niveau rijden. Als jullie nog steeds geloven dat de sport clean is dan geloven jullie ook in marsmannetjes.

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 02 aug 2011 09:34

Zo te zien gaat hij niet bij het nieuwe omega-pharma rijden, daar is wat juridisch gedoe om!

eelcoz

eelcoz 02 aug 2011 10:38

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 02 aug 2011 11:17

Er zijn op een forum altijd mensen het niet met elkaar eens.
Dus ook met jouw verhaal over Voeckler.
Alleen bij Voeckler was er zeker sprake van mentale doping, nl de gele trui.

Bij Gilbert is er een opeen stapeling van rare dingen;
-Het hele seizoen in topvorm, kan maar is vreemd
-Ex ploegmaat die extreem grote porties "doping" koopt voor eigen gebruik, geloof je het zelf?
-Opeens zijn haar bleken omdat dat mooier zou staan bij zijn gele trui, yeah right, heb je gezien hoe mislukt die coupe was?

Maar ik ben van mening dat er eerst hard bewijs moet zijn voordat iemand schuldig is.

wivo_6
Forum-lid

wivo_6 02 aug 2011 20:57

Als Gilbert verdacht is, is Vanendert dan ook verdacht? In praktisch alle wedstrijden waar Gilbert gewonnen heeft was hij er bij tot enkele 100m of enkele km van de meet, afhankelijk van de wedstrijd en afhankelijk van waar hij Gilbert moest 'afzetten'. Ook in de 1ste Tourweek heeft hij voor Gilbert gewerkt en in de 2de tourweek heeft hij voor de nodige ambiance gezorgd in de Pyreneeën. M.i. heeft Vanendert analoge fysieke prestaties geleverd als Gilbert, weliswaar niet altijd 'in the picture', en iedereen zegt: 'superknecht', 'klimtalent', ... Als Gilbert het dan winnend afrond spreekt men nogal snel van doping. Hoge bomen vangen veel wind zeker?

Trouwens, in een min of meer geciviliseerde rechtsstaat (min of meer gans Europa neem ik aan) is men nog altijd onschuldig/zuiver tot het tegendeel bewezen is. Dus: zolang er geen positieve controle is, is Gilbert (maar ook Voeckler en al zijn ploegmaats!!) de facto negatief.

En voor de rest: enjoy the Gilbert-show.

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 02 aug 2011 23:43

@ Theov, dat de proporties waarmee vansevenant die 'doping' kocht groot zouden zijn verzin je er zelf maar voor het gemak bij ;) Er was sprake van '3' eenheden.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 aug 2011 01:22

nieuweling schreef:@ Theov, dat de proporties waarmee vansevenant die 'doping' kocht groot zouden zijn verzin je er zelf maar voor het gemak bij ;) Er was sprake van '3' eenheden.
Yup, voor slechts 450 dollar per eenheid is dat natuurlijk een must voor een kleine gebruiker als Vansevenant, en zo lullig voor hem dat die gemene Australiërs hem voor zijn zuurverdiende centen ook nog eens het peptidehormoon TB-500 opstuurden in plaats van de gevraagde aminozuren. Maar dat kon de arme Wim natuurlijk niet weten toen hij met z'n creditcardje in Australië ging webshoppen :D
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dario
Forum-lid

dario 03 aug 2011 06:12

Vansevenant is bij mijn weten geen ex-ploegmaat van Gilbert: toen eerstgenoemde bij Lotto reed zat de tweede nog bij FDJ. (Maar van welke - Australische - kopman was Vansevenant jarenlang de trouwe luitenant en toeverlaat? Juist.)
En dat gebleekte haar van Gilbert is weliswaar geen gezicht, maar als 'verdachte indicatie' lijkt het me ook maar karig, aangezien voor een haaranalyse ook eender welk ander lichaamshaar kan gebruikt worden (en ik mag hopen voor zijn vriendin dat hij niet ook zijn schaam- en okselhaar heeft gebleekt...)
Wat niet wegneemt dat zijn buitenaardse prestaties naast bewondering ook vragen oproepen, maar dan zitten we weer in de argumentatie van 'al wie sneller rijdt dan de rest zal wel iets gebruiken'; op basis daarvan kan je hem toch moeilijk veroordelen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 aug 2011 09:46

dario schreef:Vansevenant is bij mijn weten geen ex-ploegmaat van Gilbert: toen eerstgenoemde bij Lotto reed zat de tweede nog bij FDJ.
Als je de berichtgeving rond de zaak een beetje had gevolgd dan had je geweten dat Vansevenant nog altijd werkzaam is voor de Omega Pharma - Lotto ploeg.
dario schreef:En dat gebleekte haar van Gilbert is weliswaar geen gezicht, maar als 'verdachte indicatie' lijkt het me ook maar karig, aangezien voor een haaranalyse ook eender welk ander lichaamshaar kan gebruikt worden (en ik mag hopen voor zijn vriendin dat hij niet ook zijn schaam- en okselhaar heeft gebleekt...)
Als je ook wat dit betreft de berichtgeving een beetje had gevolgd dan had je geweten dat hoofdharen langer zijn dan lichaamsbeharing waardoor je daarin langer sporen kan terugvinden. Het bleken van haren is een beproefde methode om haaranalyses te verstoren. Het wordt als verdacht aangemerkt dat Gilbert zijn haren bleekte vlak voordat hij naar Frankrijk vertrok, waar, zoals men weet, de dopingcontroleurs erg fanatiek te werk gaan.
dario schreef:Wat niet wegneemt dat zijn buitenaardse prestaties naast bewondering ook vragen oproepen, maar dan zitten we weer in de argumentatie van 'al wie sneller rijdt dan de rest zal wel iets gebruiken'; op basis daarvan kan je hem toch moeilijk veroordelen...
Veroordelen niet, wantrouwen wel. Laten we wel wezen, structureel dopinggebruik blijkt bijna niet te stoppen met de huidige controles. Als een renner gepakt wordt is het toeval. De Festina's vanwege een grenscontrole, T-Mobile omdat ze het achteraf toegaven, het net rond Armstrong sluit zich maar ook zonder positieve plasjes en de Cera-renners liepen tegen de lamp omdat ze niet wisten dat er een opsporingsmethode was. Andere renners kwamen pas in de problemen toen controleurs EPO in koelkasten of kofferbakken aantroffen. Dan is overal en (op de tweede helft van de Tour na) altijd véél sneller zijn in combinatie met het voorval Vansevenant inderdaad gewoon verdacht.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 03 aug 2011 09:57

timo2.0 schreef: Als een renner gepakt wordt is het toeval. De Festina's vanwege een grenscontrole, T-Mobile omdat ze het achteraf toegaven, het net rond Armstrong sluit zich maar ook zonder positieve plasjes en de Cera-renners liepen tegen de lamp omdat ze niet wisten dat er een opsporingsmethode was. Andere renners kwamen pas in de problemen toen controleurs EPO in koelkasten of kofferbakken aantroffen.
Dat idee heb ik dus ook.
Kijk maar naar Dekker; hij werd ook gepakt op een oud monster wat met vernieuwde methodes getest werd.
Ik hoop dat het bloedpaspoort de oplossing is maar ik ben bang.

ps, dit hoort eigenlijk in het dopingtopic.

Plaats reactie