Geschept > kapotte knie > 6 weken gips
- martinovibes
- Forum-lid
[quote="rene1"]
PS misschien volgende keer ADHD niet vermelden...maar daar gebruik je misschien medicatie voor die wel belangrijk zijn om te vermelden.....moeilijk.[/quote]
Ik gebruik geen medicatie omdat ik daar ook al heel heftig op reageer
hartkloppingen ................
PS misschien volgende keer ADHD niet vermelden...maar daar gebruik je misschien medicatie voor die wel belangrijk zijn om te vermelden.....moeilijk.[/quote]
Ik gebruik geen medicatie omdat ik daar ook al heel heftig op reageer
hartkloppingen ................
-
- Forum-lid
Als gipsmeester heb ik nog 1 vraag, ook omdat je schrijft dat je gips aan de knie begint te scheuren.
Ik moet slechts op je verhaal afgaan. Volgens mij heb je een Bovenbeen achterspalk en zit je gips niet rondom.
Dit kan ook de pijn verklaren. In een circulairgips heb je veel meer immobilisatie. Dat zal de pijn doen verminderen. Gips geneest niet, het stabiliseert en geeft rust. Daardoor pijnvermindering.
Dus als je voor nieuw gips moet deze week zal je zeker om een circulairgips moeten vragen.
Ik moet slechts op je verhaal afgaan. Volgens mij heb je een Bovenbeen achterspalk en zit je gips niet rondom.
Dit kan ook de pijn verklaren. In een circulairgips heb je veel meer immobilisatie. Dat zal de pijn doen verminderen. Gips geneest niet, het stabiliseert en geeft rust. Daardoor pijnvermindering.
Dus als je voor nieuw gips moet deze week zal je zeker om een circulairgips moeten vragen.
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- martinovibes
- Forum-lid
Hallo Marc
Ik kan weer eens niet slapen dus vandaar dit antwoord op dit hele late uur.
Vandaag ben ik toch maar eventjes naar het ziekenhuis gegaan.
Men heeft 2 lapjes gips over de breuken heen gelegd en nu is het allemaal weer zoals het hoort.
Wat je zegt over het gips kan helemaal kloppen , het gips is open aan de voorkant maar of ik een bovenbeen achter spalk heb zou ik niet weten.
Als ik aankomende week te horen krijg of ik die operatie moet ondergaan dan weet ik ook of ik beter gips krijg en ik heb begrepen dat het dan wel om gips gaat dat helemaal rondom zit.
Uiteraard moet die zwelling bijna helemaal weg zijn maar dat gaat goed, ik kan de zijkant van mijn knieschijf weer voelen
PS , ik ben jarig vandaag , wat een feest.......................
Vandaag dus van het bier snoepen maar met mate want ik kan het er nu niet af trainen
Het eerste cadeau is al binnen.
Heb van de man die mij heeft aangereden een nieuw setje pedalen gehad en die passen mooi bij de kleurstelling van mijn fiets
Waren die 6 weken maar voorbij zeg!
Nu we het toch over die 6 weken hebben maar meteen de volgende vraag.
Mag je met zoiets waar ik nu mee te maken heb meteen weer op die fiets stappen als de 6 weken gips voorbij zijn ?
Ik denk dat ik IDD maar eens een gesprek ga voeren met de sport arts
Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor de leuke en positieve berichten!
Ik kan weer eens niet slapen dus vandaar dit antwoord op dit hele late uur.
Vandaag ben ik toch maar eventjes naar het ziekenhuis gegaan.
Men heeft 2 lapjes gips over de breuken heen gelegd en nu is het allemaal weer zoals het hoort.
Wat je zegt over het gips kan helemaal kloppen , het gips is open aan de voorkant maar of ik een bovenbeen achter spalk heb zou ik niet weten.
Als ik aankomende week te horen krijg of ik die operatie moet ondergaan dan weet ik ook of ik beter gips krijg en ik heb begrepen dat het dan wel om gips gaat dat helemaal rondom zit.
Uiteraard moet die zwelling bijna helemaal weg zijn maar dat gaat goed, ik kan de zijkant van mijn knieschijf weer voelen
PS , ik ben jarig vandaag , wat een feest.......................
Vandaag dus van het bier snoepen maar met mate want ik kan het er nu niet af trainen
Het eerste cadeau is al binnen.
Heb van de man die mij heeft aangereden een nieuw setje pedalen gehad en die passen mooi bij de kleurstelling van mijn fiets
Waren die 6 weken maar voorbij zeg!
Nu we het toch over die 6 weken hebben maar meteen de volgende vraag.
Mag je met zoiets waar ik nu mee te maken heb meteen weer op die fiets stappen als de 6 weken gips voorbij zijn ?
Ik denk dat ik IDD maar eens een gesprek ga voeren met de sport arts
Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor de leuke en positieve berichten!
-
- Forum-lid
Dat zijn mooie pedalen.
Wat het fietsen betreft dat is op zich een zeer goede revalidatie.
Maar als ik jou was zou ik het even met je behandelend arts overleggen. Alles wat ik schrijf doe ik natuurlijk zonder inzage in je gegevens en foto's. Ik ga dus gewoon van het protocol uit wat in de Nederlandse ziekenhuizen bijna overal hetzelfde is.
Je hebt inderdaad een bovenbeenspalk want je schreef in je eerste topic dat je van je voet tot aan de lies in het gips zat. Dus dat is zeker.
Ik denk dat je na je gipsperiode nog een kniebrace krijgt...
Marc
Wat het fietsen betreft dat is op zich een zeer goede revalidatie.
Maar als ik jou was zou ik het even met je behandelend arts overleggen. Alles wat ik schrijf doe ik natuurlijk zonder inzage in je gegevens en foto's. Ik ga dus gewoon van het protocol uit wat in de Nederlandse ziekenhuizen bijna overal hetzelfde is.
Je hebt inderdaad een bovenbeenspalk want je schreef in je eerste topic dat je van je voet tot aan de lies in het gips zat. Dus dat is zeker.
Ik denk dat je na je gipsperiode nog een kniebrace krijgt...
Marc
- martinovibes
- Forum-lid
Zo , er is weer een update .
Ik moest vandaag weer naar het ziekenhuis om nieuwe foto's te laten maken
Het stuk bot dat is afgescheurd is maar een millimeter verschoven TOV het kuitbeen
De heling/aanhechting is al gestart en ik hoef geen operatie te ondergaan
Ik hoef nog maar 3 weken in het gips en daarna krijg ik een brace
Al met al erg positief nieuws zou ik zeggen
Dat geeft de mens weer moed!
Ik krijg geen nieuw gips , dat is dan wel weer minder, ik heb er wel om gevraagd
Ik mag stoppen met de prikjes en ik krijg tabletten nadeel is dan wel dat ik om de 2 of 3 dagen geprikt moet worden.( trombose dienst)
Maar ook daarvoor geldt dat ik ook dat in de gaten moet houden
Trouwens .........ik ben niet de enige in de familie die problemen heeft met bloedverdunners , mijn oma had precies dezelfde klachten
Vandaag word alles rond gemaakt , OA een douche zak voor mijn been
Ik moest vandaag weer naar het ziekenhuis om nieuwe foto's te laten maken
Het stuk bot dat is afgescheurd is maar een millimeter verschoven TOV het kuitbeen
De heling/aanhechting is al gestart en ik hoef geen operatie te ondergaan
Ik hoef nog maar 3 weken in het gips en daarna krijg ik een brace
Al met al erg positief nieuws zou ik zeggen
Dat geeft de mens weer moed!
Ik krijg geen nieuw gips , dat is dan wel weer minder, ik heb er wel om gevraagd
Ik mag stoppen met de prikjes en ik krijg tabletten nadeel is dan wel dat ik om de 2 of 3 dagen geprikt moet worden.( trombose dienst)
Maar ook daarvoor geldt dat ik ook dat in de gaten moet houden
Trouwens .........ik ben niet de enige in de familie die problemen heeft met bloedverdunners , mijn oma had precies dezelfde klachten
Vandaag word alles rond gemaakt , OA een douche zak voor mijn been
-
- Forum-lid
Klinkt mooi.
Als service zouden ze toch een nieuw gipsje kunnen doen. Gips af, beetje opfrissen, nieuw gips rondom (steviger, minder zwaar, en sluit weer mooi aan), gewoon een toppertje.
Dat zouden wij doen, maar wij doen dan ook net iets meer voor de patient en daarom zijn we een topkliniek. :D:D
Douche zak zal even lastig zijn om die over een spalk (als er zwachtels omheen zitten) aan te trekken.
Advies als het zo is: even een nylonkous bij de Hema halen (van die zelfophouders met kant) :D:D want dan schuift de rubber manchet er beter over.
Met de brace wordt het leven weer wat aangenamer.
marc
Als service zouden ze toch een nieuw gipsje kunnen doen. Gips af, beetje opfrissen, nieuw gips rondom (steviger, minder zwaar, en sluit weer mooi aan), gewoon een toppertje.
Dat zouden wij doen, maar wij doen dan ook net iets meer voor de patient en daarom zijn we een topkliniek. :D:D
Douche zak zal even lastig zijn om die over een spalk (als er zwachtels omheen zitten) aan te trekken.
Advies als het zo is: even een nylonkous bij de Hema halen (van die zelfophouders met kant) :D:D want dan schuift de rubber manchet er beter over.
Met de brace wordt het leven weer wat aangenamer.
marc
- martinovibes
- Forum-lid
Ja gewoon zwachtels , ff foto gemaakt.
Maar ja.............ik heb gewoon een pluspakketje bij CZ he , dus geen dure klinieken voor mij
Dat van die nylonkous hou ik in mijn achterhoofd maar ik ga het net ff iets anders doen want ik heb nog een oude lange broek liggen zonder voering , die is al beschadigd dus die kan ik daar dan ook voor gebruiken.
En OH ja , nog een foto van het kapotte pedaal.
Maar ja.............ik heb gewoon een pluspakketje bij CZ he , dus geen dure klinieken voor mij
Dat van die nylonkous hou ik in mijn achterhoofd maar ik ga het net ff iets anders doen want ik heb nog een oude lange broek liggen zonder voering , die is al beschadigd dus die kan ik daar dan ook voor gebruiken.
En OH ja , nog een foto van het kapotte pedaal.
-
- Forum-lid
Dat pedaal ziet er toch wat beschadigd uit.
Het gips is volgens mij een Eerste Hulp gips.....
Marc
Het gips is volgens mij een Eerste Hulp gips.....
Marc
- martinovibes
- Forum-lid
GRRRRRRR, vandaag baal ik wel heel erg hoor , wat een weertje
- martinovibes
- Forum-lid
Ik hoop het Trudie!
Goed....daar is weer een hele late update , ik kan weer eens niet slapen.
Echt irritant , ik begin ruimte in dat gips te krijgen , de spiermassa begint nu duidelijk minder te worden , ook heb ik rare steken in de spieren alsof ze protesteren tegen het niet bewegen.
Wat wel positief is , is dat de pijn nu echt snel minder begint te worden,ook als ik opsta en ik zo goed en kwaad als het gaat mijzelf verplaats voel ik eigenlijk niet zoveel meer
Wat ik wel goed voel is het maken van zijwaartse bewegingen ( uitkijken met uitklikken als ik weer ga beginnen ? ) dat doet goed pijn maar dat is logica.
Verder begin ik een klein beetje te wennen aan het "niks doen"
OK, ik doe wel wat , zoals ik al zei maak ik hobbymatig wat muziek met Renoise en daar vermaak ik me nu behoorlijk mee
Verder veel fiets sites afstruinen naar leuke dingetjes enzo
Dat was het weer!
FF een beetje offtopic , ik hoop dat de mods het me vergeven.
Voor de liefhebbers van house/dance/oldskool
Een stukje van een track waar ik mee bezig ben
Ik ben "Capricorn - 20HZ" aan het remixen , het gaat om een plaat van begin jaren 90, tegenwoordig oldskool house/rave genoemd
Ik heb er een beetje latin sausje overheen gegooid
Luistert en huivert
http://www.xsound.nl/Capricorn-20HZ-Mar ... nippet.mp3
Goed....daar is weer een hele late update , ik kan weer eens niet slapen.
Echt irritant , ik begin ruimte in dat gips te krijgen , de spiermassa begint nu duidelijk minder te worden , ook heb ik rare steken in de spieren alsof ze protesteren tegen het niet bewegen.
Wat wel positief is , is dat de pijn nu echt snel minder begint te worden,ook als ik opsta en ik zo goed en kwaad als het gaat mijzelf verplaats voel ik eigenlijk niet zoveel meer
Wat ik wel goed voel is het maken van zijwaartse bewegingen ( uitkijken met uitklikken als ik weer ga beginnen ? ) dat doet goed pijn maar dat is logica.
Verder begin ik een klein beetje te wennen aan het "niks doen"
OK, ik doe wel wat , zoals ik al zei maak ik hobbymatig wat muziek met Renoise en daar vermaak ik me nu behoorlijk mee
Verder veel fiets sites afstruinen naar leuke dingetjes enzo
Dat was het weer!
FF een beetje offtopic , ik hoop dat de mods het me vergeven.
Voor de liefhebbers van house/dance/oldskool
Een stukje van een track waar ik mee bezig ben
Ik ben "Capricorn - 20HZ" aan het remixen , het gaat om een plaat van begin jaren 90, tegenwoordig oldskool house/rave genoemd
Ik heb er een beetje latin sausje overheen gegooid
Luistert en huivert
http://www.xsound.nl/Capricorn-20HZ-Mar ... nippet.mp3