Geert Jan schreef: hmm helaas kom ik hier niet oorsponkelijk vandaan.. En MTB hier ook nooit..
Waarom heeft een mountainbike helm eigenlijk een klep?
Ook ik rijd op de weg met een helm met klep(je). Als brildrager haal ik persoonlijk er twee voordelen uit:
1. Zonwering
2. Belangrijker nog vind ik dat het heel wat scheelt bij regen;je bril blijft langer zuiver (indien je natuurlijk niet voortdurend verkeerd "in het wiel hangt".
En dit nog: vroeger droegen veel renners onder of boven hun "worstenhelm" een klassiek petje mét klep (naar voor of achter).
1. Zonwering
2. Belangrijker nog vind ik dat het heel wat scheelt bij regen;je bril blijft langer zuiver (indien je natuurlijk niet voortdurend verkeerd "in het wiel hangt".
En dit nog: vroeger droegen veel renners onder of boven hun "worstenhelm" een klassiek petje mét klep (naar voor of achter).
-
- Forum-lid
Ik had zelf met de mtb ook altijd zo'n klepje erop. Vond het wel fijn als er laaghangende takken zijn op het pad. Want mocht ik er niet omheen of onderdoor kunnen fietsen, dan geef je de tak alsware een ''kopstoot'' (naar beneden kijken), en dan beschermt dat klepje je gezicht/bril.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik wil wel zo'n helm met klep EN mega mindy, dat hebben alle schoolgaande kinderen in Amsterdam Zuid.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
jvn schreef:Ook ik rijd op de weg met een helm met klep(je). Als brildrager haal ik persoonlijk er twee voordelen uit:
1. Zonwering
2 kleppen, das pas goofy!!!
(ik rij altijd met 1 klep, die van mijn helm).
japie carbon schreef:Ik denk dat het ook een beetje van de motorcross afkomt.
Het heeft meerdere functies. Zoals zonneklep, handig omdat je soms uit het bos komt en dan ineens de volle zon in je ogen kan krijgen.
Op de motor is het ook om de blubber die van je achterwiel afkomt op te vangen zodat je die niet op je bril krijgt, dus misschien ook op de MTB.
+1
heeft echt te maken met verschillen tussen donker en licht
haha, hoe hard rij je dan als je de blubber van je achterwiel op je bril krijgt
Blubber van je achterwiel op je bril...? Ik rij overigens gewoon met racehelm op de mtb en met mtb schoenen op de racer
-
- Forum-lid
voor sommige mensen is het dan duidelijk welke kant ze oprijden.
Met de zelfde reden heeft tennisster Justin Henin altijd een pet op.
Anders weet je niet wat de voorkant is.
op een waterfiets kom je ook vooruit
-
- Forum-lid
Hoe kan die klep voorkomen dat je een tak in het gezicht krijgt? Door hem horizontaal in plaats van verticaal te monteren, misschien?
Volgens mij maakt met of zonder klep nauwelijks verschil. Het hangt meer af van hoe hoog de tak hangt.
Volgens mij maakt met of zonder klep nauwelijks verschil. Het hangt meer af van hoe hoog de tak hangt.
voor sommige mensen is het dan duidelijk welke kant ze oprijden.
hahaha...had je vroeg er met skoda's ook. Wist je ook niet wat de voorkant was.
p.s. heb geplakt maar hoe kan ik andere berichten aanhalen ?
hahaha...had je vroeg er met skoda's ook. Wist je ook niet wat de voorkant was.
p.s. heb geplakt maar hoe kan ik andere berichten aanhalen ?
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.