mont ventoux
-
- Forum-lid
Heb hem vorig jaar ook rond deze tijd beklommen (2 keer zelfs ). Beide keren van Bedoin. Was ook niet echt getraind, omdat het het begin van het jaar was en nog niet echt veel gefietst had. Maar was prima te doen. Ook niet echt moe ofzo daarna. Wel lekker in kleinste verzet gereden
Was alleen wel slecht weer. Beneden iets onder de 20 graden en boven dus rond het vriespunt, incl. sneeuw. Afdaling was eigenlijk meer een hel, omdat ik geen handschoenen bij me had (en bij 60km/u snijdt die sneeuw/kou best in je handen....). Tip voor mensen die nu gaan, neem handschoenen mee
Was alleen wel slecht weer. Beneden iets onder de 20 graden en boven dus rond het vriespunt, incl. sneeuw. Afdaling was eigenlijk meer een hel, omdat ik geen handschoenen bij me had (en bij 60km/u snijdt die sneeuw/kou best in je handen....). Tip voor mensen die nu gaan, neem handschoenen mee
-
- Forum-lid
25 achter en voor de kleinste van een triple (34 ofzo?). Op sommige stukken af en toe wel 1 of 2 tandjes kleiner, maar over het algemeen is het overal heel steil Snelheid lag ook maar rond de 10km/u oid. Lekker rustig in 2 uur en een kwartier ofzo (vanaf Bedoin), kun je onderweg nog een beetje van de natuur genieten
Zou hem nu denk ik wel iets sneller doen en minder snel naar de laagste versnelling teruggrijpen. Al blijft het oppassen, want dat wat bvc omschrijft in zn post hierboven zag ik bij meer mensen. Halen ze je eerst heel fanatiek in en kilometer later zie je ze halfdood op de grond liggen... :')
[edit] Grappig, vind net de GPS-log terug van mn afdaling: http://j.mp/aQylaF Eerste stuk in de sneeuw noodgedwongen relatief langzaam vanwege bevroren handen
Zou hem nu denk ik wel iets sneller doen en minder snel naar de laagste versnelling teruggrijpen. Al blijft het oppassen, want dat wat bvc omschrijft in zn post hierboven zag ik bij meer mensen. Halen ze je eerst heel fanatiek in en kilometer later zie je ze halfdood op de grond liggen... :')
[edit] Grappig, vind net de GPS-log terug van mn afdaling: http://j.mp/aQylaF Eerste stuk in de sneeuw noodgedwongen relatief langzaam vanwege bevroren handen
- Le Grimpeur
- Forum-lid
@bvc. Proficiat, dat je het met je doorzettingsvermogen uiteindelijk toch gehaald hebt!
Maar ik had je nog zo gewaarschuwd:
Maar goed, je bent er gekomen en dat blijft hangen, toch?
Maar ik had je nog zo gewaarschuwd:
Er stond toch ècht: rustig verder omhoog...Le Grimpeur schreef:...Als je bij Chalet Reynard voelt dat de laatste 6 km 'er nog in zitten', dan rustig verder omhoog...
Maar goed, je bent er gekomen en dat blijft hangen, toch?
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
bvc schreef:eindelijk boven!! hoe zet je hier eigenlijk fotos op, want dit is mislukt
Klik hier voor de uitleg...
-
- Forum-lid
Nog niet helemaal gelukt...