Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervelo R2.5

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 22 feb 2010 12:00

MattBeone schreef:Tja, ik snap jullie punt. Maar ik heb genoeg vertrouwen in mijn lba dat wanneer het frame defect is ik gewoon een nieuwe krijg.

Jij hebt daar ook je ziektekostenverzekering ook lopen?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

corniel
Forum-lid HC

corniel 22 feb 2010 12:12

@MattBeone: Waarom vraag je eigenlijk advies? Het merendeel van de mensen hier raadt het je om vele voor de hand liggende redenen af, en toch lijk je van plan het frame te willen kopen, doe dat dan gewoon.

We zijn wel benieuwd naar je foto's als je gecrasht bent uiteraard.

mattbeone
Forum-lid

mattbeone 22 feb 2010 18:21

Waarom al de vijandigheid ? Ik volg het niet waarom er opeens gehoopt wordt dat ik op m'n bakkes ga door een gebroken frame, erg lage opmerking van je corniel.

En ik heb geen loon van 2000 in de maand om even een frAme onder de röntgen te laten houden.
Ook lopen jullie erg van stapel met het breken van een frame, als het al zou breken zal dit moeten zijn door overmatige belasting (valpartij/dikke vent van 110 kilo doe op een Fiets van 7 kilo zit). Eerste lig ik toch al, tweede gaat ook niet lukken met mijn 60 kg.
Ik vraag om advies, maar dan wel goed onderbouwd en nuttig advies. En vanaf een foto kan je gewoon geen beoordeling doen over hoe erg de schade is.
En advies over de beschadigingen heb ik ook noooit gevraagt, dat gaven jullie uit jezelf. Mij haat het puur om of het een over het algemeen kwalitatief goed frame is, of ik hem dan veilig genoeg vindt bepaal of mijn oudrs wel. Heb ik jullie niet voor nodig

perik
Forum-lid

perik 22 feb 2010 18:28

Nou, kopen dat ding dan. Bedenk wel dat bovenstaande reacties allemaal goedgemeende adviezen zijn, geen vijandigheden.

raassie
Forum-lid

raassie 22 feb 2010 18:31

Je hebt zelf ook de details foto's gemaakt van de beschadigingen....kun je natuurlijk op reacties wachten;-)
Succes met de aankoop dan maar!
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 22 feb 2010 18:34

Hoi,

Dat is geen vijandigheid die je ziet maar meer ongeloof. Niemand, en dus ook je FM niet, kan zien of er ECHT iets aan de hand is. Kun jij zeggen dat mensen dat hier niet aan de hand van foto's kunnen beoordelen maar zo kan je FM dat ook niet ook al kijkt hij er met een vergrootglas op.
Je moet echter wel bepaalde personen hier geloven aangezien zij tig Carbonnen frames met beschadigingen hebben gezien (ikzelf dus NIET) en hun twijfels hebben.

Er zijn maar twee goede methodes:

-Frame niet kopen
-Frame laten scannen

Je vroeg toch echt wel advies: 'Iemand hier met ervaring met dit frame? of nuttige feedback!? Zou het een goede keuze zijn? '

Nou, geen goede keuze dus :D

Mvg, Zorro

p.s. UCP Zwijndrecht dus :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

wouter1992
Forum-lid

wouter1992 22 feb 2010 19:07

ik ben ook een jongen van 17 en kan het gevoel bij dit aanbod heel goed begrijpen.
Je krijgt voor relatief weinig geld een mooi (weliswaar wat verouderd) frame aangeboden door je fietsenmaker waar je zo te horen al jaren komt(betrouwbaar denk je dan) Het is natuurlijk super om als 17 jarige op een cervelo rond te rijden. Ik zelf zou bij dit aanbod ook erg gaan twijfelen maar je moet wel realistisch blijven, liefde maakt blind zeggen ze wel eens en dat is met zo'n aanbod precies zo.

het is namelijk gewoon een wat verouderd frame waar in het verleden best problemen mee zijn geweest. Er zitten aan de reacties te lezen blijkbaar beschadigingen op het frame. Het probleem bij carbon is dat er naast optische schade ook schade aan de binnenkant van het frame kan zitten wat bijvoorbeeld met röntgen zichtbaar zou worden. Ik begrijp dat je hier het geld waarschijnlijk niet voor (over) hebt om dit te laten testen.

als je de feiten op het rijtje zet dan zie ik het als volgt.
- je moet 150 euro toeleggen om dit frame te kunnen kopen.
- je krijgt voor die 150 euro meer een carbon cervelo.
- maar je weet niet wat er met het frame gebeurd is.
- er zitten beschadigingen op wat niet zo is met je oude fiets zo te zien.

je moet voor jezelf heel realistisch gaan kijken heb ik dit er voor over. Ik zou zelf gewoon kiezen voor zeker en het geld mooi in mijn zak houden en even verder sparen voor een ander carbon frame. Er zijn voor rond de 500 euro genoeg leuke frames op de markt.

ik ben trouwens benieuwd of je ook wedstrijden rijdt? als dit zo is dan zou ik het zeker niet doen want met alle kans op vallen in junioren wedstrijden is de kans dat je eens op je plaat ligt en daarbij je fiets beschadigd erg groot.

groetjes,

Wouter
time vx special pro / trek 9.8 oclv.

foosho
Forum-lid

foosho 22 feb 2010 19:27

MattBeone schreef:En ik heb geen loon van 2000 in de maand om even een frAme onder de röntgen te laten houden.
2000 euro?? Op de site staat vanaf 75 euro, ok, 't is vanaf, maar..
Ik vraag om advies, maar dan wel goed onderbouwd en nuttig advies.
Je hebt uitgebreid advies gekregen, dat het advies je niet aanstaat en je het daarom maar als vijandig bestempelt kunnen we ook niet helpen ;)

En 't lijkt me dat je wel wat over de schade wilde horen, of waarom heb je er anders een paar close-ups van geplaatst?

Plaats reactie