Shimano Ultegra (6700) kettingbreuk
Ga straks kijken of mijn ketting ook scheurtjes heeft, maar ik wil er nu niet meer oprijden. Het kan inderdaad heel gevaarlijk zijn als je ketting breekt.
Goede alternatieve? Een 6600 ketting of iets anders? Ik heb namelijk geen idee.
Goede alternatieve? Een 6600 ketting of iets anders? Ik heb namelijk geen idee.
Whistle
flex schreef:Ga straks kijken of mijn ketting ook scheurtjes heeft, maar ik wil er nu niet meer oprijden. Het kan inderdaad heel gevaarlijk zijn als je ketting breekt.
Goede alternatieve? Een 6600 ketting of iets anders? Ik heb namelijk geen idee.
Ik blijf voorlopig bij Shimano DA 7800. Ook op een triple ....
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
Ga toch maar een KMC monteren.
Lijkt me beter dan langs de kant staan.
Marc
Lijkt me beter dan langs de kant staan.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
flex schreef:Ga straks kijken of mijn ketting ook scheurtjes heeft, maar ik wil er nu niet meer oprijden. Het kan inderdaad heel gevaarlijk zijn als je ketting breekt.
Goede alternatieve? Een 6600 ketting of iets anders? Ik heb namelijk geen idee.
Campa, Connex, KMC, Sram. Ik zou nu ook geen andere Shimano kettingen kopen, 1e maar eens zien waar de problemen nu precies zitten.
Ik heb ook vorig jaar een gebroken 6700 ketting gehad na zo'n 2000km.
Bovenaan op de Oude Kruisberg bij Ronse van staan naar zitten, schakelen: Krak....
Ketting aan de poeier, wringt zicht rond het crankstel. Snelschakel van campa, past ook gewoon op een shimano 10 sp ketting blijkt, erin (waarvoor nog dank Mao !) en daarna gewoon de route uitgefietst.
Bij thuiskomst blijkt dat de achter derailleur met een flinke klap in de achtervork was geslagen en zich in het carbon had gewrongen. Nadeel carboon: zeer sterk in de vezelrichting en als slappe vaatdoek bij impact belasting en belastingen loodrecht op de vezelrichting. Ergo: Cervelo R3 frame met een scheur in de achtervork, daar word je niet blij van. Gelukkig alles vergoed gekregen via de verzekering en door SpEric weer een nieuw frame bekomen.
Maar dan blijf je zitten met de vraag: Hoe kan het? Ik bedoel, ik rij al zolang en ik kan me niet heugen dat ik een ketting heb gebroken. Ergens in mijn junioren tijd denk ik. Altijd meer dan behoorlijk onderhoud. Dan lees je over die 6700 ketting en dan valt eea wel op zijn plaats. Zit nu een DA 7800 ketting op. Hopelijk blijft die wel heel.... ik ga die ketting iig heel goed in de gaten houden.
Bovenaan op de Oude Kruisberg bij Ronse van staan naar zitten, schakelen: Krak....
Ketting aan de poeier, wringt zicht rond het crankstel. Snelschakel van campa, past ook gewoon op een shimano 10 sp ketting blijkt, erin (waarvoor nog dank Mao !) en daarna gewoon de route uitgefietst.
Bij thuiskomst blijkt dat de achter derailleur met een flinke klap in de achtervork was geslagen en zich in het carbon had gewrongen. Nadeel carboon: zeer sterk in de vezelrichting en als slappe vaatdoek bij impact belasting en belastingen loodrecht op de vezelrichting. Ergo: Cervelo R3 frame met een scheur in de achtervork, daar word je niet blij van. Gelukkig alles vergoed gekregen via de verzekering en door SpEric weer een nieuw frame bekomen.
Maar dan blijf je zitten met de vraag: Hoe kan het? Ik bedoel, ik rij al zolang en ik kan me niet heugen dat ik een ketting heb gebroken. Ergens in mijn junioren tijd denk ik. Altijd meer dan behoorlijk onderhoud. Dan lees je over die 6700 ketting en dan valt eea wel op zijn plaats. Zit nu een DA 7800 ketting op. Hopelijk blijft die wel heel.... ik ga die ketting iig heel goed in de gaten houden.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
In het komende nummer hebben we meer nieuws over Ultegra (en de ketting). In het kader daarvan zijn we benieuwd naar uit welke serie jullie gebroken kettingen afkomstig zijn. Meld het hier of op redactie@fiets.nl.
-
- Forum-lid
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 01 sep 2008 18:59
mijn 6700 ketting is ook al kapot de eerst keer dat ik er mee fietsten
dacht dat het aan mij lag dat ik fout schakelde ofzo maar kennelijk toch niet.
Heb al wel een nieuwe in huis want ik dacht dat het aan mij lag.
toch maar eens goed nadenken of ik die wel ga monteren,
Of toch maar niet wachten tot de zomer en er een kmc gold er op leggen
dacht dat het aan mij lag dat ik fout schakelde ofzo maar kennelijk toch niet.
Heb al wel een nieuwe in huis want ik dacht dat het aan mij lag.
toch maar eens goed nadenken of ik die wel ga monteren,
Of toch maar niet wachten tot de zomer en er een kmc gold er op leggen
mrcoffee schreef:Ik heb ook vorig jaar een gebroken 6700 ketting gehad na zo'n 2000km.
Bovenaan op de Oude Kruisberg bij Ronse van staan naar zitten, schakelen: Krak....
Ketting aan de poeier, wringt zicht rond het crankstel. Snelschakel van campa, past ook gewoon op een shimano 10 sp ketting blijkt, erin (waarvoor nog dank Mao !) en daarna gewoon de route uitgefietst.
Bij thuiskomst blijkt dat de achter derailleur met een flinke klap in de achtervork was geslagen en zich in het carbon had gewrongen. Nadeel carboon: zeer sterk in de vezelrichting en als slappe vaatdoek bij impact belasting en belastingen loodrecht op de vezelrichting. Ergo: Cervelo R3 frame met een scheur in de achtervork, daar word je niet blij van. Gelukkig alles vergoed gekregen via de verzekering en door SpEric weer een nieuw frame bekomen.
Maar dan blijf je zitten met de vraag: Hoe kan het? Ik bedoel, ik rij al zolang en ik kan me niet heugen dat ik een ketting heb gebroken. Ergens in mijn junioren tijd denk ik. Altijd meer dan behoorlijk onderhoud. Dan lees je over die 6700 ketting en dan valt eea wel op zijn plaats. Zit nu een DA 7800 ketting op. Hopelijk blijft die wel heel.... ik ga die ketting iig heel goed in de gaten houden.
Welke verzekering ?
starled schreef:mrcoffee schreef:Ik heb ook vorig jaar een gebroken 6700 ketting gehad na zo'n 2000km.
Bovenaan op de Oude Kruisberg bij Ronse van staan naar zitten, schakelen: Krak....
Ketting aan de poeier, wringt zicht rond het crankstel. Snelschakel van campa, past ook gewoon op een shimano 10 sp ketting blijkt, erin (waarvoor nog dank Mao !) en daarna gewoon de route uitgefietst.
Bij thuiskomst blijkt dat de achter derailleur met een flinke klap in de achtervork was geslagen en zich in het carbon had gewrongen. Nadeel carboon: zeer sterk in de vezelrichting en als slappe vaatdoek bij impact belasting en belastingen loodrecht op de vezelrichting. Ergo: Cervelo R3 frame met een scheur in de achtervork, daar word je niet blij van. Gelukkig alles vergoed gekregen via de verzekering en door SpEric weer een nieuw frame bekomen.
Maar dan blijf je zitten met de vraag: Hoe kan het? Ik bedoel, ik rij al zolang en ik kan me niet heugen dat ik een ketting heb gebroken. Ergens in mijn junioren tijd denk ik. Altijd meer dan behoorlijk onderhoud. Dan lees je over die 6700 ketting en dan valt eea wel op zijn plaats. Zit nu een DA 7800 ketting op. Hopelijk blijft die wel heel.... ik ga die ketting iig heel goed in de gaten houden.
Welke verzekering ?
Hoi,
Waarschijnlijk DEZE.
@mrcoffee. Ik heb die R3 zo rond eind October in Zeist gezien. Ze waren net bezig je nieuwe op tebouwen. Er was toen dacht ik niet bekend wat de oorzaak was. Idd. Niet een te grote beschadiging op de achtervork maar genoeg voor Cervelo om te zeggen dat even de straat in en uit geen probleem maar verder......
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock