Pagina 4 van 8

Geplaatst: 10 feb 2010 22:29
door japiecarbon
csgman schreef:Weet er ook niet veel van maar... moet je niets hebben om de stervormige moer in je vorkbus te slaan, of is zoiets overbodig ?

bij rose versand bijvoorbeeld;

http://rose.nl/output/controller.aspx?c ... etail2=585

Als het zonder kan hoe doen jullie dit ?


Wanneer je met een carbon vork rijd die een carbon vorkbuis heeft mag je die ster niet gebruiken.

Anders zou je hem er ook met een draad eindje in kunnen slaan

Geplaatst: 11 feb 2010 12:35
door danny1407
Ik zie het effe niet meer.

Help?........iemand?

Geplaatst: 11 feb 2010 13:58
door c.zaballa
Ik mis alleen bij het stukje van de voorderailleur nog hoe je de versnellingskabel vastmaakt. Hier heb ik altijd problemen mee.

Geplaatst: 11 feb 2010 14:03
door danny1407
Ik zal hier en daar nog wat afbeeldingen plaatsen van montage.

Even zoeken en alles nog een keer netjes op gelijk formaat maken.

Bedankt voor de tip!

Geplaatst: 14 feb 2010 13:38
door danny1407
Ik weet het nu echt niet meer.

Ik ben zo brutaal geweest om een linkje naar TS-bikers topic te plaatsen en alles een beetje geordend.

Het moet zo maar....tenzij iemand nog opmerkingen, aanmerking of correcties en aanvulingen heeft.

Geplaatst: 14 feb 2010 14:22
door geertjan5
ik weet ook echt niet meer wat er veranderd moet worden.
Perfect dus!

Geplaatst: 18 feb 2010 18:41
door chassepatate
danny1407 schreef:
japie carbon schreef:Met alledrie de metodes kom ik op verschillende hoogte te zitten.


Yep, zover was mijn calculator ook ;)

Maar wat is de juiste?
Of welke zal ik dan als bepalend posten?

Ik heb er nu 2 staan.



Het zit ergens tussen de Greg Lemond en de 109% methode in. In mijn geval precies het gemiddelde van deze 2...

De Greg Lemond methode is vaak iets aan de lage kant, vooral voor mensen met lange bovenbenen en de 109% methode is juist voor langere mensen weer iets te hoog...

Geplaatst: 08 sep 2010 20:21
door havana
Kwam dit topic toevallig tegen en had 't nog niet gezien, dat krijg je als je een jaartje in 't buitenland hebt gezeten :)

Allereerst: wat een top openingpost, chapeau!

Twee aanvullingen:

- Het uitstekende balhoofd topic van Amclassic-fan
- Uitleg over het kleine inbusschroefje op de remhoeven

In de toekomst kunnen we wellicht ook nog meer zaken aanvullen over BB86, BB90 en BB30 en aanverwanten.

Geplaatst: 08 sep 2010 20:50
door danny1407
havana schreef:Twee aanvullingen:

- Het uitstekende balhoofd topic van Amclassic-fan
- Uitleg over het kleine inbusschroefje op de remhoeven


Aangevuld met beide puntjes!
Tenzij dit niet de bedoeling was qua inbusschroefjes en ik me er wel heel erg makkelijk vanaf heb gemaakt. ;)

En aanvullingen is natuurlijk altijd prima.
Het gaat erom dat mensen ermee geholpen zijn/worden :)

Geplaatst: 09 sep 2010 16:28
door kilometervreter
Dat plaatje van de voorderailleurkabel vind ik wel een beetje eng. Ik zorg er altijd voor dat eindje naar beneden en naar mijn frame toe wijst.

Re: Opbouw van je nieuwe fiets

Geplaatst: 14 jan 2012 21:09
door danny1407
Hebben jullie het zo lang zonder afbeeldingen moeten doen in de openingspost....
Updated!

Re: Opbouw van je nieuwe fiets

Geplaatst: 16 jan 2012 11:04
door joeywl
Goed uitlegt en de moeite er voor genomen. Complimenten! Evt als je geen balhoofd pers heb, een grote houten hamer klaart de klus ook wel ;)