Inkoppertje van Danny
Slaap is gewoon belangrijk en niets mis mee. Heb dat een paar jaar geleden ookl gehad, toen was het altijd zwaar om met de club mee te rijden op zondagochtend, 4 uur afzien. Dan terugkomen begin van de middag, douchen, eten, tv opzetten om wielrennen te kijken en lekker op een ligzak liggen....dan vielen al vrij snel de ogen dicht om vlak voor de finish (meestal dan toch) weer wakker te worden.
Nu ben ik wat beter getraind en kan ik redelijk makkelijk mee nu op de zondagochtend tochten en heb ik 's middags ook geen behoefte meer aan slaap.
Slaap na het fietsen
[quote="ZorroI"][quote="Trudie"]Nou, kom dan maar op met je theorie over slapen na het fietsen [/quote]
Ik zei toch niet dat ik die theorie al had!! Ik zei dat ik zou gaan kijken/zoeken.
Mvg, Zorro[/quote]
Dat bedoel ik.....ik zit te wachten tot je het hebt gevonden;)
Ik zei toch niet dat ik die theorie al had!! Ik zei dat ik zou gaan kijken/zoeken.
Mvg, Zorro[/quote]
Dat bedoel ik.....ik zit te wachten tot je het hebt gevonden;)
Hmm, ik betrap mezelf op enige jaloezie. Ik herken het juist helemaal niet. Zeker niet na lange en zware tochten, hele dag in touw, dan heb ik juist het omgekeerde: over mijn slaap heen, van overprikkeling niet kunnen slapen. Heb ook wel eens het idee dat mijn lichaam dan zo hard bezig is met herstellen dat het de slaap niet kan vatten. Overdag slapen kan ik al helemaal niet, behoudens echt heel extreme situaties met jet-lags en ziek enzo. Maarja, ben dan ook een slechte slaper.
Louise
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
- richard1974
- Forum-lid
Niets mis mee...Thuis komen, douchen, happie eten, boek pakken......zzzzzzzzzzzz
[quote="Louise"]Zeker niet na lange en zware tochten, hele dag in touw, dan heb ik juist het omgekeerde: over mijn slaap heen, van overprikkeling niet kunnen slapen.[/quote]
Weet niet of het nodig is, maar je zou zo'n potje "nachtrust extra" bij het kruidvat kunnen halen, is gewoon op natuurlijke basis en niet verslavend oid. Vervelend als je lichaam om slaap schreeuwt en je de slaap niet kunt vatten.
Weet niet of het nodig is, maar je zou zo'n potje "nachtrust extra" bij het kruidvat kunnen halen, is gewoon op natuurlijke basis en niet verslavend oid. Vervelend als je lichaam om slaap schreeuwt en je de slaap niet kunt vatten.
[quote="Foosho"]Vervelend als je lichaam om slaap schreeuwt en je de slaap niet kunt vatten.[/quote]
Ja, vervelend - maar meer ook niet. Ik gebruik slechts bij zeer hoge uitzondering (concrete reden, zoals hoesten ofzo) iets om wel te kunnen slapen. Ik vertrouw geen enkel middel, ook niet als ze niet verslavend zeggen te zijn. Geestelijke verslaving slaat namelijk al vrij snel toe. Als ik slecht slaap door overprikkeling, is de remedie simpel: zorgen voor meer rust.
Louise
Ja, vervelend - maar meer ook niet. Ik gebruik slechts bij zeer hoge uitzondering (concrete reden, zoals hoesten ofzo) iets om wel te kunnen slapen. Ik vertrouw geen enkel middel, ook niet als ze niet verslavend zeggen te zijn. Geestelijke verslaving slaat namelijk al vrij snel toe. Als ik slecht slaap door overprikkeling, is de remedie simpel: zorgen voor meer rust.
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/