Alles over vakanties op én met de fiets

Klimmen-Banneux-Klimmen 2010

amateurke
Forum-lid

amateurke 20 apr 2010 01:36

Voor de benen is de Drolenval zeker niet prettig. Voor het oog des te meer. Een prachtklim. En als je de Drolenval persé mee wil pikken dan is dat toch geen probleem, Iets verder op kun je weer op de route aansluiten. Drolenval of niet, ik ben er in ieder geval bij komende zondag
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 20 apr 2010 19:10

Dank Roeieber, dat is nieuw voor mij. de alternatieve klim heb ik al gevonden in de Cotacol (nr. 970) en is een nieuwe voor mij. Ben benieuwd! Hier zit overigens ook een stuk van 17% in, maar verder is de klim langer (2 km) en geleidelijker (6% gemiddeld).
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

carbonfire
Forum-lid

carbonfire 22 apr 2010 00:09

Vroeger kon je bij inschrijving kiezen of je een energiepakket erbij nam of niet. Je had dus inschrijfgeld met en zonder pakket. Blijkbaar is tegenwoordig alleen nog inschrijving mogelijk incl. energiepakket. Gedwongen winkelnering dus. Krijg je allerlei repen en sportdrankjes van merken die je helemaal niet wilt, nooit gebruikt. Slechte zaak, vind ik.

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 22 apr 2010 16:15

[quote="Carbonfire"]Vroeger kon je bij inschrijving kiezen of je een energiepakket erbij nam of niet. Je had dus inschrijfgeld met en zonder pakket. Blijkbaar is tegenwoordig alleen nog inschrijving mogelijk incl. energiepakket. Gedwongen winkelnering dus. Krijg je allerlei repen en sportdrankjes van merken die je helemaal niet wilt, nooit gebruikt. Slechte zaak, vind ik.[/quote]

Persoonlijk vind ik dat je hierover niet moet "zeiken", no offence.
Ik vind dat WTC Klimmen een uitstekende tocht heeft uitgezet en dat is mij de kosten meer dan waard. Ik denk dat slechts een miniem deel van de kosten op gaat aan het energiepakket. Uit eigen ervaring weet ik dat zo'n wielervereniging veel werk heeft aan zo'n tocht en de kas mooi kan spekken met de inkomsten. In verhouding tot de inschrijfkosten voor de AGR is dit peanuts.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

fritshoeve
Forum-lid

fritshoeve 22 apr 2010 23:31

Ook van de partij zondag; ik heb er veel zin in. Kledingkeuze vind ik wel wat lastig: bij vertrek (uur of 8) zal het nog goed fris zijn maar de maximumtemperatuur wordt op 22 graden geschat...

Waar gaan jullie mee rijden?
Frits

whocares
Forum-lid

whocares 23 apr 2010 08:32

[quote="fritshoeve"]Ook van de partij zondag; ik heb er veel zin in. Kledingkeuze vind ik wel wat lastig: bij vertrek (uur of 8) zal het nog goed fris zijn maar de maximumtemperatuur wordt op 22 graden geschat...

Waar gaan jullie mee rijden?[/quote]

Van wat je aanhebt kun je altijd nog dingen uitdoen en dat zijn ; arm - en beenstukken , windstopper , zweetshirtje of evt regenjackje tegen de koude wind in het begin.

Hou ook rekening mee met windchilleffecten
; klimmen warm , maar afdalen fris.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 23 apr 2010 10:48

Meestal loopt de temperatuur wel snel op. Ik vertrek rond negen uur. Gewoon in korte broek (kom ik misschien ook van mijn knie-stuk lijn af die over m'n kuit loopt) en eventueel nog dunne armstukjes.

erikg4
Forum-lid

erikg4 23 apr 2010 12:02

[quote="nicovandijk"][quote="Carbonfire"]Vroeger kon je bij inschrijving kiezen of je een energiepakket erbij nam of niet. Je had dus inschrijfgeld met en zonder pakket. Blijkbaar is tegenwoordig alleen nog inschrijving mogelijk incl. energiepakket. Gedwongen winkelnering dus. Krijg je allerlei repen en sportdrankjes van merken die je helemaal niet wilt, nooit gebruikt. Slechte zaak, vind ik.[/quote]

Persoonlijk vind ik dat je hierover niet moet "zeiken", no offence.
Ik vind dat WTC Klimmen een uitstekende tocht heeft uitgezet en dat is mij de kosten meer dan waard. Ik denk dat slechts een miniem deel van de kosten op gaat aan het energiepakket. Uit eigen ervaring weet ik dat zo'n wielervereniging veel werk heeft aan zo'n tocht en de kas mooi kan spekken met de inkomsten. In verhouding tot de inschrijfkosten voor de AGR is dit peanuts.[/quote]

+1 helemaal mee eens

wij doen met 4-en aan de KBK mee, eerste keer voor mij, ben erg benieuwd! Iedereen alvast succes gewenst en tot zondag :)

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 23 apr 2010 12:33

[quote="*PFW*"]Meestal loopt de temperatuur wel snel op. Ik vertrek rond negen uur. Gewoon in korte broek (kom ik misschien ook van mijn knie-stuk lijn af die over m'n kuit loopt) en eventueel nog dunne armstukjes.[/quote]

PFW rijdt in de winter met korte handschoenen, is dus misschien niet voor iedereen een goede referentie..... ;)

Ik start met kniestukken en armstukken (kan evt allemaal uit, alhoewel ik en mijn kniestukken onafscheidelijk zijn :D), evt windstopper mee; kun je alle kanten op...
~live fast, die young ~

thja14
Forum-lid

thja14 23 apr 2010 12:42

[quote="girlinred"] kun je alle kanten op...

[/quote]

Hoezo? zijn er verschillende routes dan? :-)
Passie voor het fietsen en de fietsen.

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 23 apr 2010 13:04

[quote="thja14"][quote="girlinred"] kun je alle kanten op...

[/quote]

Hoezo? zijn er verschillende routes dan? :-)[/quote]

Jazeker een korte en een lange, maar eenmaal gekozen kun je niet meer veranderen, met de kledingstukken die ik beschreef kun je blijven wisselen (handig voor mensen die niet kunnen kiezen)
~live fast, die young ~

thja14
Forum-lid

thja14 23 apr 2010 13:07

Neem toch nog steeds aan de de routes dezelfde KANT op gaan en geen verschillende KANTEN! ;-)
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Plaats reactie