Crud spatborden?
ik heb zie via wiggle uit Engeland laten komen.
Nog niet gemonteerd
Nog niet gemonteerd
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Ik heb ze gekocht op eBay voor 34,08 euro incl. verzending (de MK2). Zie hier: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... _500wt_842
Staan trouwens nog een hoop anderen op voor ongeveer dezelfde prijs incl. verzending
Edit: ik zie dat ze nu iets duurder zijn en de verzending ook helaas. Gelukkig heb ik ze vrijdag besteld en betaald voor minder
Staan trouwens nog een hoop anderen op voor ongeveer dezelfde prijs incl. verzending
Edit: ik zie dat ze nu iets duurder zijn en de verzending ook helaas. Gelukkig heb ik ze vrijdag besteld en betaald voor minder
Canyon Ultimate CF SL 2016
jasperr schreef:Ik heb de mijne bij Bike2Build gekocht, maar daar zijn ze nu niet langer meer verkrijgbaar zie ik net. Misschien zijn ze al uitverkocht. Wel raar, want het is een 2011 uitvoering.
Daar had ik ze ook besteld, een dikke week geleden . Levertijd was een extra dag of 4. Ik denk dat ze die dus bijbestellen / voorraad aanvullen.
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!
ottie schreef:Na de overweldigend positieve berichten hier heb ik vandaag een setjes Cruds besteld voor op de woon-werk (race-)fiets. Ik laat weten hoe ze mij bevallen na de eerste regenrit.
Ik heb ze vrijdag ontvangen en gister gemonteerd. Was een precies klusje, maar niet moeilijk. Ik heb de MK2s, mooie lange spatborden en extra bescherming van (voor-) derailleur door een verbreding ter plaatse. Montage op het dooie gemakkie was ongeveer 45 min.
Heb er zondag ook mee gereden als test om te zien / horen of ze niet aanlopen en eventueel beter af te stellen. Onderweg één keer van de fiets af om een van de armen van het voorspatbord iets te verstellen.
Is er iemand die uit praktijkervaring kan vertellen od de 4 "borsteltjes" die meegeleverd worden voor montage ter hoogte van / op de remrand zin hebben en wat een eventuele functie is (schoonhouden?)? Ik heb die nu niet gemonteerd.
Ik denk dat ik vanavond kan laten weten hoe ze het doen in de regen
De borsteltjes werken als afstandhoudertjes. Doordat de spatbordjes erg licht zijn en (dus) ook slap, lopen ze snel aan bij oneffenheden op de weg. Met de borsteltjes gebeurt dat niet meer en lopen enkel de borsteltjes aan, maar daar merk je niets van. Daarnaast houden ze ook het remvlak wat schoner van zand/vuil.
litespeed schreef:De borsteltjes werken als afstandhoudertjes. Doordat de spatbordjes erg licht zijn en (dus) ook slap, lopen ze snel aan bij oneffenheden op de weg. Met de borsteltjes gebeurt dat niet meer en lopen enkel de borsteltjes aan, maar daar merk je niets van. Daarnaast houden ze ook het remvlak wat schoner van zand/vuil.
Vandaag de terugweg ´lekker´ in de regen gereden. Die Cruds had ik echt veel eerder moeten kopen! Zeker toen de regen stopte, rijden over een nat wegdek is geen enkel probleem, bijna geen rondspattende water/modder troep.
Dat van die borsteltjes snap ik nu ook, even aanzetten of bochtenwerk en er loopt hier of daar wat aan. Eens kijken of ik die er op kan prutsen als de boel schoon en opgedroogd is. Ach en anders liever hier en daar en 'ruis' dan zeiknat!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gister bij B2B 2 setjes gekocht. Echter, bij mijn Storck past het niet aan de voorkant.
De Centaur-voorrem drukt het spatbord een beetje naar beneden en ik kan dan feitelijk alleen zonder het voorste verlengstuk rijden. Die wordt op de band gedrukt.
Hoe zit dat bij andere fietsen?
De Centaur-voorrem drukt het spatbord een beetje naar beneden en ik kan dan feitelijk alleen zonder het voorste verlengstuk rijden. Die wordt op de band gedrukt.
Less is bore
-
- Forum-lid
Toen ik de cruds op mijn fiets (Isaac Kelvin) monteerde had ik hetzelfde probleem. Misschien iets minder dan bij Daniel1975, want ik kwam er pas achter toen er door de regen vuil/water op mijn band terecht kwam en het spatbord daardoor aan liep. Ik heb het met de hand wat verbogen totdat er voldoende speling was, sindsdien rij ik 150km 'aanloopvrij'.
Verder ben ik trouwens echt heel tevreden met de cruds!
Verder ben ik trouwens echt heel tevreden met de cruds!
Het is altijd feest op de Laen
Daniel1975 schreef:Gister bij B2B 2 setjes gekocht. Echter, bij mijn Storck past het niet aan de voorkant.
Bij mijn Caad 10, past hij voor ook niet, te weinig ruimte onder de voorvork.
Ik heb hem nu net achter de voorvork afgeknipt en vervolgens met tie wraps vastgemaakt aan de voorvork.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Staat op Youtube een filmpje met 'tricks and tips', vanaf 3:50 over het aanlopen van het verlengstuk.