Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
patmaessen
- Forum-lid
patmaessen
07 jan 2010 21:31
Jorisb schreef:Heb net even de vorige posts doorgelezen, maar Frenkie geeft echt een mooie optie, de Canyon SF SLX met Dura Ace, 6,8 kg en net binnen budget.
Canyon komt altijd als erg comfortable uit de test en dan heb je gewoon een allround topfiets. En dat extra comfort is wellicht handig als je al zo moet afzien tijdens de Marmotte.
En als het RedBull wordt, waarom dan de keuze voo de Pro Sl en niet een Carbon SL? Passen beiden binnen je budget.
Heb een Ultimate pro CF Canyon gehad en dat is geen optie meer voor mij. Rose bied ook maat 59 aan en dat is voor mij precies goed. Het verschil tussen een pro sl alu en een carbon sl is 650 euro voor een fiets van 300 gram lichter. Betwijfel of de stijfheid van deze 2 zo sterk verschillen wat dit in mijn ogen grote prijsverschil rechtvaardigt. Daarom schreef ik dat ik wellicht een upgrade van de wielen kon doen met het resterende geld. Verder wissel ik graag na ieder seizoen van fiets en is de 'pijn' van de waarde vermindering van een alu niet zo sterk als een carbon frame. Iemand enige toevoeging op de wielen? Zijn de easton ea70 gewone allround wielen of voldoen ze in de bergen ook?
-
gaisdergerman
- Forum-lid
gaisdergerman
07 jan 2010 21:58
Ik kom zelf van een pro sl (model 2007) en rij sinds kort een canyon cf (na 50km is rijden een groot woord).
Ik kan toch wel zeggen dat de canyon (met precies dezelfde wielen) toch wel een stuk comfortabeler is dan de Redbull. Het is natuurlijk net wat je gewend bent maar qua comfort ga je er toch zeker op achteruit (verder trouwens niets dan lof voor de sl).
De EA70 wielen zijn prima alround wielen en kunnen ook goed in de bergen mee, het zijn natuurlijk geen klimwielen. Als ik jou was zou ik deze wielen inruilen voor een setje zonda's of een dura ace setje (ervan uitgaande dat je al een alround setje hebt). Persoonlijk vind ik de sl met de force groep een erg mooie aanbieding. Succes met je keuze.
-
patmaessen
- Forum-lid
patmaessen
14 jan 2010 14:07
Ter info, het is de nieuwe 'alu' pro SL 4000 van red bull geworden, dura ace afgemonteerd en standaard met easton ea70 wielen (7.3kg). Nu nog op zoek naar een licht setje klimwielen.
-
foosho
- Forum-lid
foosho
14 jan 2010 14:58
Misschien ook wel leuk om te vertellen hoe je tot deze conclusie bent gekomen?
Ikzelf zou eerder Ultegra + carbon frame genomen hebben bijv, maar jij niet
-
feddek
- Forum-lid
feddek
14 jan 2010 15:14
patmaessen schreef:
Heb een Ultimate pro CF Canyon gehad en dat is geen optie meer voor mij.
Waarom is die CF eigenlijk geen optie meer voor je? waarom heb je hem verkocht? Zoals je uit een pm van mij hebt kunnen opmaken toen je hem in de verkoop had, denk ik er zelf over na er één te kopen.. maar wat vond je de nadelen? Ik ben namelijk ook jou lengte/gewicht en ga de marmotte ook voor het eerst rijden en volgens mij was dat inderdaad een (van de) ultieme marmotte frame... ik hoor het graag!
-
Winston
- Forum-lid
Winston
14 jan 2010 15:52
Foosho schreef:Misschien ook wel leuk om te vertellen hoe je tot deze conclusie bent gekomen?
+1
Bikes&Coffee What else?
-
patmaessen
- Forum-lid
patmaessen
14 jan 2010 16:57
Foosho schreef:Misschien ook wel leuk om te vertellen hoe je tot deze conclusie bent gekomen?
Ahumm, zal het proberen...er was eens een jongetje dat niet wist wat hij wilde :p
Even zonder gekheid, ik heb voor mezelf het carbon alu verhaal naast elkaar gelegd en puur op afmontage (wilde perse de nieuwe dura ace groep)/ uitrusting binnen het budget dat ik me beschikbaar had gesteld kwam ik maar tot 1 conlcusie. De alu is goekdkoper, weegt vrijwel hetzelfde, doet aan sportief rijgedrag niet onder. Ik weet niet of ik het comfort verschil ga merken, neem ik wellicht op de koop toe. Denk dat ik met mijn voornemen om gewicht te verliezen meer winst kan boeken dan een carbon fiets me kan bieden. Als ik naar mijn verleden kijk dan denk ik dat ik volgend jaar weer voor een nieuw frame aan het kijken ben. Blijft toch je hobby....
Hoop dat ik mezelf een beetje heb kunnen verduidelijken. Blijft altijd een verhaal van voors en tegens.
-
bmiller
- Forum-lid
bmiller
14 jan 2010 17:01
Glashelder
Ben wel benieuwd welke wielen je op het oog hebt. Denk wel aan dat er goed geremd moet worden bij al die afdalingen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
14 jan 2010 17:06
Een logische keuze:
Shimano WH7850-C24
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
foosho
- Forum-lid
foosho
14 jan 2010 19:20
Ok, duidelijk
Het is inderdaad altijd afwegen en keuzes maken.
Nu nog een lage (?), lichte wielset uitzoeken dus.
-
patmaessen
- Forum-lid
patmaessen
14 jan 2010 20:37
Was ook niet veel verder gekomen dan de dura ace versie. Wellicht de EA90sl?
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
14 jan 2010 21:11
Ik ken niemand die daar waarbij die EA90sl's heel zijn gebleven, bij iedereen vliegt er na verloop van tijd wel een spaak uit... Lijken die Dura Ace wielen me een betere keus.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’