Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Talent

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 26 dec 2009 00:22

In de club zijn er een^paar man ( veel beter getraind) die sneller een rit rijden dan ik, ook bergop.
Maar als ik er in slaag om tot op een 100 m van de top aan te klampen rij ik ze steevast er nog af, zelfs al zit ik zo goed als dood => dat is mijn talent: het talent om te nog versnellen zelfs daar waar een ander nog fitter zit dan mij.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 26 dec 2009 10:32

Tja, ik heb dat talent niet; 100 procent is bij mij niet meer dan dat. Mijn broer kan ook steendood zitten en dan nog met een fietslengte de sprint winnen.

simic
Forum-lid

simic 28 dec 2009 13:05

Tja, grootspraak staat inherent aan de wielersport. Met een grote mond zeggen ze ik heb dit en dat gefiets en als je ze dan vraagt om eens mee te fietsen geven ze niet thuis.
Of de grootste wonderen gebeuren toevallig nét als er niemand bij was die het kan bevestigen.
Dit is overigens echt niet iets van het wielrennen hoor, je vindt het overal.

timper
Forum-lid

timper 28 dec 2009 13:44

[quote="simic"]Tja, grootspraak staat inherent aan de wielersport. Met een grote mond zeggen ze ik heb dit en dat gefiets en als je ze dan vraagt om eens mee te fietsen geven ze niet thuis.
Of de grootste wonderen gebeuren toevallig nét als er niemand bij was die het kan bevestigen.
Dit is overigens echt niet iets van het wielrennen hoor, je vindt het overal.[/quote]

't Is al veel verbetert met de gps-fietscomputers. Na de rit kun je alles perfect uitlezen op je pc (en tonen aan derden) : dit kan confronterend werken ;).

Er zijn heel wat fietsers die heel snel kunnen rijden (zonder zich echt pijn te doen) en dit voor een paar uur. Het vraagt uiteraard een bepaalde vorm van talent maar vooral veel training (!).
Zelf reed ik vorig jaar ook sneller op training, ik was toerist en had toch geen echte doelen. Nu dat ik competitie hervatte trainde ik weer gerichter en dus ook meestal trager en met meer herstel. Even leuk...
Het kan geen kwaad hoor van soms eens de gas open te zetten ;).

groetjes en een schitterend 2010
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

simic
Forum-lid

simic 29 dec 2009 14:18

Ja, sommige mensen geloof je meteen en als je sommige mensen op de baan bijv. ziet weet je per definitie dat er onzin uitkomt. Meestal komt die onzin uit de monden van (oud) amateurs(-a,-b). Als ze dan gps hebben, hebben ze hem, of niet meegenomen of niet bij zich terplekke. Sommige hebben altijd de behoefte alles aan de grote klok te hangen, maar als ik een stevige training heb gehad heb ik niet de behoefte dat te zeggen, dus sommige hebben altijd een grote bek. Als ze mee op de baan fietsen hebben ze achteraf een excuus. Zo doorzichtig en grappig:).

Ik heb ook wel een 34 gereden op een afstand van 100 km maar dan was de eerste 80 km 31 en de terug weg wind in de rug, dus alles is maar relatief. Overigens was dit maar een keer, normaal rijd ik 30-31 gemiddeld op duurtraining.

Dus trek je niks aan van ander, laat je niet opnaaien als je ingehaald wordt op een traning. En als er dan zo nodig iemand moet zeggen dat ie 35 gemiddeld kan rijden op een afstand van 150 km, knik ja en laat het je ene oor in gaan en je andere oor naar buiten:).

edwin01
Forum-lid

edwin01 29 dec 2009 14:51

[quote="simic"]Ja, sommige mensen geloof je meteen en als je sommige mensen op de baan bijv. ziet weet je per definitie dat er onzin uitkomt. Meestal komt die onzin uit de monden van (oud) amateurs(-a,-b). Als ze dan gps hebben, hebben ze hem, of niet meegenomen of niet bij zich terplekke. Sommige hebben altijd de behoefte alles aan de grote klok te hangen, maar als ik een stevige training heb gehad heb ik niet de behoefte dat te zeggen, dus sommige hebben altijd een grote bek. Als ze mee op de baan fietsen hebben ze achteraf een excuus. Zo doorzichtig en grappig:).
[/quote]

Hèhè.. meestal hoor je wat anders van Amateurs (-a,-b). Dan staan ze aan de start en maar klagen: ik heb geen meter getraind, ik ben ziekjes, ik heb dikke poten.... Om vervolgens alles aan snot te rijden....

timper
Forum-lid

timper 29 dec 2009 19:44

Lol, deze zomer had ik het 'geluk' (afgezien!!) een ex-prof tegen te komen in het begin van ons rit. Hij was heel goed getraind en had eens goesting om gas te geven....man man die ging vooruit : we hadden effectief 38 gemiddeld op 100 kms en hij deed het meeste kopwerk (en het hardst pfffff). We bleven met drie man over hehe...
Nadien nog heel wat gebabbeld (nog 50kms uitgebold want ons beider benen waren afgesneden ;) ) over training. Vroeger reed hij uiteraard niet altijd zo hard op training en nu amuseerde hij zich met snellere ritjes.
Als die gast dus zegt dat hij hard gaat, dan geloof ik hem...zeker nu!!

Uiteraard zijn er veel "supertoeristen" die zogezegd 40 rijden, dat weet ik ook wel...maar ze bestaan hoor! De stoefers hebben inderdaad altijd een excuus en dat is hilarisch op den duur, zo ken ik er natuurlijk ook ;)....als ze dan eens meegaan dat is er altijd wel wat haha...

Maar dit topic gaat over gemiddelde toerrijders, zo'n rekbaar begrip natuurlijk...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie