Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wie verleidt me tot Campagnolo?

rene1
Forum-lid

rene1 25 jan 2010 11:40

Goep opbouwen was een makkie. Ik heb dat 1 x eerder gedaan met een Dura Ace groep, ook dat was een makkie.
Wat topics doorgelezen over deraillieur afstellen en stuurlintje aanbrengen.
beetje twijfel gevoel bij de cups. Is veel onduidelijkheid over; handvast50 NM, LocktiteVet.
Ik heb hem wel vast gedraaid op de gok 40 NM, er past geen momentsleutel op. Ik heb 1 streep blauwe locktite gebruikt, dwars op de draad, niet zoals voorgeschreven de hele draad volgeplempt.

vigoroso
Forum-lid

vigoroso 25 jan 2010 11:43

Hey Rene1,

Hoe remmen die KCNC remmen in combinatie met de fcc50. Heb dezelfde wielen en overweeg ook deze remmen.

edwin01
Forum-lid

edwin01 25 jan 2010 12:20

Pinarelloridley schreef:Je kunt dat hele campagnolo wel niet snappen superrose. Maar zonder campa was shimano nog steeds bij 5 speed blijven steken, en waren we in de ontwikkeling lang niet zover als dat we nu zijn. En sram komt net een paar jaar bij kijken, en denkt zo even alles over te kunnen nemen, en de hele markt naar zich toe te kunnenn trekken. Het ziet er tevens een stuk beter uit, en die shifters zijn juist fijn. net voor het aanzetten even pats een paar tikken erbij op, dat is juist prachtig. De kabels binnendoor had campa ook al jaren, en daar komt shimano ook net pas mee. De kwaliteit van campagnolo is ook super. Bij sram vindt ik de shifters juist helemaal niet fijn. :)

Er kan gezegd worden dat de 11 speed overdreven is.

Maar van 5 speed naar 6 speed werd hetzelfde gezegd, en nu zijn we blij met onze 10 of 11 speed.

Als het aan Campagnolo had gelegen, hadden we nog steeds buiscommandeurs gehad....... zonder index uiteraard....

;)

rene1
Forum-lid

rene1 25 jan 2010 12:20

Ik heb er voor het huis een paar honderd meter mee gereden, moest wel hard knijpen om ook hard te remmen maar het ging. maar ik doe m'n Super record remhoeven nog niet weg voor de zekerheid...
De remrand bij de FCC 50 zit wat lager dan een gewone remrand er worden ook speciale remblokhoudertjes meegeleverd maar die passen niet icm de KCNC's, te weinig ruimte om de blokken recht te kantelen. ze blijven dus scheef in de lengterichting.
De remblokhouder van KCNC haalt het maar net volgens mij, nog even afwachten als ik echt ga rijden waar het blok de velg raakt.....

Ik heb overigens voor Campa gekozen omdat ik dat mooier vind om te zien en het prijsverschil met Shimano inmiddels klein is.
Ik heb het idee dat je met campa veel meer tune mogelijkheden hebt tussen de versnellingen. Er zitten meerdere kleine tikjes tussen de 2 voorbladen.

joopz
Forum-lid

joopz 25 jan 2010 12:24

Waarom zo'n dure fiets / groep als je 34/27 nodig hebt om een berg op te komen?

pinarelloridley
Forum-lid

pinarelloridley 25 jan 2010 12:34

Edwin, dan vindt je zeker ook dat zonder campagnolo er geen snelsluitingen waren voor de wielen ofniet? dan moesten we bij een wielwissel eerst de moer losdraaien. dat is totale onzin, maarja. campagnolo vs shimano is en blijft altijd al een eindeloze discussie.
Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a

edwin01
Forum-lid

edwin01 25 jan 2010 12:47

Pinarelloridley schreef:Edwin, dan vindt je zeker ook dat zonder campagnolo er geen snelsluitingen waren voor de wielen ofniet? dan moesten we bij een wielwissel eerst de moer losdraaien. dat is totale onzin, maarja. campagnolo vs shimano is en blijft altijd al een eindeloze discussie.

Nee, want ome Tullio heeft de snelspanner wel degelijk uitgevonden... Maar om nou te zeggen dat Shimano een volkomen oninventief merk is, gaat niet op. De belangrijkste innovaties die het fietsen zoveel aangenamer en veiliger maken zijn dus wel door Shimano uitgevonden of productierijp gemaakt: Indexering, remkabels binnendoor, het cassettefreewheel, STI, dual pivot-remmen enz.....
Campa is destijds op sterven na dood geweest door puur conservatisme.........

Maar je hebt wel gelijk dat de dicussie eindelooooooooooooos is..........

tiest
Forum-lid HC

tiest 25 jan 2010 12:49

JoopZ schreef:Waarom zo'n dure fiets / groep als je 34/27 nodig hebt om een berg op te komen?

Omdat mensen het leuk vinden om met materiaal bezig te zijn?

Waarschijnlijk komt hij met 39-25 ook wel omhoog geharkt maar wat is daar de lol van?

pinarelloridley
Forum-lid

pinarelloridley 25 jan 2010 12:59

Ja edwin, dus laten we deze discussie maar afbreken:) Laten we het erop houden dat en campagnolo, en shimano allebei goed zijn. En dat de keuze gewoon een kwestie van smaak is.

pinarelloridley
Forum-lid

pinarelloridley 25 jan 2010 13:03

Ja GG, je moet gewoon het gevoel hebben, of shimano, of campagnolo. Volgens mij is iemand heel moeilijk over te halen om op het andere merk over te schakelen, behalve profs want die moeten natuurlijk met het materiaal van de ploeg rijden.

edwin01
Forum-lid

edwin01 25 jan 2010 13:06

Gerard heeft (zoals wel vaker) gewoon gelijk...... Ik word alleen wel eens moedeloos van het blinde fanatisme van notoire Campafans......... :D

Plaats reactie