Tubes for Dummies
-
- Forum-lid
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Ik overweeg toch wel sterk om op tubes te gaan rijden.
Ik wil volgend seizoen wat wedstrijdjes gaan rijden en denk dit op hoge carbon tubevelgen te gaan doen. Natuurlijk moet wil ik er ook af en toe een training op kunnen rijden maar dat zal ik voornamelijk op een andere set doen.
- Welke goede tube met latex binnenband (rond €50,-) is hiervoor geschikt?
- Waar kan je victoria lijm kopen (kom deze nergens tegen)?
- Als reserveset wil ik een goedkopere tube kopen zodat ik thuis kan komen, de tube repareren en dan weer wisselen?
- Wat voor materiaal heb ik allemaal nodig? Kwam zelf op tubesbanden (een tube is toch buiten en binnenband), lijm, kwastje en evt ventielverlenger. Mis ik nog iets?
Ik wil volgend seizoen wat wedstrijdjes gaan rijden en denk dit op hoge carbon tubevelgen te gaan doen. Natuurlijk moet wil ik er ook af en toe een training op kunnen rijden maar dat zal ik voornamelijk op een andere set doen.
- Welke goede tube met latex binnenband (rond €50,-) is hiervoor geschikt?
- Waar kan je victoria lijm kopen (kom deze nergens tegen)?
- Als reserveset wil ik een goedkopere tube kopen zodat ik thuis kan komen, de tube repareren en dan weer wisselen?
- Wat voor materiaal heb ik allemaal nodig? Kwam zelf op tubesbanden (een tube is toch buiten en binnenband), lijm, kwastje en evt ventielverlenger. Mis ik nog iets?
tube geen binnenband? zeker wel!
alleen zit de buitenband er omheen genaaid
alleen zit de buitenband er omheen genaaid
Ilko schreef:
Voor wat betreft plakken, zoek gewoon de posts van fdegrove. Ik gebruik altijd zijn methode en dat werkt prima!
Hoi,
Over 'fdegroove" gesproken ik verneem de laatste tijd niets meer van onze vriend Frank op het forum !
Is hij niet meer in het land of is zijn PC kapot ?
Ik mis hem wel een beetje.
Grtz,
Morel.
Stokie schreef:tube geen binnenband? zeker wel!
alleen zit de buitenband er omheen genaaid
Aha, ik dacht altijd dat dat gewoon versmolten was...
Nu je zecht dat hij er enkel omheen genaaid zit klinkt binnenband best logisch!
mijn Flickr
Blauwe ding is de binnenband:
[img=http://www.conti-online.com/generator/w ... neu_uv.jpg]
[img=http://www.conti-online.com/generator/w ... neu_uv.jpg]
-
- Forum-lid
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33
jaapieo schreef:Maar hoe zit het dan met het feit dat je geen snake bite kan krijgen met een tube?
Dat de kans op snakebite minder is bij tubes dan bij clincher heeft een heel logische verklaring.
Bij een clincher heb je een hogere rand omdat je buitenband hier moet achterhaken terwijl bij tubes je velgbed vlak is omdat je je tube er toch oplijmt. Hierdoor is er minder kans dat je je band plet tussen velg en bv een borduur.
Stevens SLC Team Ultegra SL
kijk!
Daar heb ik wat aan, bedankt voor de info!
Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met "no tubes" vloeistoffen??
Hoeveel gewichts- en rolweerstandsverlies levert het op?
dit setje hangt bij mijn fm:
Ben je ook zo'n velglint nodig bij wielen zonder spaakgaten (zoals bij mavic ksyrium's ed.)
Daar heb ik wat aan, bedankt voor de info!
Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met "no tubes" vloeistoffen??
Hoeveel gewichts- en rolweerstandsverlies levert het op?
dit setje hangt bij mijn fm:
Ben je ook zo'n velglint nodig bij wielen zonder spaakgaten (zoals bij mavic ksyrium's ed.)
mijn Flickr
-
- Forum-lid
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
gaisdergerman schreef:Ik overweeg toch wel sterk om op tubes te gaan rijden.
Ik wil volgend seizoen wat wedstrijdjes gaan rijden en denk dit op hoge carbon tubevelgen te gaan doen. Natuurlijk moet wil ik er ook af en toe een training op kunnen rijden maar dat zal ik voornamelijk op een andere set doen.
1 Welke goede tube met latex binnenband (rond 50,-) is hiervoor geschikt?
2 Waar kan je victoria lijm kopen (kom deze nergens tegen)?
3 Als reserveset wil ik een goedkopere tube kopen zodat ik thuis kan komen, de tube repareren en dan weer wisselen?
- Wat voor materiaal heb ik allemaal nodig? Kwam zelf op tubesbanden, lijm, kwastje en evt ventielverlenger. Mis ik nog iets?
Ik wil niet zeuren maar is er iemand die antwoord kan geven op bovenstaande vragen?