Pagina 4 van 112
Geplaatst: 20 dec 2009 23:33
door gaisdergerman
Ik overweeg toch wel sterk om op tubes te gaan rijden.
Ik wil volgend seizoen wat wedstrijdjes gaan rijden en denk dit op hoge carbon tubevelgen te gaan doen. Natuurlijk moet wil ik er ook af en toe een training op kunnen rijden maar dat zal ik voornamelijk op een andere set doen.
- Welke goede tube met latex binnenband (rond €50,-) is hiervoor geschikt?
- Waar kan je victoria lijm kopen (kom deze nergens tegen)?
- Als reserveset wil ik een goedkopere tube kopen zodat ik thuis kan komen, de tube repareren en dan weer wisselen?
- Wat voor materiaal heb ik allemaal nodig? Kwam zelf op tubesbanden (een tube is toch buiten en binnenband), lijm, kwastje en evt ventielverlenger. Mis ik nog iets?
Geplaatst: 20 dec 2009 23:42
door jaapieo
Hmmm, volgens mij was 1 van de grote voordelen dat een tube geen binnenband heeft!
Een tube met latex binnenband hoef je dus volgens mij niet te zoeken!
Verder ben ik niet echt bekend met tubes...
Geplaatst: 20 dec 2009 23:50
door stokie
tube geen binnenband? zeker wel!
alleen zit de buitenband er omheen genaaid
Geplaatst: 20 dec 2009 23:51
door foosho
Bij een tube zit de binnenband in de buitenband verweven.. je hebt wel degelijk butyl en latex tubes.
edit: spuit 11
Geplaatst: 21 dec 2009 00:53
door morel
Ilko schreef:
Voor wat betreft plakken, zoek gewoon de posts van fdegrove. Ik gebruik altijd zijn methode en dat werkt prima!
Hoi,
Over 'fdegroove" gesproken ik verneem de laatste tijd niets meer van onze vriend Frank op het forum
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
!
Is hij niet meer in het land of is zijn PC kapot ?
Ik mis hem wel een beetje.
Grtz,
Morel.
Geplaatst: 21 dec 2009 01:00
door jaapieo
Stokie schreef:tube geen binnenband? zeker wel!
alleen zit de buitenband er omheen genaaid
Aha, ik dacht altijd dat dat gewoon versmolten was...
Nu je zecht dat hij er enkel omheen genaaid zit klinkt binnenband best logisch!
Geplaatst: 21 dec 2009 01:18
door foosho
Geplaatst: 21 dec 2009 01:32
door jaapieo
Maar hoe zit het dan met het feit dat je geen snake bite kan krijgen met een tube?
Geplaatst: 21 dec 2009 10:51
door foosho
't Kan nog steeds, alleen is de kans (nog) kleiner..
Geplaatst: 21 dec 2009 15:54
door misternochain
jaapieo schreef:Maar hoe zit het dan met het feit dat je geen snake bite kan krijgen met een tube?
Dat de kans op snakebite minder is bij tubes dan bij clincher heeft een heel logische verklaring.
Bij een clincher heb je een hogere rand omdat je buitenband hier moet achterhaken terwijl bij tubes je velgbed vlak is omdat je je tube er toch oplijmt. Hierdoor is er minder kans dat je je band plet tussen velg en bv een borduur.
![Afbeelding](http://www.lickbike.com/lickimages/2035.gif)
Geplaatst: 21 dec 2009 16:06
door jaapieo
kijk!
Daar heb ik wat aan, bedankt voor de info!
Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met "no tubes" vloeistoffen??
Hoeveel gewichts- en rolweerstandsverlies levert het op?
dit setje hangt bij mijn fm:
Ben je ook zo'n velglint nodig bij wielen zonder spaakgaten (zoals bij mavic ksyrium's ed.)
Geplaatst: 21 dec 2009 16:06
door gaisdergerman
gaisdergerman schreef:Ik overweeg toch wel sterk om op tubes te gaan rijden.
Ik wil volgend seizoen wat wedstrijdjes gaan rijden en denk dit op hoge carbon tubevelgen te gaan doen. Natuurlijk moet wil ik er ook af en toe een training op kunnen rijden maar dat zal ik voornamelijk op een andere set doen.
1 Welke goede tube met latex binnenband (rond 50,-) is hiervoor geschikt?
2 Waar kan je victoria lijm kopen (kom deze nergens tegen)?
3 Als reserveset wil ik een goedkopere tube kopen zodat ik thuis kan komen, de tube repareren en dan weer wisselen?
- Wat voor materiaal heb ik allemaal nodig? Kwam zelf op tubesbanden, lijm, kwastje en evt ventielverlenger. Mis ik nog iets?
Ik wil niet zeuren
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
maar is er iemand die antwoord kan geven op bovenstaande vragen?