Fietschallenge 2010
Zoals we in januari al gemeld hebben staat de Shimano FietsChallenge op 1 en 2 mei op het programma. Wel gaat de opzet van het evenement veranderen. Op zaterdag kunnen de mountainbikers van start voor hun cyclo over 40 of 60 kilometer. Daarin verandert dus niets ten opzichte van vorige jaren.
De zondag staat in het teken van wegwielrennen. Autoriteiten en deelnemers hebben veel kritiek gehad op het weggedrag van sommige deelnemers. Aan die kritiek komen we tegemoet door twee verschillende evenementen die dag van start te laten gaan. Voor toerders is er de FietsClassic, een toertocht over het oorspronkelijke parcours door de Voerstreek en Limburg. Zonder vaste starttijd, maar wel met tijdwaarneming, zodat je kunt zien hoe lang je over het traject doet. Er blijft natuurlijk de keuze voor 100 of 150 kilometer route. Wil je meer competitie, dan kun je je ei kwijt in de Challenge. Dat is een cyclo over een parcours van rond de 25 kilometer, dat zes keer wordt verreden. We streven naar een totaalafstand tussen 130 en 150 kilometer. Het deelnemersaantal aan de Challenge wordt gelimiteerd en het circuit wordt half vrijgemaakt, hetgeen betekent dat er wel verkeer zal zijn, maar dat alle kruisingen vrij worden gehouden door signaleurs en dat het peloton wielrenners voor gaat. Dit is een volledig nieuwe opzet in Nederland, waarin we verwachten deelnemers te kunnen bieden wat zij vragen aan strijd, zwaar parcours en veiligheid maar tegelijk ook kunnen voldoen aan de wensen van vergunningverstrekkers. Fietsers die niet zozeer willen strijden tegen elkaar, maar tegen het parcours kunnen 'rustig' in de Classic terecht.
We werken aan de definitieve omloop (nog niet 100% afgerond) en aan het max. aantal deelnemers voor de Challenge. Dat willen we invullen voordat de inschrijving open gaat. Alle 2009-inschrijvers krijgen bericht zodra dit gebeurt.
De zondag staat in het teken van wegwielrennen. Autoriteiten en deelnemers hebben veel kritiek gehad op het weggedrag van sommige deelnemers. Aan die kritiek komen we tegemoet door twee verschillende evenementen die dag van start te laten gaan. Voor toerders is er de FietsClassic, een toertocht over het oorspronkelijke parcours door de Voerstreek en Limburg. Zonder vaste starttijd, maar wel met tijdwaarneming, zodat je kunt zien hoe lang je over het traject doet. Er blijft natuurlijk de keuze voor 100 of 150 kilometer route. Wil je meer competitie, dan kun je je ei kwijt in de Challenge. Dat is een cyclo over een parcours van rond de 25 kilometer, dat zes keer wordt verreden. We streven naar een totaalafstand tussen 130 en 150 kilometer. Het deelnemersaantal aan de Challenge wordt gelimiteerd en het circuit wordt half vrijgemaakt, hetgeen betekent dat er wel verkeer zal zijn, maar dat alle kruisingen vrij worden gehouden door signaleurs en dat het peloton wielrenners voor gaat. Dit is een volledig nieuwe opzet in Nederland, waarin we verwachten deelnemers te kunnen bieden wat zij vragen aan strijd, zwaar parcours en veiligheid maar tegelijk ook kunnen voldoen aan de wensen van vergunningverstrekkers. Fietsers die niet zozeer willen strijden tegen elkaar, maar tegen het parcours kunnen 'rustig' in de Classic terecht.
We werken aan de definitieve omloop (nog niet 100% afgerond) en aan het max. aantal deelnemers voor de Challenge. Dat willen we invullen voordat de inschrijving open gaat. Alle 2009-inschrijvers krijgen bericht zodra dit gebeurt.
http://www.fiets.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.fietsactief.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.procycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Zo op het eerste gezicht lijkt het mij een prima plan. Op een kleiner parcours is een cyclo veel beter onder controle te houden in vergelijking met de oude situatie.
Persoonlijk zou ik de tijdsregistratie bij de toertocht helemaal weglaten. Daarmee maak je het verschil nog duidelijker en voorkom je dat sommige deelnemers de toertocht toch als een cyclo gaan rijden omdat ze dat parcours leuker vinden. Deelnemers die de tijdsregistratie echt belangrijk vinden doen dan aan de cyclo mee en dan kun je de deelnemers aan de toertocht een financiële besparing aanbieden omdat ze geen chips moeten huren.
Persoonlijk zou ik de tijdsregistratie bij de toertocht helemaal weglaten. Daarmee maak je het verschil nog duidelijker en voorkom je dat sommige deelnemers de toertocht toch als een cyclo gaan rijden omdat ze dat parcours leuker vinden. Deelnemers die de tijdsregistratie echt belangrijk vinden doen dan aan de cyclo mee en dan kun je de deelnemers aan de toertocht een financiële besparing aanbieden omdat ze geen chips moeten huren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39996
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
[quote="TiesT"]Toch niet dit rondje of wel?
http://www.bikely.com/maps/bike-path/Camerig-Classic
[/quote]
Hahahahahaha, dat was exact mijn eerste gedachte!! Maar dan met een lusje over 3 landenpunt ipv Wolfhaag. Wordt wel een mooie zware cyclo zo!
Verder helemaal eens met Bottechia.
http://www.bikely.com/maps/bike-path/Camerig-Classic
[/quote]
Hahahahahaha, dat was exact mijn eerste gedachte!! Maar dan met een lusje over 3 landenpunt ipv Wolfhaag. Wordt wel een mooie zware cyclo zo!
Verder helemaal eens met Bottechia.
Less is bore
Wat mij betreft ook een prima alternatief. Een dergelijke opzet van de cyclo heeft ook als voordelen dat het voor eventuele toeschouwers leuker is om te kijken en de bevoorrading (een bekende die eens een bidonnetje aan kan geven) voor de deelnemers ook makkelijker is.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd."
http://img689.imageshack.us/img689/6228/img2526e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img689.imageshack.us/img689/6228/img2526e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
voor mij mag de 100/150 km (toertocht) wel met tijdregistratie want ten eerste is het alweer een belachelijke prijs die je moet betalen bij de cyclo en ten tweede is het wel leuk dat je weet hoelang je over het parcour doet.
degene die zich heeft misdragen niet meer toelaten of een boete oplaggen.
degene die zich heeft misdragen niet meer toelaten of een boete oplaggen.
Volgens mij zijn er mooiere toertochten in die omgeving waar niet zo'n belachelijk inschrijfgeld wordt gevraagd. 20 euro is echt teveel voor de kwaliteit die deze organisatie levert. Iedereen mag en moet natuurlijk voor zichzelf bepalen wat hij of zij overheeft voor een dergelijke tocht, maar ik vind de prijs/kwaliteitverhouding ver te zoeken.
MN67
Ik heb er wel zin in. De race wordt echt een loeizwaar parkoers met die lopende lange klimmen. Snap alleen niet zo goed wat er met de combi gebeurt. Das toch gewoon twee keer voor het hardst gaan. Dus zaterdag de 60km knallen en dan zondag 6*25 doen. Nu staat er dat de combi bestaat uit 60km en 150 toertocht op tijd. Of lees ik het fout? Dat betekent dat er tussen de toertochters er toch nog 30 met een wedstrijd bezig zijn. Misschien toch een heel klein eerste startvak?