Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Conditie behouden

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 22 okt 2009 00:30

Am-fan,

Als je het al klaarspeelt zoveel te trainen, verwacht dan niet dat het iets word met wedstrijden!
Dat is onze Maus niet al te best afgegaan heb ik begrepen...
mijn Flickr

eelcoz

eelcoz 22 okt 2009 00:33

Gelukkig ben ik niet de enige die dit een beetje een vreemd verhaal vond. Als toerfietser is mijn kennis van trainingsleer natuurlijk enigszins beperkt, maar zelfs ik kan bedenken dat deze verhalen nergens op slaan. Waarom post je dit soort verhalen eigenlijk, maus? Of zit je ons gewoon te stangen?

perik
Forum-lid

perik 22 okt 2009 00:40

Dit doet me denken aan dat verhaal over een aankomst bergop na een haakse bocht op kasseien waarbij hij toch 70 km/u haalde. Wellicht heeft hij die trainingstijd met hetzelfde klokje geregistreerd?

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 22 okt 2009 00:40

Wat ik me bovenal afvraag is waar je de tijd vandaan zou halen..
De meeste mensen volgen een studie, werken zulk soort dingen...
En wie kookt je eten, doet boodschappen, maakt je bed op en maakt het huis schoon maus?
met het prijzengeld zit het ook niet mee dus een werkster gaat ook lastig worden...

Het ruikt wat mij betreft naar een lekker broodje aap :D
mijn Flickr

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 22 okt 2009 01:04

zal even kort uitleggen. Gezien ik nog op school zit en sportregeling heb gekregen op school mag ik lessen/ dagen missen om te kunnen trainen, daar haal ik die trainingsarbeid vandaan, en mede omdat ik in januari
klaar ben met school heb ik geen andere verplichtingen. Niet moeilijk dus om zo aan je uren te komen.

@AMC-fan, 30 uur standaard zeg ik niet, ik bouw het naar dat op in Februari. In het koersseizoen zit ik ongeveer de helft van de trainingsarbeid die ik opbouw in het voorjaar. (max 30 uur dus! die opgebouwd is en niet vanaf week 1 gelijk 30uur)

@Perik, wat heb jij gedronken of gedaan, aankomst bergop op kasseien? Geen idee waar je het over heb, vooral niet gezien het feit ik verre van een klimmer ben of echt bergop kan aankomen, laat staan dat ik dan die snelheden heb gehaald, zal wel een ander zijn geweest maar niet ik.... Sterker nog, heb nog nooit een koers gehad waar de aankomst kasseien was, laat staan bergop!
Afbeelding

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 22 okt 2009 01:20

Maar maus, je praat wel heel stoer over je trainingen enzo...
Maar hoeveel koersen heb jij dit jaar eigenlijk UITgereden? Of een acceptabele uislag gereden....?
En wie heeft dit trainingsschema samengesteld of heb je verder geen persoonlijke begelijding op dat gebied?
mijn Flickr

perik
Forum-lid

perik 22 okt 2009 01:24

[quote="maus_1990"]
@Perik, wat heb jij gedronken of gedaan, aankomst bergop op kasseien? Geen idee waar je het over heb, vooral niet gezien het feit ik verre van een klimmer ben of echt bergop kan aankomen, laat staan dat ik dan die snelheden heb gehaald, zal wel een ander zijn geweest maar niet ik.... Sterker nog, heb nog nooit een koers gehad waar de aankomst kasseien was, laat staan bergop! [/quote]

Okee ik overdreef misschien wat ;) Ik heb het even opgezocht en het was 67km/u bergop in het peleton op verzet 52x14, wel met kasseien in de aanloop. Klonk ook al zo fantastisch in de oren.

rezne
Forum-lid

rezne 22 okt 2009 02:23

Ik zie wat parallellen:

1: Sterk verhaal
2: Opmerking TiesT
3: Uithaal Maus
4: Verhaal Maus wordt met argumenten de grond in geboord :D

Maar goed. Tot volgend seizoen Maus ;) Ieder zijn eigen voorbereiding.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

tiest
Forum-lid HC

tiest 22 okt 2009 11:11

Jou onderschrift past precies bij Maus z'n praatjes:

Let the legs do the talking

Oja, ik vroeg nog iets:

[qoute=maus_1990 wrote:]

Winnen moet jij zeggen XD je kan niet eens fatsoenlijk cyclo's rijden!

Is dat zo? Wat is "fatsoenlijk" cyclo's rijden?
[/qoute]

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 22 okt 2009 11:25

[quote="Moustache"]Mag ik hier ook de cola en chips erbij pakken net zoals in dat craft topic?[/quote]

Ik sluit me even aan bij Moustache.

Ookal is het nog vroeg, Chips en Cola zijn nu even niet te versmaden!
Ga nog even door heren: I love a bitch fight when I see one :)

Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

moustache
Forum-lid

moustache 22 okt 2009 12:36

[quote="GastheerG"]Niet drinken: FOEI!!!!! gaat je lichaam van naar de kloten[/quote]

Klopt! 3 dagen zonder bier en ik lig met kramp in bed. Verschrikkelijk. Niet doen dus.

Plaats reactie