Pagina 4 van 5

Geplaatst: 20 okt 2009 15:05
door amclassic-fan
Natuurlijk is Divo gezegend met bovennatuurlijke mensenkennis, het is tenslotte DIVO. Die weet hoe alles werkt en hoe je iets het beste opzet, daar moet je niet aan twijfelen.

Geplaatst: 20 okt 2009 21:14
door DeletedUser02
Amclassic-fan schreef:Natuurlijk is Divo gezegend met bovennatuurlijke mensenkennis, het is tenslotte DIVO. Die weet hoe alles werkt en hoe je iets het beste opzet, daar moet je niet aan twijfelen.


Klinkt als een zoontje van Dirk Scheringa, maar of je dan aan het langste eind trekt?...

Geplaatst: 20 okt 2009 21:49
door danny1407
onnozele is met dubbel n.

Geplaatst: 20 okt 2009 22:38
door franklin
Ik bestel veel en vaak in webwinkels. Vorige week voor de eerste keer iets besteld voor het wielrennen, fietskleding. Heb dus veel ervaring als koper op het internet, maar tot vorige week nog nooit iets aan fietsspullen in een webshop gekocht. Waarom? Kopen in een webshop vraagt veel vertrouwen van de klant in de webwinkel. Bestel ik iets voor mijn computer dan kan ik op een website als tweakers.net uitgebreid reviews lezen over webshops, reviews van klanten Ik betaal liever een paar euro meer bij een betrouwbare webhop met goede service, dan bij een vaag winkeltje.
Verder vind ik het heel belangrijk dat er veel informatie over het artikel staat op de site en dat de voorraad aangegeven wordt, dit i.v.m. inschatten levertijd.
Verder is het belangrijk dat er snel gereageerd wordt op vragen, hetzij via email of telefoon. Erg handig en prettig is een bestelstatus op de website, waar je als je inlogd kunt zien hoe het staat met je bestelling. Beste webshops sturen automatisch email als de status verandert en soms zelfs een tracking code.

Geplaatst: 22 okt 2009 22:01
door razenderoeland
Geef ook aan of de kleding/schoenen normaal passen, of kleiner/groter dan normaal. Makkelijk om rekening mee te houden als je wat besteld.

Geplaatst: 22 okt 2009 22:56
door DeletedUser02
Neem een voorbeeld aan www.wiggle.co.uk. Voor elk kledingstuk staat een maattabel in de beschrijving.

Overigens heeft de TS als 2 dagen niets gepost, dus zal het wel een onnodige tip zijn.

Geplaatst: 10 nov 2010 15:36
door trekkie
Even een slechte ervaring delen over: http://www.all4bikes.be/

Beschrijving klopte niet op hun website van de Vittoria pitstop en nu zit ik hier me de flesjes zonder de clipon.
Die is niet appart te krijgen dus kan ik me der nog eentje gaan kopen (dan is dat 't 4e, hopelijk heb ik die niet allemaal nodig)

Lijkt voor hun blijkbaar iets triviaal maar ik vind dat toch heel vervelend en ga dan ook niks meer kopen daar, webwinkels genoeg!

Geplaatst: 11 nov 2010 09:04
door fiets381
Het realiseren van variabele verzendkosten is erg goed technisch te realiseren, alleen kost het erg veel tijd om bij elk artikel een kenmerk hiervoor aan te geven.
De meeste webshop eigennaars hebben niet eens technische kennis, gewoon oscommerce installeren en gaan met die hap. (Niets mis mee)

voor de topic starter, probeer merken te voeren waarmee je kunt onderscheiden van de rest. Neem bijvoorbeeld geen Giro want dat vindt je overal en gaan mensen ergens anders heen voor 1 euro

Geplaatst: 12 nov 2010 19:33
door jules_msk
-Divo- schreef:Nee hoor jij begrijpt er helemaal niets van. Ik probeer de TS te laten nadenken wat er allemaal nodig is om succesvol een onderneming op te starten. Iets waar de posters in dit topic zeker geen kaas van hebben gegeten. Ik wens de TS juist alle succes toe maar gezien zijn vraag vermoed ik dat hij nog niet veel kennis heeft van wat er allemaal nodig is om een webshop draaiend te maken met enige winst aan het einde van het jaar. De TS vraagt hier om informatie wat hij in de shop zou kunnen verkopen en wat er al zo gemist word. Dan komt men hier met onzinnige informatie over verzendkosten en voorraadstatus. Beide zijn voor een beginnende webshop niet te intregeren als jullie hier aandragen. Lijkt mij duidelijk dat het uitgangspunt een beginnend ondernemer is en niet zal starten met een groot opgezet bedrijf met grote voorraden en backordersystemen, etc. Voordat je gaat beginnen moet je nadenken over het te voeren concept, dat is essentieel.

Als de TS vraagt wat jullie missen bij webshops dan heeft hij nog niet genoeg ideeen. Daarom mijn directe vraag hoe hij zich denkt te onderscheiden cq staande te houden in het toch grote aanbod van allerlei kleintjes en de zeer concurrerende grote jongens. DAAR begint het nadenken en daar begint het concept. Net als een huis kun je niet zomaar ergens gaan beginnen maar maak je eerst plannen en leg je een fundering.

Het heeft niets te maken met een negatieve blik of bang zijn voor de grote jongens wat jij er hier van maakt.


Leuk hoe Divo hier ten eerste ervan uit gaat dat niemand die hier iets post ook maar enig verstand zou kunnen hebben van ondernemersschap.
En ten tweede dat hij ervan uitgaat dat de topicstarter geen idee heeft waar hij aan begint.

Het is slim om eens te kijken op dit forum wat mensen missen in huidige webshops. Wie weet komen er nuttige tips boven drijven. En als je een goede webshop wilt zijn moet je beginnen met goed te luisteren naar je toekomstige klanten.

Geplaatst: 12 nov 2010 19:51
door rob74
Goh,.... Divo

Dat is al weer lang geleden dat die nog iets postte. Die heeft langzamerhand met iedereen op het forum ruzie gekregen en nu zien we hem nooit meer.

Geplaatst: 22 nov 2010 18:19
door janw.f.
perik schreef:
-Divo- schreef:Ik wens je vast veel succes.

Hartelijk dank! Ook voor jou natuurlijk alle goeds!


On topic: ik sluit me graag aan bij Moustache: lage verzendkosten en (super)snelle levering zijn voor mij echt een reden om voor bijvoorbeeld Bol en Futurumshop te kiezen.


Wat Bol.com betreft, vind ik juist dat de laatste jaren een slechte ontwikkeling gaande is. Eerst kleine winkels 'kapot' concurreren met fantastische (= duidelijk lagere) prijzen, en nu ze bekend zijn, en ze zich van bijna niemand meer iets te vrezen hebben, zie je dat prijzen geleidelijk aan opgeschroeft worden. De MediaMarkt heeft overigens hetzelfde op haar gebied gedaan. Toegegeven, zij kunnen wel vaak meer (aan)bieden. Service/garantie daarentegen is dan weer een ander verhaal :/

Geplaatst: 22 nov 2010 18:36
door mtbfool
Tja wen er maar aan als klein webshopje zal je als je niet alles grijs inkoopt nooit de goedkoopste zijn ( waar het wel om draait)
Zal ik als eigenaar van een LBS dan een goede tip geven.
Spijker je bedrijfsplan goed dicht , met goede argumenten je klanten overhalen bij jou te kopen , ook dingen die niet in je webshop staan via email aanbieden als je klant er om vraagt , Service bieden , garantie,s ook echt goed afhandelen , Creditkaart Service aanbieden , Een goed en doordacht assortiment voeren wat toegspitst is op je eigen doelgroep , Jezelf onderscheiden van anderen door een mooie en goed werkende webshop.
Bij deze wens ik je alvast heel erg veel succes toe als ondernemer.

Grtz+ mtbfool