Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Zwemmen of andere wintertraining

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 nov 2009 15:05

Onder water zwemmen is doelloos, het enige wat je daarmee traint is dat je de prikkels om adem te halen steeds beter kan onderdrukken. En daarnaast zijn je longen totaal niet de beperkende factor tijdens 't fietsen (mits je geen astma oid hebt).

Zwemmen is prima als crosstraining, juist doordat je andere spiergroepen gebruikt zorgt het dat je lichaam een beetje in evenwicht blijft. Voor je rug/buikspieren is het ook erg goed en daar heb je op de fiets direct profijt van. Het voordeel van zwemmen is dat het weinig tijd kost (mits je dichtbij een zwembad woont/werkt). In een uurtje zwemmen heb je een behoorlijke training afgewerkt, zelfs in een half uur kan je al behoorlijk moe worden als je een beetje kunt zwemmen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 08 nov 2009 15:35

[quote="TarzAndeR"] De 50m sprint ging wel weer lekker; +/- 30s, de duur viel, zoals eerder gezegd door de schouders, beetje tegen.[/quote]

Dat is best rap voor een wielrenner :)

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 08 nov 2009 18:22

[quote="Bleek"][quote="TarzAndeR"] De 50m sprint ging wel weer lekker; +/- 30s, de duur viel, zoals eerder gezegd door de schouders, beetje tegen.[/quote]

Dat is best rap voor een wielrenner :)

[/quote]

Haha, ik heb een zwemmersverleden (t/m 14 ongeveer, toen zwom ik 28s hoog) en (ben nu 23) heb sinds 2 jaar het zwemmen, voor swinters, weer beetje opgepakt.

Moet ook zeggen dat ik op de fiets ook meer een sprinter ben ;)
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

_jeroen_
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 nov 2009 10:10

_jeroen_ 08 nov 2009 19:25

IK zwem 1x per week, en ik ben van plan om aan spinning te gaan doen. Heeft iemand hier daar ervaring mee?

Groeten Jeroen

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 08 nov 2009 19:41

in het geld zwemmen vindt ik wel lekker, ook in de winter
Funny the way it is

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 08 nov 2009 20:07

Als het weer een beetje toelaat gewoon op de racefiets of anders mtb of 's avonds door de weeks indoor op de roeier of computrainer.
What makes the boat go faster?

ieniemienieisnooitthuis
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2009 22:14

ieniemienieisnooitthuis 22 nov 2009 23:46

Spinnen en in het weekend lekker ploeteren op de MTB.
Ik ga ook naar XCO, da's een groepsles op de sportschool waarbij je met name de spieren in je torso traint en je armspieren.
Kom er niet veel mannen tegen, maar mijn vriendje heeft na een toertocht op de MTB toch altijd een beetje last van zijn rug en ik niet.

Allemaal heel leuk overigens, maar dat het toch maar weer snel lente mag worden :-)
"To the Lefty", says the Fatty!

Plaats reactie