Pagina 4 van 12
Geplaatst: 19 sep 2009 01:13
door gaisdergerman
Die is al voorbij gekomen in dit topic.
Geplaatst: 19 sep 2009 15:52
door rbr
Ik heb nu de Cateye Single Shot Plus HL-EL610RC gemonteerd. Stand 1 voor in de stad, stand 2 geeft voldoende licht om met 30 per uur door de polder te fietsen.
Geplaatst: 20 sep 2009 20:55
door sharkman113
En ter toevoeging: ben indertijd terechtgekomen bij Lupine omdat zij een van de weinigen zijn die specifiek voor de weg een versie hebben met een sterk gebundelde straal. In het bos wil je veel mogelijk licht en dan nog zo breed mogelijk. Op de weg heb je rekening te houden met andere weggebruikers en specifiek automobilisten hebben een hekel aan strooilicht.
Mijn ervaring is vaak dat hoe goedkoper de lamp hoe meer overlast ze opleveren (sommige lampen leveren met een fraktie van de lichtopbrengst van een lupine een veelvoud aan strooilicht en overlast).
Ik heb een Lupine Edison (xenon) met de smalst mogelijke lichtbunden. Heb evenveel licht als de gemiddelde auto en kan ook op drukke wegen vaak met maximale lichtsterkte rijden (vervolgens kun je ook nog traploos dimmen waarbij ca. 40% van miximaal toch nog goed zicht opleverd.
Overigens testen de meesten een lamp op stukken waar het volledig donker is. Da's leuk maar daar doen alle lampen het goed. Test 's avonds eens een lamp langs een drukke weg met veel verkeer en met nat wegdek, mijn ervaring is dat vrijwel alle lampen het daar opgeven.....
Geplaatst: 20 sep 2009 21:10
door perik
TiesT, ik ben benieuwd naar je ervaringen met dat lampje! Als het wat is zou het een mooi en betaalbaar alternatief zijn voor al die enorm dure setjes!
Geplaatst: 17 okt 2009 14:56
door lange63
De Powerled Black Pro van Sigma zit inmiddelsop het stuur en ik heb er de eerste ritjes mee gemaakt. Inderdaad een bak licht!! In de felste/hoogste stand voldoende om in het "pikkedonker" de paden van de Biesbosch te verlichten. En ik moet zeggen: een geweldige ervaring om lekker desolaat door Biesbosch of polder te toeren! Bovendien: ik pak nu 's avonds veel eerder de fiets dan de Tacx.
Inmiddels ook via de Hoekse Waard wat familiebezoekjes afgelegd in Rotterdam en dan komt de "dimfunctie" goed tot zijn recht in de stukken die verlicht zijn (scheelt aanzienlijk in accu-capaciteit, met consequent dimmen op de stukken die verlicht zijn, gaat de accu echt veel langer mee).
Hoewel de lamp een goede gerichte bundel heeft en dus lekker ver voor je schijnt, is er genoeg strooilicht om de weg vlak voor het wiel te verlichten. Wat mij betreft de ideale combi.
Wat verder opvalt: op smalle wegen/dijkjes gaan auto's al heel vroeg aan de kant. Kennelijk wordt ik wat 'zwaarder' ingeschat dan een fietser.
Tot slot nog een vraagje. Als je zo in je uppie aan het toeren bent, overvalt me op de stille stukken wel eens de gedachte: 'die lamp moet er nu niet mee kappen, anders heb ik wel een probleem......'. Hoe doen jullie dat.....reservelamp mee.....gewoon vertrouwen hebben in je materiaal....of eh....ben ik de enige met dit soort hersenspinsels?????:rolleye:
Geplaatst: 17 okt 2009 16:42
door refie
Ben ook aan het wachten op de dealextreme lamp.
Geplaatst: 17 okt 2009 20:51
door chaingang
lange63 schreef: Tot slot nog een vraagje. Als je zo in je uppie aan het toeren bent, overvalt me op de stille stukken wel eens de gedachte: 'die lamp moet er nu niet mee kappen, anders heb ik wel een probleem......'. Hoe doen jullie dat.....reservelamp mee.....gewoon vertrouwen hebben in je materiaal....of eh....ben ik de enige met dit soort hersenspinsels?????:rolleye:
Effe een waarschuwing, als op de lamp het waarschuwingslampje rood kleurt heb je nog voor max 15 min licht waarna hij er ineens mee ophoud. Finito!
Heb het éénmaal meegemaakt en kon verder in het donker. Gelukkig heb ik op m'n helm zo een KNOG lampje staan die me toch iets zichtbaar maakt voor het andere verkeer. Nu laad ik de lamp op tijd op! Voor de rest een echte aanrader.
Geplaatst: 18 okt 2009 16:26
door lange63
Chaingang schreef:lange63 schreef: Tot slot nog een vraagje. Als je zo in je uppie aan het toeren bent, overvalt me op de stille stukken wel eens de gedachte: 'die lamp moet er nu niet mee kappen, anders heb ik wel een probleem......'. Hoe doen jullie dat.....reservelamp mee.....gewoon vertrouwen hebben in je materiaal....of eh....ben ik de enige met dit soort hersenspinsels?????:rolleye:
Effe een waarschuwing, als op de lamp het waarschuwingslampje rood kleurt heb je nog voor max 15 min licht waarna hij er ineens mee ophoud. Finito!
Heb het éénmaal meegemaakt en kon verder in het donker. Gelukkig heb ik op m'n helm zo een KNOG lampje staan die me toch iets zichtbaar maakt voor het andere verkeer. Nu laad ik de lamp op tijd op! Voor de rest een echte aanrader.
Heb ik inmiddels al een keer gehad, maar had gelukkig de extra "capsule" bij me met 4 AA-tjes (gewoon er ff opschroeven). Ga nooit meer zonder deze 'back-up' de deur uit. Geen idee hoe lang die batterijen het houden, maar ik had nog 20 (donkere) minuten te gaan en de oplossing voldeed.......
Geplaatst: 19 okt 2009 19:25
door martinovibes
Ik zit met een probleempje.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om op een fatsoenlijke manier licht op mijn racertje te fixen maar door het carbon wing stuurtje kan ik de meeste lampen niet monteren omdat die uitgaan van een ronde stuur buis.
Ik heb weleens van die lampjes gezien die zo'n draai knopje hebben met een bandje, zeg maar een soort slangen klem idee.
Helaas zijn de lampjes die zo werken niet sterk genoeg om er in het pikkedonker flink hard mee te rijden .
Ik heb vorig jaar ook nog een expirimentje gedaan met powerleds maar ook daar liep het spaak op de montage op mijn fiets.
Toch zonde want het zijn toch 3 maal 3 watt powerleds en dat geeft heel veel licht!
Weet iemand misschien iets ?
Geplaatst: 19 okt 2009 23:58
door amclassic-fan
Heb je toevallig een FSA, Thomson of Hope stuurpen?
Geplaatst: 20 okt 2009 00:19
door tiest
perik schreef:
TiesT, ik ben benieuwd naar je ervaringen met dat lampje! Als het wat is zou het een mooi en betaalbaar alternatief zijn voor al die enorm dure setjes!
Vandaag voor het eerst er mee gereden. SUPERDUPERUBERLAMPIE! Geeft een pukkel light waar de gemmidelde koe in het weiland scheel van gaat kijken! Heb continue op de lage stand gereden. Hoge stand is niet nodig en onnodig energieverbuik. Uiteindelijk heeft de lamp 2 uur gebrand en nog geen tekenen dat de accu leeg begint te raken. Morgen nog een keer proberen.
Heb steeds een normale snelheid gereden zoals ik in de zomer ook doe.
Ook is mn alu tussenstukje bijna klaar zodat ik straks icm een fsa stuurpen en hope faceplate mn lampie mooi voor mn stuurpen kan laten zweven:)