Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Fietsen in de winter

pwaverijn
Forum-lid

pwaverijn 22 dec 2009 14:07

vanochtend op m'n stadsfiets wezen fietsen (woon-werk) maar ben niet aangekomen op m'n werk... ik ging hard onderuit en heb denk ik nu een gekneusde rib... hoezee!
accepteren kun je leren!

timper
Forum-lid

timper 22 dec 2009 20:51

Beterschap allemaal; ik wordt momenteel gevoerd naar het werk hehehe... het is nog te gevaarlijk vind ik vanuit mijn dorp naar Oostende. Vorige winter ook keihard gevallen door de ijzel.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 22 dec 2009 22:31

Vorige winter ook hard onderuitgegaan met de racer dus voor mij is fietsen geen wintersport meer, risico's zijn te groot :(
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

sanrob
Forum-lid

sanrob 23 dec 2009 18:23

Tenzij er veel gestrooid word zit ik ook gewoon op de fiets. Je kunt je er perfect op kleden. En zoals nu op de Tacx. Kan niet wachten tot die sneeuwbende weg is. Lekker weer naar buiten.

eelcoz

eelcoz 23 dec 2009 18:29

Is pekel trouwens echt zo slecht voor je fiets als sommigen beweren? De belangrijkste reden om momenteel even niet te fietsen is voor mij de eventuele gladheid, aan pekel heb ik nooit zo gedacht. Als je nu direct je fiets helemaal schoonmaakt bij thuiskomst kan pekel toch niet zoveel kwaad, of is het dan al mis?

klaas-kippegaas
Forum-lid

klaas-kippegaas 23 dec 2009 18:34

Ik rijd door.....op de mountainbike :)

Oktober en november rustig aan gedaan, nu weer voorzichtig aan het opbouwen.
Heb zelf een spinningbike staan waar ik binnen rustig mijn uurtjes op volmaak als het regent of sneeuwt.

Verder als het droog is in het weekend af en toe een toertochtje op de mtb meepakken, Specialized blijft binnen maar mn Cube trainingsfiets mag wel naar buiten met pekel, modder of erger.

Racefiets is mij te lief om nu me te gaan fietsen, pekel is zonde en bij de gedachte van onderuit gaan met mn Wilier springen de tranen mij in mn ogen, ook al is ie verzekerd.....

mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

hansdarmstrong
Forum-lid

hansdarmstrong 23 dec 2009 21:33

Ik heb een jaar of vier terug mijn les geleerd na een stevige smak op een besneeuwd parcours. Met frisse tegenzin tacxen en hopen op dooi...

bartv
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bartv 24 dec 2009 10:00

[quote="eelcoz"]Is pekel trouwens echt zo slecht voor je fiets als sommigen beweren? De belangrijkste reden om momenteel even niet te fietsen is voor mij de eventuele gladheid, aan pekel heb ik nooit zo gedacht. Als je nu direct je fiets helemaal schoonmaakt bij thuiskomst kan pekel toch niet zoveel kwaad, of is het dan al mis?[/quote]

Kan inderdaad echt niet zo veel kwaad. Voor mij is dit net zo overdreven als het panische gedoe over een beetje zout water op de ATB tijdens een strandrace. Na afloop gewoon goed afspoelen met zoet water en lastige plekjes even in de gaten houden/inspuiten met WD40 oid. Pekel zal vooral in de komende dagen aan de orde zijn als de boel goed gaat dooien.
Voor mij is m'n fiets ondergeschikt aan het fietsen en bij gladheid pak ik de ATB.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 24 dec 2009 13:51

Ik pak altijd met sneeuw en ijs mijn oude cross-hybride.
Eigenlijk voor twee redenen;
1- hier kan niet veel aan kapot vallen
2- hier zitten gecombineerde SPD/gewone pedalen op en dan kan ik kiezen wel of niet inklikken.

En ik vond het prachtig om vorige week in de vallende sneeuw mijn weg te banen naar huis.

aartb
Forum-lid

aartb 15 jan 2010 21:50

Ik heb al een jaar of 30 een setje langlaufski's en inmiddels een aantal keren gelanglaufd. Tot vorige week steeds in m'n eentje, maar m'n zwager had ook nog een setje en dat mocht één van m'n fietsmaatjes lenen. Zo hebben we afgelopen zaterdag bij Hoog Buurlo en Radio Kootwijk een prachtige tocht gemaakt.
M'n fietsmaatje was zo enthousiast dat hij afgelopen week ook een set gekocht heeft en morgenvroeg gaan we weer.

Verder heb ik een aantal keren geschaatst, al is het natuurijs behoorlijk slecht.
Klimmen is zwaar!!!

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 08 feb 2010 10:11

Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie