nieuw fietspad: wel recreatie, geen wielrenners
Kansloos, een anti-racefietspad..
In hemelsnaam waarom? Ik denk dat men beter de (asosiale) bevolking kan heropvoeden, dan racefietsers uit te gaan sluiten. Straks komt er ook een verbod op vouwfietsen, omafietsen, scholieren op een fietspad... met als einde dat marokkanen geen gebruik meer mogen maken van het openbare fietspad. Het gaat natuurlijk helemaal nergens over.
De overheid zou fietsen moeten stimuleren en daarom fietspaden moeten verbreden. Tevens moeten fietsende nederlanders een cursus fietsen krijgen. Vooral de 50+-ers op een gewone, race, danwel elektrische fiets(althans, dat valt mij op) onder ons willen nog wel eens opvallend links rijden en gebruik maken van het hele fietspad, ipv 'de eigen weghelft'.. Ook daardoor ontstaan gevaarlijke situaties, die zijn niet op te lossen door racers uit te sluiten.
In hemelsnaam waarom? Ik denk dat men beter de (asosiale) bevolking kan heropvoeden, dan racefietsers uit te gaan sluiten. Straks komt er ook een verbod op vouwfietsen, omafietsen, scholieren op een fietspad... met als einde dat marokkanen geen gebruik meer mogen maken van het openbare fietspad. Het gaat natuurlijk helemaal nergens over.
De overheid zou fietsen moeten stimuleren en daarom fietspaden moeten verbreden. Tevens moeten fietsende nederlanders een cursus fietsen krijgen. Vooral de 50+-ers op een gewone, race, danwel elektrische fiets(althans, dat valt mij op) onder ons willen nog wel eens opvallend links rijden en gebruik maken van het hele fietspad, ipv 'de eigen weghelft'.. Ook daardoor ontstaan gevaarlijke situaties, die zijn niet op te lossen door racers uit te sluiten.
- geertjan5
- Forum-lid
+1
en dan moet je nagaan dat de meeste renners in het weekend een duurtraining doen (dus nog meer km's).
maar je geeft zelf al aan bepaalde (groepen) wielrenners dus dat is nog lang niet iedereen.
Zelf zeg ik pardon horen ze het niet nog 1 of 2 x pardon mag ik er even langs. En als ik er lang ga altijd bedankt en een fijne dag of fijn weekend nog. Zo heb je de minste ergenis lijkt mij. Behalve die dove bejaarde mensjes die met de stok zwaaien omdat ze niks hebben gehoord en dan nog proberen achter je aan te gaan. soms is het nog wel grappig ook.
en dan moet je nagaan dat de meeste renners in het weekend een duurtraining doen (dus nog meer km's).
maar je geeft zelf al aan bepaalde (groepen) wielrenners dus dat is nog lang niet iedereen.
Zelf zeg ik pardon horen ze het niet nog 1 of 2 x pardon mag ik er even langs. En als ik er lang ga altijd bedankt en een fijne dag of fijn weekend nog. Zo heb je de minste ergenis lijkt mij. Behalve die dove bejaarde mensjes die met de stok zwaaien omdat ze niks hebben gehoord en dan nog proberen achter je aan te gaan. soms is het nog wel grappig ook.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
KXlight schreef:ferry1982 schreef:-Divo- schreef:Het moet in dit land afgelopen zijn met belachelijke beperkende maatregelen die nergens over gaan. Als men daar geen wielrenners wil hebben moet men dat op een intelligente manier benaderen en niet met een fysieke low level oplossing.
Zelfde geld voor alle snelheidsbeperkende maatregelen voor automobilisten. Schei toch uit met die jaren 80 aanpak. Mensen kun je ook sturen op intelligent niveau hoor. Mentaliteitsverandering is veel duurzamer en werkt beter, ook op langere termijn. Low level fysieke beperkingen werken averechts, kosten meestal veel en geven vaak ongewenste neveneffecten.
Verder mag er ook hier op dit forum een grens gesteld worden aan dit soort vragen bijv dat je minimaal 100 posts moet hebben om input te vragen bij het uitvoeren van studie/werk opdrachten. . . . . Teveel mensen gebruiken dit forum voor eigen gewin terwijl het feitelijk een gebruikersforum is waar liefhebbers elkaar helpen.
Divo ik ben het niet vaak eens met je uitspraken maar deze toch echt weer wel!
Dit is precies hetgene wat ik dacht
Idem dito.
Van mij ook een +1 (maar heb hier vaker om "gezeurd" en krijg dan steeds nul op het request..)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Hoi,
No problemo als je eens wat verder uit je slof schiet dan gewenst. Gebeurd me zo vaak. Feit dat je terugkomt met excuses siert je.
Dat originele idee/post is natuurlijk van de zotte. Ja hoor, wildroosters inplaatsen..... :rolleye:
Het idee alleen al om wielrenners op deze manier af te schrikken??? Als ik zo een 'fietspad' zie dan ga ik op het auto gedeelte rijden. Heb je weleens zo'n rooster gezien? (retorische vraag). DODELIJK aangezien de sleuven in het verlende van de rijrichting liggen en een 23 mm bandje past er makkelijk tussen. Hier bij Almeerder Oostvaarders liggen ze ook maar dan met het doel de wilderen binnen te houden maar dat soort van 'traps' wil je niet (en kunnen ook niet) op een normaal fiestpad.
Wanneer gaan we dan verkeersdrempels invoeren op snelwegen?
Ik zie de schadeclaims al binnenkomen. Degene die dit op het spoor heeft gezet aldaar is:
1- Knettergek
2-Heeft nog nooit op een (race)fiets gezeten.
Afvoeren dat Raadslid.
No problemo als je eens wat verder uit je slof schiet dan gewenst. Gebeurd me zo vaak. Feit dat je terugkomt met excuses siert je.
Dat originele idee/post is natuurlijk van de zotte. Ja hoor, wildroosters inplaatsen..... :rolleye:
Het idee alleen al om wielrenners op deze manier af te schrikken??? Als ik zo een 'fietspad' zie dan ga ik op het auto gedeelte rijden. Heb je weleens zo'n rooster gezien? (retorische vraag). DODELIJK aangezien de sleuven in het verlende van de rijrichting liggen en een 23 mm bandje past er makkelijk tussen. Hier bij Almeerder Oostvaarders liggen ze ook maar dan met het doel de wilderen binnen te houden maar dat soort van 'traps' wil je niet (en kunnen ook niet) op een normaal fiestpad.
Wanneer gaan we dan verkeersdrempels invoeren op snelwegen?
Ik zie de schadeclaims al binnenkomen. Degene die dit op het spoor heeft gezet aldaar is:
1- Knettergek
2-Heeft nog nooit op een (race)fiets gezeten.
Afvoeren dat Raadslid.
Geert Jan schreef:@ gast
ik schaam me nooit zo snel;)
@ zorrol
Zo'n ''antiracefietspad'' of hoe je het wil noemen is goede reclame voor een dorp/stad/gemeente.
Is gewoon discriminatie en kan ik niet tegen. Soms laat ik me wel eens gaan.
Excuses
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Scepticus schreef:Sja, het gedrag van bepaalde (groepen) 'wielrenners' op sommige drukke smalle fietspaden in het weekend is ook gewoon stuitend en onverantwoord.
100% mee eens Scepticus (al afgestudeerd?).
Wederom de goede die onder de slechte moeten lijden. Nergens naar kijken en maar schreeuwen, vloeken en tieren.
Als ik dat soort gasten achterop hoor komen dan ga ik echt pontificaal midden op de weg rijden (en ook wat zwalkend) zodat ze wel af MOETEN remmen.
Mvg, ZorroI
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
- geertjan5
- Forum-lid
wildroosters schrikken mij niet af zolang je er maar over heen kunt fietsen. en als je er niet over heen kan reken er dan maar op dat ik alles op die weg claim.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
Hoi
Heel sympathiek van je dat je op dit forum om een reactie vraagt.
Het beste is gewoon om een superstrak tweerichting asfaltpad aan te leggen en op één of twee plaatsen een attractie te plaatsen die de recreatieve fietser wil bekijken. Wanneer er veel recreatieve fietsers stoppen (in het vakantieseizoen dus), dan zal geen enkele racefietser behoefte hebben om over het fietspad te rijden. Wanneer het rustig is dan kan het fietspad door racefietsers gebruikt worden.
Heel sympathiek van je dat je op dit forum om een reactie vraagt.
Het beste is gewoon om een superstrak tweerichting asfaltpad aan te leggen en op één of twee plaatsen een attractie te plaatsen die de recreatieve fietser wil bekijken. Wanneer er veel recreatieve fietsers stoppen (in het vakantieseizoen dus), dan zal geen enkele racefietser behoefte hebben om over het fietspad te rijden. Wanneer het rustig is dan kan het fietspad door racefietsers gebruikt worden.
Scepticus schreef:Misschien is een serie ophaalbruggetjes een idee?
En dan zodanig gesynchroniseerd dat je een ' groene golf' hebt bij 15 km/uur.
Mijn ervaring met groene golf. Wanneer je 50 rijdt dan haal je het net niet. Wanneer je 110 rijdt net wel!!!!
Ik vind toch wel dat er typische reacties zijn hier. Het grappige is dat er blijkbaar veel (over?)last is van racefietsers maar niemand hier doet ooit iets asociaals...
Zonder in te gaan wie er meer recht zou hebben op het fietspad (?), het kan natuurlijk overlast geven als je je geruisloos over het fietspad beweegt met meer dan 10 km/u snelheidsverschil tov. de overige gebruikers.
In principe zou het beperken van functies van bepaalde fietspaden niet per se slecht moeten zijn voor 'gebruikers van dit forum', als dit dan andersom ook maar gebeurt...
Zonder in te gaan wie er meer recht zou hebben op het fietspad (?), het kan natuurlijk overlast geven als je je geruisloos over het fietspad beweegt met meer dan 10 km/u snelheidsverschil tov. de overige gebruikers.
In principe zou het beperken van functies van bepaalde fietspaden niet per se slecht moeten zijn voor 'gebruikers van dit forum', als dit dan andersom ook maar gebeurt...