Alles over vakanties op én met de fiets

Omloop Math Salden (1 mei)

pinag
Forum-lid

pinag 02 mei 2011 09:55

heerlijk gefietst, en eigenlijk constant alleen - rustig dus. traject: tot de splisting in Epen de 210, vanaf Epen de 150. Gaf terug bij de sportvelden 195km en alle bergjes die ik als niet-Limburger kan bedenken wel zo'n beetje gezien, de Camerig excluis. +punten: mooie tocht en op de laatste 5 km na, nagenoeg stoplichtloos. Chapeau. -punten: te kleine pijlen. Oh, en een minpunt waar de organisatie niets aan kan doen: je-zus, wat is het asfalt rondom Teuven toch allemachtig slecht. Ik weet niet hoe het allemaal heet daar, maar er was een afdaling, waar je toch al bijna niets zag door de schaduw, en waar ik meer klappen op m'n polsen kreeg dan op de Paddestraat. Dat grind/zand in Limburg-NL is ook niet alles, maar dit .. pff :)

Oh, en nog een pluspunt: ik kon het op enig moment echt niet meer ophouden en stond wild te plassen, toen ik daarop werd aangesproken ('hey joh, asociale mongool') door een groep wielrenners. Het spijt me, ik zal voortaan nog beter m'n best doen het op te houden - maar dat we elkaar hierop aanspreken vind ik een goed iets.
Ik hou van Triple.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 mei 2011 11:15

Voor de liefhebbers heb ik de GPS-file ook even op GPsies gezet.

tiest
Forum-lid HC

tiest 02 mei 2011 13:06

En de foto's staan er ook op!
Afbeelding
Afbeelding

method1.1
Forum-lid

method1.1 02 mei 2011 14:14

Heb maar één (matige) foto van mij teruggevonden op de site.

Over de tocht zelf: schitterend parcours
Over de organisatie: dikke onvoldoende

Pijltes te klein, te weinig en in Sint Geertruid gewoon geen om af te slaan.
Bevoorrading... Zoiets moet je in België niet proberen, dat vind je daar zelfs nog niet.

Zoveel tochten in de Ardennen voor DRIE tot vijf euro met om de 50km een post met:
water, wafels, appelsienen, bananen, snoepjes, cake

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 mei 2011 14:21

Afbeelding

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 02 mei 2011 15:06

Afbeelding
YFood !!!

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 02 mei 2011 15:07

Heb me ook prima vermaakt gisteren, nu wel een beetje moe omdat ik vrijdag ook al 5 uur in de Ardennen had getraind.

Ik vond de pijltjes eigenlijk wel voldoende aanwezig, wel jammer dat die ene pijl waar Stefan het ook over had omgedraaid was (ik zag 'm van achteren hangen en wist dat de route terug naar St. Geertruid zou gaan, maar twijfelde iets te lang dus reden we maar door). Verder vond ons groepje het wel jammer dat in Slenaken alle Snickers e.d. waren uitverkocht, maar de route zou iets verder langs een tankstation komen (na de Gulpenerberg) dus maakten we daar een extra pitstop.

@Stefan: logisch natuurlijk dat jullie (te) warm kleden, geen koers = geen inspanning :rolleye: ;)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 mei 2011 15:19

Ik heb me echt verbaasd over de kledingkeuze van velen. Veel mensen met beenstukken gezien. Als je nou om 7 uur start dan snap ik dat wel, maar dan doe je ze toch gewoon uit na een paar uur? Verder heb ik ook diverse winter- en regenjassen gespot. Ondanks de wind ongelofelijk IMHO. Ik ben een notoire koukleum, maar ik vond armstukken volstaan. Een uur voor de finish heb ik ze uitgedaan.

pinag
Forum-lid

pinag 02 mei 2011 16:22

ik had een vergelijkbare verbazing, maar andersom :) armstukken uit, soit, beetje bijbruinen enzo, maar been-/kniestukken uit met die koude wind? no way. op de zonnige stukken wind mee was het af en toe (maar niet onprettig) warm, maar in de schaduwstukken met wind op kop rij ik liever niet met koude knietjes. Ach, ieder z'n ding.
Ik hou van Triple.

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 02 mei 2011 19:18

Heerlijke temperatuur :). Vlak na de start om acht uur nog wel wat koud, maar verder absoluut geen arm en/of beenstukken nodig gehad. De wind was inderdaad meer aanwezig dan ik gewend ben van de vorige keren in Limburg, maar de tocht was erg leuk om te doen weer. Fijn om weer eens te klimmen met een paar kleine uitstapjes ook de Keuteberg en Cauberg bij de 150 gedaan...als je er toch bent... :).
Cervélo & Cannondale

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 02 mei 2011 19:40

[quote="PinaG"]Oh, en nog een pluspunt: ik kon het op enig moment echt niet meer ophouden en stond wild te plassen, toen ik daarop werd aangesproken ('hey joh, asociale mongool') door een groep wielrenners. Het spijt me, ik zal voortaan nog beter m'n best doen het op te houden - maar dat we elkaar hierop aanspreken vind ik een goed iets.[/quote]

wildplassen geldt voor zover ik weet alleen binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom mag je in theorie wateren waar je wilt.
maar honden zeiken ook gewoon op elk grasveld, waarom zou dat wel mogen vraag ik me nu af?
Eenvoud kenmerkt het ware.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 02 mei 2011 19:44

[quote="Canyon81"]maar honden zeiken ook gewoon op elk grasveld, waarom zou dat wel mogen vraag ik me nu af?
[/quote]

Hondenbelasting ad 90 Euro per jaar :-)
YFood !!!

Plaats reactie