Ik zou een cranksetje van marktplaats trekken, lijkt me beter dan dat budget spul van rose.
Wat betreft je kettinglijn, dit kun je opmeten (hier heb je wel een crankset met voorblad en een as met een willekeurige lengte).
- Je weet dat de naafbreedte = 130mm , dus van midden achternaaf tot rechteruitvalpat = 130/2 = 65mm.
Vervolgens meet je met zo'n meetschuifje (of hoe dat ook heet) de afstand van het midden van je voorblad tot het hart van je zadelbuis.
Deze waarde haal je af van 65mm en daaruit volgt hoe ver je tandwiel achter gepositioneerd is van het voorblad. In jouw geval moet de aslengte aagepast worden dus dan corrigeer je aan de voorkant van de drivetrain.
Oef, als ik het zelf nu teruglees snap ik het zelf niet eens, tijd om te gaan pitten.
Misschien vind ik morgen tijd om het geheel te visualiseren om het zo wat duidelijker te maken.
Grtz.
Ruben
Gazelle Champion Mondial project
Ik begrijp wat je bedoelt ondanks het tijdstip van je post. Heb gisteren toch die crank besteld bij rose. Voor twee tientjes kan ik me er geen buil aan vallen en mocht het niks zijn zoek ik wel weer wat anders. Beankt weer voor de info ieg.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco
Zo, terug van vakantie (weekje Eiffel) en bij terugkomst waren de nodige spullen binnen. Had een bracket besteld, maar deze draait niet soepel in het frame. Dacht even dat ik het verkeerde schroefdraad had gekocht, maar toen ik het oude bracket erin wilde draaien lukte dit ook niet. De draad is gewoon schoon, maar toch draait het bracket er niet verder in dan een paar slagen. Iemand een idee hoe dit kan?
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco
Het heeft ff geduurd, maar de fiets is bijna klaar. Foto's volgen, ik ben er erg tevreden mee. De onderdelen die van de Gazelle zijn afgekomen wilde ik in de kliko gooien, maar misschien zijn er hier nog mensen die er wat mee kunnen. Onderstaand een fotootje van de spullen, bij mij af te halen of opsturen kan ook, tegen verzendkosten uiteraard.
[img=http://www.rvanesch.nl/wp-content/galle ... e01964.jpg]
[img=http://www.rvanesch.nl/wp-content/galle ... e01965.jpg]
[img=http://www.rvanesch.nl/wp-content/galle ... e01966.jpg]
[img=http://www.rvanesch.nl/wp-content/galle ... e01967.jpg]
[img=http://www.rvanesch.nl/wp-content/galle ... e01968.jpg]
[img=http://www.rvanesch.nl/wp-content/galle ... e01969.jpg]
[img=http://www.rvanesch.nl/wp-content/galle ... e01964.jpg]
[img=http://www.rvanesch.nl/wp-content/galle ... e01965.jpg]
[img=http://www.rvanesch.nl/wp-content/galle ... e01966.jpg]
[img=http://www.rvanesch.nl/wp-content/galle ... e01967.jpg]
[img=http://www.rvanesch.nl/wp-content/galle ... e01968.jpg]
[img=http://www.rvanesch.nl/wp-content/galle ... e01969.jpg]
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco