Oproep voor goed gedrag
Misschien dat men andere mensen er "voorzichtig" kan op aanspreken als ze iets doen waar je het niet helemaal mee eens bent.
Wij stonden eens een keer bij een fiets- stoplicht met een man of 5 komt er een ATBer aan stopt eerst even
en vervolgens fietst hij gewoon door rood.
Wij roepen van: "Het is rood, bedankt hè", een stuk verder passeren wij hem, hij zei niks en wist niet waar hij moest kijken,
volgens mij wist hij wel dat hij verkeerd bezig was. En het is toch niet dat we het op een dreigende toon duidelijk maakte.
Wellicht denkt hij de volgende keer beter na, het is tenslotte nog het meest voor zijn eigen veiligheid.
Dus andere mensen op een nette (misschien zelfs positieve) manier op de puntjes wijzen zou ook een mogelijkheid zijn.
We moeten natuurlijk ook geen politie- agent gaan spelen.
Iedereen die hierna wel de "regeltjes" volgt is een gewonnen ziel (of zoiets ).
We moeten de toertochten redden van hun ondergang.
Wij stonden eens een keer bij een fiets- stoplicht met een man of 5 komt er een ATBer aan stopt eerst even
en vervolgens fietst hij gewoon door rood.
Wij roepen van: "Het is rood, bedankt hè", een stuk verder passeren wij hem, hij zei niks en wist niet waar hij moest kijken,
volgens mij wist hij wel dat hij verkeerd bezig was. En het is toch niet dat we het op een dreigende toon duidelijk maakte.
Wellicht denkt hij de volgende keer beter na, het is tenslotte nog het meest voor zijn eigen veiligheid.
Dus andere mensen op een nette (misschien zelfs positieve) manier op de puntjes wijzen zou ook een mogelijkheid zijn.
We moeten natuurlijk ook geen politie- agent gaan spelen.
Iedereen die hierna wel de "regeltjes" volgt is een gewonnen ziel (of zoiets ).
We moeten de toertochten redden van hun ondergang.
Bikers are not alone
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40113
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als er niets aan komt fiets ik ook door rood.....
Less is bore
Vorig jaar bij L-B-L van le Champion waren er maar 3500 deelnemers en ook daar heb je er bij die denken dat het een vrij parcours is.
Diverse groepjes gezien die gewoon met z'n vieren naast elkaar bleven rijden.
Ook lagen er diverse verpakkingen van energie-repen weid verspreid over de Ardennen.
En dan maar niet spreken over de diverse stoplichten die genegerd werden.
Dit ondanks dat er vooraf nadrukkelijk werd gevraagd dit soort gedrag achterwege te laten.
En helaas moet ik ook de hand in eigen boezem steken.
Ik moet 9 van de 10 keer echt wel ergens wildplassen.
Maar ik begrijp dat als je dit soort evenementen een paar keer per jaar langs krijgt dat je er een keer klaar mee bent.
Diverse groepjes gezien die gewoon met z'n vieren naast elkaar bleven rijden.
Ook lagen er diverse verpakkingen van energie-repen weid verspreid over de Ardennen.
En dan maar niet spreken over de diverse stoplichten die genegerd werden.
Dit ondanks dat er vooraf nadrukkelijk werd gevraagd dit soort gedrag achterwege te laten.
En helaas moet ik ook de hand in eigen boezem steken.
Ik moet 9 van de 10 keer echt wel ergens wildplassen.
Maar ik begrijp dat als je dit soort evenementen een paar keer per jaar langs krijgt dat je er een keer klaar mee bent.
-
- Forum-lid
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 09 jul 2010 17:42
Mensen die wachten voor een rood stoplicht terwijl er niets aankomt... dat vind ik dus eng.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40113
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Met de auto: ik stop ALTIJD voor rood, zelfs als het compleet nutteloos is.
Met de fiets: als er niets komt, rij ik door. Zo zullen velen het doen denk ik.
Met de fiets: als er niets komt, rij ik door. Zo zullen velen het doen denk ik.
Less is bore
[quote="Theo V"]Vorig jaar bij L-B-L van le Champion waren er maar 3500 deelnemers en ook daar heb je er bij die denken dat het een vrij parcours is.
Diverse groepjes gezien die gewoon met z'n vieren naast elkaar bleven rijden.
Ook lagen er diverse verpakkingen van energie-repen weid verspreid over de Ardennen.
En dan maar niet spreken over de diverse stoplichten die genegerd werden.
Dit ondanks dat er vooraf nadrukkelijk werd gevraagd dit soort gedrag achterwege te laten.
En helaas moet ik ook de hand in eigen boezem steken.
Ik moet 9 van de 10 keer echt wel ergens wildplassen.
Maar ik begrijp dat als je dit soort evenementen een paar keer per jaar langs krijgt dat je er een keer klaar mee bent.[/quote]
Wildplassen mag geen probleem zijn op voorwaarde dat je het op een plaats doet waar je niemand stoort: aan een wei, een Boom, een haag, een paal, een agent e.d. en niet waar mensen op je staan te kijken,enzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
Diverse groepjes gezien die gewoon met z'n vieren naast elkaar bleven rijden.
Ook lagen er diverse verpakkingen van energie-repen weid verspreid over de Ardennen.
En dan maar niet spreken over de diverse stoplichten die genegerd werden.
Dit ondanks dat er vooraf nadrukkelijk werd gevraagd dit soort gedrag achterwege te laten.
En helaas moet ik ook de hand in eigen boezem steken.
Ik moet 9 van de 10 keer echt wel ergens wildplassen.
Maar ik begrijp dat als je dit soort evenementen een paar keer per jaar langs krijgt dat je er een keer klaar mee bent.[/quote]
Wildplassen mag geen probleem zijn op voorwaarde dat je het op een plaats doet waar je niemand stoort: aan een wei, een Boom, een haag, een paal, een agent e.d. en niet waar mensen op je staan te kijken,enzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
[quote="Daniel1975"]Met de auto: ik stop ALTIJD voor rood, zelfs als het compleet nutteloos is.
Met de fiets: als er niets komt, rij ik door. Zo zullen velen het doen denk ik.
[/quote]
Yep, met de fiets zonder reden voor een rood stoplicht wachten is zonde.
Ik rijdt dan ook door. (en dan heb ik het natuurlijk niet over drukke kruispunten enz)
Met de fiets: als er niets komt, rij ik door. Zo zullen velen het doen denk ik.
[/quote]
Yep, met de fiets zonder reden voor een rood stoplicht wachten is zonde.
Ik rijdt dan ook door. (en dan heb ik het natuurlijk niet over drukke kruispunten enz)
[quote="bibske"]Niemand op de weg, door groen rijden en dan komt er een gek door rood gereden... dát is eng.[/quote]
Ik kijk altijd! Groen is geen garantie; kijken is belangrijker dan vertrouwen op een lampje.
[quote="Daniel1975"]Met de auto: ik stop ALTIJD voor rood, zelfs als het compleet nutteloos is.
Met de fiets: als er niets komt, rij ik door. Zo zullen velen het doen denk ik.
[/quote]
+1
Ik kijk altijd! Groen is geen garantie; kijken is belangrijker dan vertrouwen op een lampje.
[quote="Daniel1975"]Met de auto: ik stop ALTIJD voor rood, zelfs als het compleet nutteloos is.
Met de fiets: als er niets komt, rij ik door. Zo zullen velen het doen denk ik.
[/quote]
+1
Live fast; die young. mijn blog
Tja, ik ben ook niet roomser dan de Paus en rij gewoon door rood met de fiets als er niets aankomt. In groep is het wel een ander verhaal, de eersten kunnen doorrijden maar wat met degenen die achterin de groep zitten? Hetzelfde geldt voor toertochten.
bibske schreef:Tja, ik ben ook niet roomser dan de Paus en rij gewoon door rood met de fiets als er niets aankomt.
+1, als je daarbij niemand hindert heb ik daar ook niks tegen.
In groep is het wel een ander verhaal, de eersten kunnen doorrijden maar wat met degenen die achterin de groep zitten?
Hier ontstaan dus de gevaarlijke momenten (degenen die achteraan rijden zitten ook meestal niet meer zo fris). In zulke gevallen moet je je imo afvragen of de groep niet te groot wordt. Ik zelf vind voor op de openbare weg een groep van plm 10 wel de max.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
De NTFU gedragscode voor racefietsers:
- Houd je aan de verkeersregels
- Houd zichtbaar rekening met anderen in het verkeer
- Gebruik een fietsbel
- Geef tijdig aan welke richting je gaat volgen
- Blijf beleefd tegen andere weggebruikers
- Rijd altijd op het aangegeven fietspad
- Passeer een fietser of wandelaar op gepaste snelheid
- Volg aanwijzingen op van politie en/of verkeersregelaars
- Gooi afval in een afvalbak
De gedragscode is er al, en er zullen voor de 'normale' fietser geen verrassingen in staan.
Bij het rijden in grotere groepen aan hoge snelheden vervagen die regels. Zo'n groep kan naar mijn mening niet zonder een wegkapitein, die verantwoordelijkheid neemt en tijdig aangeeft waar het iets rustiger moet of waar er niet naast elkaar gefietst kan worden.
Ik merk aan mezelf dat ik onderweg overdreven beleefd doe, om alvast te compenseren voor het hufterige gedrag van anderen.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.