Vuelta 2009
-
- Forum-lid
Ik bepaal zelf wel waar ik me wel of niet druk om moet maken.
Ook hoe jij je uitlaat, "die Westra", getuigt niet van veel wielerkennis.
Maar goed, je hebt vast gelijk als ik enigzins bevooroordeeld ben qua Friesland.
Waarom zouden die Fransen dat toch doen hé, in de tour of andere Franse koersen hun eigen renners zo veel in beeld brengen?
Ook hoe jij je uitlaat, "die Westra", getuigt niet van veel wielerkennis.
Maar goed, je hebt vast gelijk als ik enigzins bevooroordeeld ben qua Friesland.
Waarom zouden die Fransen dat toch doen hé, in de tour of andere Franse koersen hun eigen renners zo veel in beeld brengen?
Misschien vonden ze het in Nederland een leuk idee om die proloog te laten doorgaan op het circuit in Assen, maar mij leek het enige voordeel daarvan te zijn dat er lekker veel parking was voor de teamcars en dat er wellicht geen verkeershinder was in een of andere stad. Voor de tv-kijker leek het toch niet zo leuk: dit moet voor de renners toch niet de leukste proloog zijn met bochten waar je niet in stil staat maar ook niet voluit in kan gaan... Het ergst vond ik dat het hele decor zo'n doods gebeuren leek, alsof er werkelijk niemand langs de kant was komen opdagen (die zaten er wellicht wel, maar ik vermoed allemaal op de tribunes aan start/aankomst). Had allemaal wat blitser gemogen, vond ik.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
De renners vonden het echter wel leuk:
Volle tribunes, een storm van geluid bij elke startende renner. Assen heeft de Vuelta een warm welkom gegeven. De renners waren stuk voor stuk blij met de steun van het ongeveer 40.000 man tellende publiek. Oud-renners keken met weemoed toe en zouden maar wat graag gestart zijn. "Je start als het ware in een stadion, als wielrenner heb je dat nooit", keek Erik Dekker toe.
Ook de beste Nederlander Jens Mouris vond het geweldig. "Het is een beetje een zesdaagse-sfeertje." De Luxemburger Andy Schleck keek zijn ogen uit. "Het leek net of ik een Nederlander was. De aanmoedigingen waren overweldigend."
Tom Boonen (foto) is met een tweede plaats weer helemaal terug. En ook hij genoot van Drenthe: "Voor de proloog is dit heel mooi, deze sfeer gaan we de komende drie weken niet meer hebben." De man die ook in met gemotoriseerde voertuigen graag snelle tijden neerzet, zou nog wel een rondje willen maken: "Voor de bonuspunten zouden we hier nog een rondje op de motor moeten maken", lacht hij met een veelbetekenende grijns.
Bron: http://www.sportweek.nl/wielrennen/1086 ... p_de_motor
Volle tribunes, een storm van geluid bij elke startende renner. Assen heeft de Vuelta een warm welkom gegeven. De renners waren stuk voor stuk blij met de steun van het ongeveer 40.000 man tellende publiek. Oud-renners keken met weemoed toe en zouden maar wat graag gestart zijn. "Je start als het ware in een stadion, als wielrenner heb je dat nooit", keek Erik Dekker toe.
Ook de beste Nederlander Jens Mouris vond het geweldig. "Het is een beetje een zesdaagse-sfeertje." De Luxemburger Andy Schleck keek zijn ogen uit. "Het leek net of ik een Nederlander was. De aanmoedigingen waren overweldigend."
Tom Boonen (foto) is met een tweede plaats weer helemaal terug. En ook hij genoot van Drenthe: "Voor de proloog is dit heel mooi, deze sfeer gaan we de komende drie weken niet meer hebben." De man die ook in met gemotoriseerde voertuigen graag snelle tijden neerzet, zou nog wel een rondje willen maken: "Voor de bonuspunten zouden we hier nog een rondje op de motor moeten maken", lacht hij met een veelbetekenende grijns.
Bron: http://www.sportweek.nl/wielrennen/1086 ... p_de_motor
Anti-Spacers!
Dat was op de tv-beelden toch allemaal niet zichtbaar. Je hoorde wel het publiek, zeker bij de start van Nederlandse renners.
-
- Forum-lid
C a s r a n schreef:Dat was op de tv-beelden toch allemaal niet zichtbaar. Je hoorde wel het publiek, zeker bij de start van Nederlandse renners.
Heel, héél veel publiek!:
[img=http://img195.imageshack.us/img195/8523 ... 086001.jpg]
-
- Forum-lid
C a s r a n schreef:Het ergst vond ik dat het hele decor zo'n doods gebeuren leek, alsof er werkelijk niemand langs de kant was komen opdagen (die zaten er wellicht wel, maar ik vermoed allemaal op de tribunes aan start/aankomst). Had allemaal wat blitser gemogen, vond ik.
Dood gebeuren, uhuh... ik was er bij en de tribunes vanaf de GT-bocht tot aan de eerste bocht zaten helemaal stampvol. Zo vol dat ik de eerste paar uur maar bij de Ramshoek ben gaan gezeten, ook niet verkeerd want daar zat ik mooi dicht op de baan en kon ik de renners dus goed zien.
Elke keer als er een bekende rijder of Nederlander het rechte stuk op kwam maakte het publiek een oorverdovend lawaai. Dat moet voor die renners echt wel speciaal zijn hoor, zijn ze ook niet gewend.
Laatste uur ben ik op de hoofdtribune gaan zitten om alle toppers te kunnen zien, precies tegenover het podium. Waar Cancellara na afloop 5x achter elkaar kon opkomen om alle mogelijke truien in ontvangst te nemen
Jammer dat de NOS dit mooie sfeertje op de tribunes niet in beeld gebracht heeft, zitten we weer tegen Mart Smeets aan te kijken die niks te melden heeft maar wel blijft doorwauwelen in dat slechtzittende, lelijke pak met dissonerende das en dito overhemd. Is er daar nou niemand die er even op let dat hij er in ieder geval een beetje netjes bijloopt?
En ik wil geen nietszeggende interviews. Sfeer wil ik proeven, kijkjes achter de schermen wil ik, die volle tribune was echt een aantal mooie trage shots waard geweest. Ik wil grenzeloos chauvinisme zien, onze mannekes in beeld met een goed verhaal erbij. Dit kan echt beter heren!!
@Intersantos: mooie plaat, zelf gemaakt?
En ik wil geen nietszeggende interviews. Sfeer wil ik proeven, kijkjes achter de schermen wil ik, die volle tribune was echt een aantal mooie trage shots waard geweest. Ik wil grenzeloos chauvinisme zien, onze mannekes in beeld met een goed verhaal erbij. Dit kan echt beter heren!!
@Intersantos: mooie plaat, zelf gemaakt?
You should see me go downhill...
Nog even een bewijs van de geweldige sfeer en het talrijke publiek. De doorkomst van winnaar Cancellara.
Video (35 sec)
Video (35 sec)
Leef! Fiets!
FrankSlack schreef:Dood gebeuren, uhuh... ik was er bij en de tribunes vanaf de GT-bocht tot aan de eerste bocht zaten helemaal stampvol. ...
Ik zal dit niet betwisten, maar net als Intersantos' foto is dit geen antwoord op wat ik zei. Op tv waren er geen 10 toeschouwers te zien, enkel fotografen langsheen het parcours... en zo leek het al gauw een doods gebeuren (op tv dus hé, wellicht niet in werkelijkheid).
Wil je als wielerfan trouwens niet aan het nadarhekken staan en de snelheid van de renners voelen in plaats van op een voetbalachtige tribune te zitten die op 20m van de rijweg staat? Videobeelden hierboven doen me ook eerder aan voetbal dan aan wielrennen denken.
-
- Forum-lid
fizik schreef:Is Westra je grote broer of zo? Doe eens rustig man!
Ben jij ome agent?
Ik ben de rust zelve, verkondig alleen mijn visie en mag dat best een beetje met chauvinisme en beleving doen toch? Ik wou dat er eens wat meer beleving in de commentatoren kwam! Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Ik vind het gewoon ontzettend jammer dat nu de Vuelta in Nederland start, wat uiteraard een prima initiatief is, er uiteindelijk zo verrekt weinig tijd is om "onze" renners in beeld te brengen. Veel mensen voor de buis en wat schotelen ze ons voor? Gelul in de ruimte. Nogmaals, een interview met Valverde/Gesink met een inhoudswaarde ver beneden het vriespunt, twee oudrenners waar het grootste gedeelte van het publiek nog nooit van heeft gehoord en anekdotes van Smeets waar volgens mij geen hond op zit te wachten. Een gemiste kans om onze huidige (ook wat minder bekende) renners in beeld te brengen. En dat dan nog wel in eigen land, jammer.