[quote="Moustache"][quote="Bleek"]Hoe moet ik mn koolhydraten dan aanvullen als het niet in de vorm van suikers mag [/quote]
Haha. Goeie.
Ten overvloede misschien maar:
Je hebt suikers en suikers.
Snelle en langzame. En ik denk dat je zelf wel weet wat de snelle en langzame zijn.[/quote]
Maar ik wil mijn glycogeen voorraden aanvullen zolang ze daar nog gevoelig voor zijn (window-fase), en het lijkt me dat dat sneller gaat met snelle suikers dan met trage koolhydraten. Zeker als ik 2x op 1 dag train is snel herstel een must.
Welk (merk) voeding voor snel herstel?
[quote="Foosho"]Als herstel na de training kun je het beste snelle suikers hebben lijkt me? Cola voldoet daar toch aan (evenals suikerklontjes)?
Zullen vast *nog* betere zijn, maar da's een andere discussie.. (en prijsklasse )[/quote]
Volgens mij zijn er legio studies en trainers die die snelle suikers verafschuwen.
Het geeft gewoon een TE snelle stijging van de bloedsuikerspiegel.
Zullen vast *nog* betere zijn, maar da's een andere discussie.. (en prijsklasse )[/quote]
Volgens mij zijn er legio studies en trainers die die snelle suikers verafschuwen.
Het geeft gewoon een TE snelle stijging van de bloedsuikerspiegel.
Nou ja, alles met mate lijkt me, als je een halve fles cola achteroverslaat zal het niet goed voor je zijn, 1-2 longdrinkglazen cola doen mij altijd wel goed moet ik zeggen. Die drink ik dan rustig op bij de andere voeding, alleen cola is een beetje eenzijdig als herstel.
langzame suikers, of in ieder geval voeding met een lage GI hoeft toch helemaal niet zo duur te zijn; wat (volkoren) pasta ofzo. Maar ok, een fles Cola kost natuurlijk ook niet veel en is veel sneller beschikbaar dan een portie pasta
@Gastheer laat me raden....dat is een belgisch bier?
@Gastheer laat me raden....dat is een belgisch bier?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
't Hangt ook wat af waarvan je precies wilt herstellen, na een duurtraining ofzo bij mij dus gewoon wat cola (of chocomelk, weinig in huis though) en pasta of boterhammen oid (of gewoon avondeten), van zo'n inspanning herstel je toch wel snel.
Als ik echt serieuze inspanningen geleverd heb en/of snel wil herstellen neem ik powerbar recovery drank (meteen erna) en dan zou gauw mogelijk aan de pasta, joghurt/chocomelk/muesli... en dan 't snaveltje op tijd toe
Als ik echt serieuze inspanningen geleverd heb en/of snel wil herstellen neem ik powerbar recovery drank (meteen erna) en dan zou gauw mogelijk aan de pasta, joghurt/chocomelk/muesli... en dan 't snaveltje op tijd toe
Nam vorige winter ook vaak een mixje van magere yoghurt, banaan, havermout, en whey eiwitpoeder, beetje halfvolle melk soms erbij of roosvicee ferro. Eventjes door de blender en klaar is kees...ehh Joris dus
Beviel mij erg goed, smaakt best ok en redleijk snel klaar.
Beviel mij erg goed, smaakt best ok en redleijk snel klaar.