Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Welk (merk) voeding voor snel herstel?

bleek
Forum-lid

bleek 23 okt 2009 18:17

[quote="Moustache"][quote="Bleek"]Hoe moet ik mn koolhydraten dan aanvullen als het niet in de vorm van suikers mag :) [/quote]

Haha. Goeie.

Ten overvloede misschien maar:

Je hebt suikers en suikers.
Snelle en langzame. En ik denk dat je zelf wel weet wat de snelle en langzame zijn.[/quote]

Maar ik wil mijn glycogeen voorraden aanvullen zolang ze daar nog gevoelig voor zijn (window-fase), en het lijkt me dat dat sneller gaat met snelle suikers dan met trage koolhydraten. Zeker als ik 2x op 1 dag train is snel herstel een must.

moustache
Forum-lid

moustache 23 okt 2009 18:21

Op zoek gaan naar een shake met eiwitten en GOEDE suikers. Die shakes bestaan ook met die combi.

Suikers als in Cola zijn NIET goed voor je. Suikerklontjes dus ook niet ;)

foosho
Forum-lid

foosho 23 okt 2009 18:33

Als herstel na de training kun je het beste snelle suikers hebben lijkt me? Cola voldoet daar toch aan (evenals suikerklontjes)?
Zullen vast *nog* betere zijn, maar da's een andere discussie.. (en prijsklasse ;))

moustache
Forum-lid

moustache 23 okt 2009 18:35

[quote="Foosho"]Als herstel na de training kun je het beste snelle suikers hebben lijkt me? Cola voldoet daar toch aan (evenals suikerklontjes)?
Zullen vast *nog* betere zijn, maar da's een andere discussie.. (en prijsklasse ;))[/quote]

Volgens mij zijn er legio studies en trainers die die snelle suikers verafschuwen.
Het geeft gewoon een TE snelle stijging van de bloedsuikerspiegel.

foosho
Forum-lid

foosho 23 okt 2009 18:40

Nou ja, alles met mate lijkt me, als je een halve fles cola achteroverslaat zal het niet goed voor je zijn, 1-2 longdrinkglazen cola doen mij altijd wel goed moet ik zeggen. Die drink ik dan rustig op bij de andere voeding, alleen cola is een beetje eenzijdig als herstel.

jorisb
Forum-lid

jorisb 23 okt 2009 19:35

langzame suikers, of in ieder geval voeding met een lage GI hoeft toch helemaal niet zo duur te zijn; wat (volkoren) pasta ofzo. Maar ok, een fles Cola kost natuurlijk ook niet veel en is veel sneller beschikbaar dan een portie pasta

@Gastheer laat me raden....dat is een belgisch bier?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 23 okt 2009 19:43

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

foosho
Forum-lid

foosho 23 okt 2009 21:07

't Hangt ook wat af waarvan je precies wilt herstellen, na een duurtraining ofzo bij mij dus gewoon wat cola (of chocomelk, weinig in huis though) en pasta of boterhammen oid (of gewoon avondeten), van zo'n inspanning herstel je toch wel snel.
Als ik echt serieuze inspanningen geleverd heb en/of snel wil herstellen neem ik powerbar recovery drank (meteen erna) en dan zou gauw mogelijk aan de pasta, joghurt/chocomelk/muesli... en dan 't snaveltje op tijd toe ;)

jorisb
Forum-lid

jorisb 23 okt 2009 21:44

Nam vorige winter ook vaak een mixje van magere yoghurt, banaan, havermout, en whey eiwitpoeder, beetje halfvolle melk soms erbij of roosvicee ferro. Eventjes door de blender en klaar is kees...ehh Joris dus ;)

Beviel mij erg goed, smaakt best ok en redleijk snel klaar.

Plaats reactie