Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Beginner zoekt advies.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 07 jul 2009 14:26

simic schreef: het is zomer, je moet NU lekker gaan fietsen, voor je het weet vallen de bladeren van de bomen en worden de dagen weer korter;).


Inderdaad. Als je wilt kun je nog dagen, weken advies/raad krijgen. Twijfels zal je na aankoop van bv welke fiets dan ook, blijven houden. Internet kan je helpen. Internet kan ook tegen je werken. Succes.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

appelsaps
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 20:04

appelsaps 12 jul 2009 22:36

Heeren,

Dit is hem dan en zoals jullie zien ben ik geen briljant fotograaf. Ik wil iedereen bedanken voor de reacties.

Afbeelding

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 13 jul 2009 01:42

prima looks!

is dit een eigen merk van de FM?

Veel plezier ermee in ieder geval!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

marissen
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:01

marissen 13 jul 2009 20:56

hallo iedereen,

ik ben zelf ook op zoek naar een goede en vooral goedkope fiets, daarom heb ik jullie discussie hier ook aandachtig gevolgd! Zeer, zeer boeiend trouwens. Mijn budget is welliswaar nog kleiner dan dat van Jeff...
Ik zou graag een en ander willen weten nog over die fiets de je uiteindelijk gekocht hebt:
_ Wat heeft die gekost?
_Welke groep staat er op gemonteerd?
_ welke materialen zijn er gebruikt?
_Welke wielen staan er op?

Ik sta nu in jouw schoenen: ik kan jouw hulp gebruiken!

Maksim

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 14 jul 2009 02:12

Beste Maksim,

met minder budget zou ik bij de FM kijken naar een goede occasion of een overjarig model. kan natuurlijk ook via Marktplaats maar dan is het avontuur wat groter.

W.s. dat je op een tweedehands een betere afmontage kunt bemachtigen.

Ik zag b.v dat je ook op de advertentie " Batavus Tech3 Ultegra 9 speed" hebt gereageerd. dat lijkt mij, mits de maat juist is voor je, een uitstekende fiets om mee te beginnen!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

appelsaps
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 20:04

appelsaps 14 jul 2009 13:58

Om te beginnen is dit het merk van mijn FM. En heb mijn eerste 80 kilometer erop zitten en ik heb tot nu toe nergens over te klagen. Heb ook geen vergelijking met anderen :P.

Maar Maksim, Om je ongeveer een vergelijkbare fiets te tonen stuur ik hier de volgende link mee. Wat ik me heb laten vertellen komt mijn fiets hiermee flink overeen als het op afmontage etc en wielen aankomt. http://www.12gotrading.nl/?page=record& ... derby=merk.

Ik heb in totaal zo'n 200 euro meer betaald dan de prijs daar. Maar dat is dan inclusief: Helm, fietscomputer, zadeltasje met reparatieinhoud, pedalen, fietspomp en servicebeurten.

Ik geef je dit overzichtje omdat er nog kosten bijkomen. Het is natuurlijk aan jezelf wat je voor extra's wil maar ik persoonlijk vond dit toch wel nodig. En dan vooral de helm en reparatieset.

Zoals je zit heb ik voor het totaalplaatje wel wat betaald. Maar ik ben tot nu toe erg blij dat ik naar het advies heb geluisterd hier en naar een goede FM ben gegaan. Voor mij heeft het een veiliger gevoel omdat ikzelf een leek ben. De servicebeurten zijn in mijn ogen ook een must. Je fiets is toch overgeleverd aan zijn rijder en hoe voorzichtig je er ook mee omgaat het slijt. Beurten zijn dus noodzakelijk als jezelf niet weet wat te doen en twee linker handen hebt :P. Volgens de FM waar ik heb heb gekocht en verschillende anderen waar ik ben geweest is tiagra toch wel gewoon goed voor een beginner. En nee ik ben ervan overtuigd dat dit niet was omdat hij zag dat ik daar voor wilde gaan want ik heb getwijfeld tussen een 105 en deze tiagra en hij vertelde me dat tiagra helemaal zo slecht nog niet is.

Mijn advies is dan ook om ten eerste naar je eigen budget te kijken maar pin je er niet op vast. Soms is 100 euro echt een wereld van verschil. Verder is zoals je zit de internetfiets als je daar nog alles aan moet toevoegen niet zo gek veel goedkoper dan mijn fiets van de FM. Ik zou dan ook naar plaatselijke FM's gaan en proeven hoe de zaak je aanstaat. Heb je er een goed gevoel bij? Komen ze eerlijk over? etc..

Verder zijn veel FM's wel in voor een deal. Maak dus een goede deal waarbij je bespaard op de fiets en eventueel randzaken en dan kun je eventueel een goede deal voor jezelf maken. En anders ben ik het met de poldertoerist eens dat een overjarig model of occasion ook een goede optie is maar daar moet je achter staan! Ikzelf kon dat niet en het was voor mij persoonlijk geen optie.

Om een eind te maken aan mijn verhaal wil ik je ook wijzen op de berichten van flores en simic. Research is belangrijk maar het kan echt tegen je gaan werken. En stel je vragen hier want zoals je ziet hebben mensen hier de wil om je te helpen.

Plaats reactie