Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote RVV 2011 topic

freakish
Forum-lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50

freakish 29 mar 2011 00:18

Mr. Chrono schreef: o.a. Farrar en Boonen lopen niet te mokken dat ze net niet gewonnen hebben, maar kunnen fair genoeg zijn om tevreden te zijn met hun prestatie en gunnen hun collega's (na afloop dan)


Volgens mij had Boonen toch echt gewonnen afgelopen zondag ;).

mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 29 mar 2011 00:26

freakish schreef:
Mr. Chrono schreef: o.a. Farrar en Boonen lopen niet te mokken dat ze net niet gewonnen hebben, maar kunnen fair genoeg zijn om tevreden te zijn met hun prestatie en gunnen hun collega's (na afloop dan)


Volgens mij had Boonen toch echt gewonnen afgelopen zondag ;).


Correct, maar Farrar liep in dit geval niet te mokken en gaf Boonen een welgemeende hand en een good ol' American hug. Boonen zou in een soortgelijke situatie ook niet moeilijk doen en gaat vriendschappelijk om met de meeste van z'n collega's.

siemert1971
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14

siemert1971 29 mar 2011 00:27

Het wordt een herhaling van vorig jaar.

Niemand kan zo hard de muur oprijden als FC.
Niemand kan vervolgens zo'n snelheid ontwikkelen èn vasthouden als FC.
Alleen pech of een ander incident ("fans") kunnen ervoor zorgen dat FC niet wint.

Uitslag:

1 FC
2 TB
3 PG

freakish
Forum-lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50

freakish 29 mar 2011 00:34

Mr. Chrono schreef:Correct, maar Farrar liep in dit geval niet te mokken en gaf Boonen een welgemeende hand en een good ol' American hug. Boonen zou in een soortgelijke situatie ook niet moeilijk doen en gaat vriendschappelijk om met de meeste van z'n collega's.


Klopt, ik denk dat Boonen hetzelfde gereageerd zou hebben. Ben even aan het bedenken welke (actieve) renners minder collegiaal zouden reageren, maar kom niet echt verder dan Cav.

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 29 mar 2011 01:49

Ricco?
Camerig is prachtig!

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 mar 2011 10:20

Gijs01 schreef:Ricco?


Dat is geen collega meer? ;-)

Wat betreft de opmerking dat wij als Nederlanders jaloers zouden zijn.. Ik vind Boonen een dom mannetje, die, sinds hij een van de kopmannen is bij quickstep altijd maar smoesjes heeft. Hij kan volgens mij gewoon de druk niet altijd aan.

Als Gilbert wint, vind ik dat toch echt een mooie winnaar. Heeft wat mij betreft dus niks met de nationaliteit van Boonen te maken.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 mar 2011 10:24

Daniel1975 schreef:
Dario schreef:Mij lijkt die Hollandse animositeit jegens Tom Boonen toch vooral ingegeven door enige frustratie, omdat het al zoveel decennia geleden is dat er nog een Nederlandse renner was die grote internationale successen boekte...


Bij mij niet hoor. Vind het gewoon een enorm onsympathiek persoon. Eerst de steralures en de arrogantie en vervolgens al de smoesjes dat het nooit aan tommetje lag als ie niet won.


Sterallures, arrogantie? Ik vind dat dat bij Boonen best meevalt hoor - zeker als je ziet welke idolatrie hem hier vanwege pers en publiek ten deel valt, blijft hij al bij al een aardige jongen. OK, de smoesjes - in de Ronde van 2010 zag het kleinste kind dat hij veel te groot trapte om Cancellara te kunnen pareren, dus dat van die kramp was wat onnozel...
Maar Zwitserse vrienden van me ergeren zich dan weer aan de manier waarop Cancellara (op wie ze als streekgenoot aanvankelijk heel trots waren) naast zijn schoenen schijnt te lopen sedert hij zo succesvol is. Zo zie je maar weer...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 mar 2011 10:40

Dario schreef:Maar Zwitserse vrienden van me ergeren zich dan weer aan de manier waarop Cancellara (op wie ze als streekgenoot aanvankelijk heel trots waren) naast zijn schoenen schijnt te lopen sedert hij zo succesvol is. Zo zie je maar weer...


Oh grappig om te horen.. Want als je hem zo hoort in interviews etc komt hij best sympathiek over.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 mar 2011 11:32

...Maar om te zeggen dat het allemaal grotendeels een kwestie van perceptie is! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 29 mar 2011 11:43

Idd Thomas D zou ook een arrogant mannetje zijn , maar ik ken hem als een vriendelijk vrouwengek die niet te beroerd is om een stukje met een wielertoerist me te fietsen.

Ik heb een bekende Nederlander in mijn vriendenkring en ben er nu wel achter hoe het moet zijn om een topsporter in de schijnwerpers te zijn , ga maar eens een avondje stappen met een bekende voetballer.
Als je iedereen de aandacht moet geven die ze van je willen , dan kan je zelf geen leuke avond hebben en sta je de hele tijd Fb foto's te schieten, dat kan dus arrogant overkomen .
Als je nog niet zo bekend was als Fabian eerder dan is die aandacht nog leuk en grappig , nu hij bekend is kan hij nergens meer normaal lopen.

Denk daar maar eens over na ,hoe zou je zelf reageren?
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 29 mar 2011 13:19

Goed gezegd Johanandijk!
Boonenbashing is makkelijk, maar vergeet niet dat er geen renner in de voorjaarsklassiekers eenzelfde palmares heeft, buiten freire misschien, als je M-SR meerekent. En de smoesjes van Boonen zijn meestal ook gewoon waar. Luister gewoon naar wat hij zegt, en als je eerlijk bent zal je zien dat hij meestal gelijk heeft.

eelcoz

eelcoz 29 mar 2011 13:40

johanandijk schreef:Idd Thomas D zou ook een arrogant mannetje zijn , maar ik ken hem als een vriendelijk vrouwengek die niet te beroerd is om een stukje met een wielertoerist me te fietsen.

Ik heb een bekende Nederlander in mijn vriendenkring en ben er nu wel achter hoe het moet zijn om een topsporter in de schijnwerpers te zijn , ga maar eens een avondje stappen met een bekende voetballer.
Als je iedereen de aandacht moet geven die ze van je willen , dan kan je zelf geen leuke avond hebben en sta je de hele tijd Fb foto's te schieten, dat kan dus arrogant overkomen .
Als je nog niet zo bekend was als Fabian eerder dan is die aandacht nog leuk en grappig , nu hij bekend is kan hij nergens meer normaal lopen.

Denk daar maar eens over na ,hoe zou je zelf reageren?


Goede post!

Het is altijd makkelijk oordelen vanachter de televisie over iemand anders. Ik oordeel in het wielerwereldje alleen over Smeets, gewoon omdat dat mooi is;), voor de rest probeer ik niet te veel te vinden van iemand persoonlijk aangezien ik de mensen helemaal niet ken.

Plaats reactie