Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint de Tour de France 2009?

thebase
Forum-lid

thebase 16 jun 2009 22:15

ik hoop dat er een Raborenner wint. WIe dat zal zijn maakt me niet uit.
doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 16 jun 2009 22:34

Ik roep mezelf uit tot favoriet. Ik ben de enige waarvan ik 100% zeker ben dat zijn enige brandstof product is dat niet op de verboden lijst staat:
Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

noppie
Forum-lid

noppie 16 jun 2009 22:36

Ik laat me verrassen.
kiekeboe

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 16 jun 2009 22:36

@ de zwarten ... dan heb ik dus gelijk: winnaar bekend! (tot de zwarten bekent natuurlijk ...)
... más allá ...

marino
Forum-lid

marino 16 jun 2009 22:52

Ik hoop Menchov, Andy Schleck of een outsider.
Anima Sana In Corpore Sano

z.osoloist
Forum-lid

z.osoloist 16 jun 2009 23:47

Ik heb de term "het nieuwe wielrennen" niet genoemd hoor. Ik ben die discussies over een dopingvrije wielrennerij gewoon zat.

Natuurlijk is dat een utopie maar dat maakt voor mij de wielrennerij met alles erop en eraan niet minder mooi of geloofwaardig. Als een renner gepakt wordt dan is dat zo en dat vindt ik prima. Schors die gast voor 2 of 4 jaar en we gaan weer lekker verder.

Ik denk dat Armstrong hardstikke clean is en ik denk dat hij alle criticasters de mond gaat snoeren.
Ik ben in mijn sas, uitkijkend vanaf mijn balkon over de Gaasperplas!

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 17 jun 2009 00:26

de zwarten schreef:Ik roep mezelf uit tot favoriet. Ik ben de enige waarvan ik 100% zeker ben dat zijn enige brandstof product is dat niet op de verboden lijst staat:

Ik heb jou toch wat anders in je bidonnetje zien doen hoor! Betrapt! (ook al heb ik er zelf ook gebruik van gemaakt achteraf)

z.osoloist
Forum-lid

z.osoloist 01 jul 2009 00:19

Ondanks dat hij de uitgesproken tour favoriet van velen is vind ik het opvallend dat Contador niet meer inspraak heeft gekregen in de samenstelling van de tourploeg. Zo zou hij heel graag Noval erbij hebben gehad terwijl die dus gewoon keihard is gepasseerd.

Dit wil volgens mij zeggen dat of:

1. Ze zijn heel zeker van de eindoverwinning van Contador en met al die grote namen die dan voor hem moeten werken lukt het ook wel.
2. De ploegleiding is niet zeker van de hegemonie van Contador en gunnen hem alleen specifiek Paulinho als persoonlijke helper.

ted038
Forum-lid

ted038 01 jul 2009 01:51

Tja, wie wint de tour 2009 ....

Zonder enige realiteits(waan)zin hoop ik Gesink of Dekker, het zal echter wel Contador worden (als ik de verwachting van de wedkantoren bekijk)

Hoop echter dat ik dagelijks verrast ga worden door nieuwe en/of andere namen met schitterende prestaties :) (zonder weer andersoortige berichten daarover paar dagen later :( )

GEWOON IEDERE DAG EEN ANDER IN 'T GEEL :p

z.osoloist
Forum-lid

z.osoloist 03 jul 2009 00:04

Ik zag op Planet Armstrong vandaag Armstrong zelf zeggen dat hij met name ook Sastre als voornaamste concurrent ziet. Renners zelf zitten het dichtste op de koers dus ik verwacht wel wat van deze uitspraak. Het lijkt me trouwens best leuk als deze vooruitziende blik uit zou komen.

olleranip
Forum-lid

olleranip 04 jul 2009 12:39

Armstrong.

trifox
Forum-lid

trifox 04 jul 2009 13:12

Denk dat Armstrong wel eens heel dicht zou kunnen zitten. Hoop eigenlijk Sastre (al was het maar om mijn Cervelo in doorverkoopwaarde te zien stijgen). Evans mag voor mij ook wel eens aan het feesten gaan, maar dat is eerder omdat hij voor Silence/lotto rijdt dan omwille van zijn koersgedrag (dat ik eerder non-productief durf te noemen.)
Volgens mij komen de Schlecks te kort en is Menchov over zijn piek heen. Dan blijft er nog Contador over. tja...Hangt er vanaf hoe hij in de tijdritten presteert t.o.v. Armstrong. Als hij daar moet in toegeven wordt hij uperknecht van de Amerikaan en is de kans imens groot dat Lance dan zijn 8e tour kan binnenhalen. In het andere geval (moest hij op het zelfde niveau blijven als Lance) Zit het er dik in dat Contador de te kloppen man gaat worden (zeker als je ziet welke superhelpers dan in ondersteuning gaan rijden.)

Plaats reactie