Voor al je afspraakjes

verkiezing slechtste fietspad

wurst
Forum-lid

wurst 09 jun 2009 14:22

Fietspad langs de grote weg van De lutte (NL) naar Gildehaus (DE) net over de grens. De boomwortels komen nog net niet door het fietspad heen... Wel heb je het gevoel dat je over sommige opgekruide stukken asvalt gelanceerd wordt.

superb11
Forum-lid

superb11 09 jun 2009 18:43

[quote="pipootje"][quote="ApoJapo"]

Na heel veel zoeken op die site blijkt dat ze alleen wat kruispunten voor voetgangers gaan verbeteren. Ze asfalteren daar dus niks voor 2011 !! Dit mailtje is weer een voorbeeld van de bekende tactiek van luie ambtenaren en politici, ze sturen je met een kluitje in het riet.

Vervolgens gaan ze zich afvragen waarom mensen niet meer komen stemmen of alleen een proteststem komen afgeven.

Vooralsnog blijft het daar dus rampgebied voor fietsers ! Ongelooflijk !![/quote]

Volgens mij heeft het niet zo zeer te maken met de werkethiek van de ambtenaren, maar meer met prioriteiten. Ik krijg de indruk dat ze meer geld steken in beheer van natuur en wandelpaden en -voorzieningen (bebording) dan in de fietspaden. Wel heb je denk ik gelijk dat we voorlopig niet hoeven te rekenen op nieuw asfalt. Wat me wel opviel dat er sprake is van aanleggen van snelheidremmers op die plekken waar fietspaden en wandelpaden elkaar kruisen. En dat zijn er nogal wat volgens mij. Het aantal hobbels zal daarmee eerder toenemen dan afnemen.

amro
Forum-lid

amro 09 jun 2009 19:24

Dat fietspad is inderdaad erg slecht. Na 1 zoekopdracht op de site had ik het beheerplan gevonden. Zo moeilijk vindbaar is dat dus niet. En volgens dit document gaan ze wel de hoofdroutes aanpassen, maar helaas ook snelheidremmende obstakels plaatsen. Jammer. Overigens fiets ik liever vanaf Kijkduin over de Machiel Vrijhoeklaan-Sportlaan-Goudenregenstraat naar Scheveningen. Daar kan je een beetje doorfietsen en heb je geen last van langzaam recreatie verkeer.

Off topic:
Ik kan erg kwaad worden op de ongelofelijke generalisatie dat ambtenaren lui zijn en maar één doel hebben: het de burger moeilijk maken. Zal misschien wel komen door dat ik zelf ambtenaar ben, maar ik heb hiervoor bij redelijk wat commerciële bedrijven gewerkt en kan je vertellen dat de gemeente waar ik werk (niet Den Haag) stukken efficiënter en professioneler werkt.

Daarnaast krijg je antwoord. Ok, had beter gekund met een directe link, maar er staat toch een antwoord op je vraag/klacht in die mail? Terwijl je daar geeneens om hebt gevraagd! Wat wil je nog meer? Dat die ambtenaar meteen zegt dat hij het plan aanpast omdat jij dat wilt? Die ambtenaar voert een door de politiek vastgesteld plan uit.

En dat plan is gericht op voetgangers en langzaam fietsverkeer. Dat is jammer voor ons racefietsers, maar zo werkt het soms. Er zal daar meer langzaam fiets verkeer zijn dan snelle racers. Daarnaast is het een erg druk recreatiegebied. Ik kan me daarom goed voorstellen dat er die keus is gemaakt. Het blijft dus een rampgebied voor racefietsers, voor het overige verkeer gaat het gebied er erg op vooruit.
En dat is een van de redenen dat mensen een proteststem uitbrengen: ze denken alleen aan zichzelf, niet meer aan een ander. Erg kort door de bocht.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 09 jun 2009 19:27

Mensen komen niet stemmen of geven een proteststem omdat ze te lui zijn om zich zelf te engageren.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 09 jun 2009 20:10

[quote="pipootje"]Ik weet trouwens al wie er gaat winnen. Het fietspad Scheveningen-Kijkduin is een blamage voor een beschaafd land. Het is ongelooflijk, net Uruzgan waar zo juist een paar bermbommen zijn afgegaan midden op het fietspad. Het is daar trouwens al jaren slecht dus men zit er te slapen en/of men vindt het niet belangrijk. Die fietspaden door de duinen worden enorm intensief gebruikt, zorg dus dat het er fatsoenlijk bij ligt. Zandvoort tot de grens van ZuidHolland is recent prima opgeknapt en dat lag er daarvoor ongeveer 100 x beter bij dan Kijkduin-Scheveningen.[/quote]

En wat te denken van het fietspad in de duinen tussen het bungalowpark Kijkduin en zeg maar het Schelppad bij Monster. En dan vooral het stuk waar het fietspad heel kronkelig is. Daar hebben ze in verband met de kuilen en de gaten zelfs een waarschuwingsbord neergezet!

Verderop op het fietspad in de duinen (maar dan ben je al bijna bij Hoek van Holland is er nog een stuk genaamd Stuifkenszand. Het stuk wat ik bedoel is dat stuk nadat je naar boven bent gefietst bij de camping en dan rechtsaf moet verder de duinen in. Daar is het asfalt zo grof niet normaal meer!

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 09 jun 2009 20:20

[quote="Stephan68"]

En wat te denken van het fietspad in de duinen tussen het bungalowpark Kijkduin en zeg maar het Schelppad bij Monster. En dan vooral het stuk waar het fietspad heel kronkelig is. Daar hebben ze in verband met de kuilen en de gaten zelfs een waarschuwingsbord neergezet!

Verderop op het fietspad in de duinen (maar dan ben je al bijna bij Hoek van Holland is er nog een stuk genaamd Stuifkenszand. Het stuk wat ik bedoel is dat stuk nadat je naar boven bent gefietst bij de camping en dan rechtsaf moet verder de duinen in. Daar is het asfalt zo grof niet normaal meer!

[/quote]

Ok, het is geen biljartlaken, maar ik vind dat nog meevallen (zeker in vergelijking met kijkduin-scheveningen)
Gevalletje van: hoe sneller eroverheen, hoe minder last je ervan hebt!

pipootje
Forum-lid

pipootje 09 jun 2009 20:36

De ambtenaar zegt: "Het opknappen van het fietspad wordt meegenomen in het plan". Als je dat plan dan gevonden hebt en als blijkt dat het fietspad helemaal niet wordt opgeknapt is de ambtenaar in mijn visie of lui of slecht.
Hij is lui als hij niet weet waarover hij praat, hij is slecht als hij mij bewust voorliegt.

Een fietspad is om te fietsen. Dit is een basisvoorziening, zeker op zo'n drukke doorgaande route. Het onderscheid tussen langzaam fietsen of snel fietsen doet helemaal niet terzake, het is daar voor iedereen gevaarlijk. Als het onderhoud al jarenlang verwaarloosd wordt terwijl er al langere tijd zelfs een gevaarlijke situatie bestaat dan is er iets mis. Wat mij betreft gooien we de ambtenarij of de politiek op één hoop. Als zij hun werk niet doen wordt de burger cynisch en wordt het vertrouwen in ons bestuur of democratisch bestel ondermijnd. Op een heleboel terreinen laat de overheid het afweten, dat is een niet te weerspreken feit.
Als men zelfs niet in staat is een eenvoudig fietspad in bruikbare staat te houden dan doet men er goed aan eens de handen in eigen boezem te steken en wat minder bezig te zijn met de eigen lange tenen.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

amro
Forum-lid

amro 09 jun 2009 21:15

Als je de link bekijkt die ik in de post heb staan zie je dat de fietspaden wel degelijk opgeknapt worden. Die ambtenaar is dus niet lui of slecht. Nogmaals: het fietspad wordt aangepakt, en je wordt daar netjes van op de hoogte gebracht. Wat is daar mis mee? De overheid pakt dus de onveilige situatie aan, dan doet de overheid haar werk toch?

En off topic, alweer: volgens mij is het wel "een te weerspreken feit dat de overheid het laat afweten". Daar ben ik het niet mee eens, maar dit is denk ik niet het juiste forum om daar diep op in te gaan

superb11
Forum-lid

superb11 09 jun 2009 21:17

Dit topic ging niet over het functioneren van een bepaalde beroepsgroep maar over de staat van fietspaden. Dus laten we het daar ook bij houden en allerlei meer of minder gefundeerde meningen er even buiten laten.

Voor een pad met de status van doorgaand fietspad dat ook onderdeel is van diverse fietsroutes (oa Haagse parkenroute en lange afstandfietssroute als ik het goed heb) is de staat van ouderhoud op dit moment bedroevend.
Ik ben benieuwd wanneer ze aan de slag gaan en hoe lang de werkzaamheden gaan duren.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 09 jun 2009 21:17

[quote="ambeit"]Fietspad langs de kruisweg Hoofddorp - Aalsmeer
Het is maar 4 kilometer, maar man wat een puinhoop.
een en al losliggende tegels , 8 uitritten met een uitwijking naar de weg toe, inclusief levensgevaarlijke waarschuwingsborden, waar je als je niet op past langschampt/tegenaan knalt, tegenliggers mogen op je wachten, je kan nauwelijks er langs.
Is al 4 jaar zo sinds renovatie van de busbaan ernaast.[/quote]

+1

amro
Forum-lid

amro 09 jun 2009 21:26

[quote="super b"]Dit topic ging niet over het functioneren van een bepaalde beroepsgroep maar over de staat van fietspaden. Dus laten we het daar ook bij houden en allerlei meer of minder gefundeerde meningen er even buiten laten.
Waar ik het niet mee eens ben is de opmerking dat langzaam fietsverkeer er wel op vooruit zou gaan bij de geplande werkzaamheden aan het pad Kijkduin-Scheveningen. Ook op een gewone fiets is het pas een ramp en de enkele drempel die er aan zal worden gelegd verbetert de zaak niet.
Voor een pad met de status van doorgaand fietspad dat ook onderdeel is van diverse fietsroutes (oa Haagse parkenroute en lange afstandfietssroute als ik het goed heb) is de staat van ouderhoud bedroevend.
[/quote]

Inderdaad, het is onderdeel van het LF-netwerk, en dan zijn die obstakels inderdaad niet handig en dat maakt de status van dit fietspad ook anders.
Maar het is ook afwachten wat er geplaatst wordt en hoe vervelend die obstakels zullen zijn. Het is volgens mij in ieder geval een vooruitgang dat het fietspad de komende jaren wordt aangepakt. Kunnen we over twee jaar het fietspad opnieuw in dit topic nomineren als die klus slecht uitpakt.

pipootje
Forum-lid

pipootje 09 jun 2009 23:47

Je schiet er inderdaad niet veel mee op door vast te stellen wie de "schuldige" is aan het achterstallig onderhoud. Dat is trouwens de eigenaar, en die heet overheid.

Dit is het plan van de overheid:

========================================
Het verbeteren van voet- en fietspaden:

* kruispunt bij strandafslag 5 hoofdroute
* strandafslag 5
* kruispunt Paddepad
* terug te brengen voetpad naar strandopgang 6
* kruispunt Fuutpad
* kruispunt Baden Powellweg
========================================

Het fietspad wordt dus niet geasfalteerd, tenzij ik iets niet begrijp. Het zit helemaal niet in de plannen. Dit even voor alle langzaam en snel fietsende mensen die tevreden zijn over de eigenaar die door hen zelf betaald wordt.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

Plaats reactie