Parijs-Roubaix.....niet gestolen
- de zwarten
- Forum-lid HC
Als ze niet op Boonen hadden gewacht, hadden ze tegen Boonen en Chavanel moeten rijden daar vooraan. Van Summeren en Hoste koersten constant tegen hun limiet aan, Flecha en Pozzato waren niet direct de grootste stuwende krachten en het groepje zou dus al minder kans maken om voorop te blijven. Sowieso had Boonen dit moeten winnen (dan zou het wel niet solo zijn gelukt), maar de glans was er nu een klein beetje af met al die valpartijen (in het bos van Wallers was het ook al niet om aan te zien).
Valpartij Flecha = Hushovd die onbesuisd niet niet viel en nog (nog teveel overschot?) door die bocht ging, waardoor Flecha zich gedwongen voelde om ook (te) hard te gaan en wel viel.
Valpartij Hushovd = Hushovd die zijn ongelofelijke krachten alweer slecht verdeelde.
hooliganisme = zatte (helaas voornamelijk Vlaamse) supporters die van de koers een beetje voetbal willen maken, en koers als een goede uitvlucht zien om zich overdag lam te zuipen.
Valpartij Flecha = Hushovd die onbesuisd niet niet viel en nog (nog teveel overschot?) door die bocht ging, waardoor Flecha zich gedwongen voelde om ook (te) hard te gaan en wel viel.
Valpartij Hushovd = Hushovd die zijn ongelofelijke krachten alweer slecht verdeelde.
hooliganisme = zatte (helaas voornamelijk Vlaamse) supporters die van de koers een beetje voetbal willen maken, en koers als een goede uitvlucht zien om zich overdag lam te zuipen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
Ik denk ook wel dat Boonen was teruggekomen. Maar nu ging het wel erg gemakkelijk. Ze gingen nog net niet in de berm staan wachten.
Nou ja, wat maakt het nog uit. Boonen is de terechte winnaar. Ik zie hem het record van Roger de Vlaeminck wel verbreken. Hij kan immers nog een behoorlijk aantal jaren mee.
Nou vooruit, ééntje dan. Morgen zit ik immers weer vroeg op de fiets...
Nou ja, wat maakt het nog uit. Boonen is de terechte winnaar. Ik zie hem het record van Roger de Vlaeminck wel verbreken. Hij kan immers nog een behoorlijk aantal jaren mee.
GastheerG schreef:Gedempt licht een bodempje whisky en mijmeren...............
Nou vooruit, ééntje dan. Morgen zit ik immers weer vroeg op de fiets...
Die toeschouwers zijn een schande en een enorm probleem, die hebben geen enkele voeling met de sport noch respect voor de atleten en zijn daar enkel omdat de rest van de kudde daar ook is om zich vol te gieten met drank. In de cross is het ook al enkele jaren van dat. Ik ga liever niet meer live gaan kijken, te ergerlijk.
Spijtig dat echte fans op die manier niet meer kunnen genieten.
Die VIP-toestanden (ik wil wel niet veralgemenen) zijn ook zoiets. Zuipen, vreten en in de weg van de renners lopen...
Spijtig voor de sport dat ze zo populair is eigenlijk, slachtoffer van haar eigen succes.
Voila, 't is eruit...ik ergerde me blauw aan die randdebielen tijdens de race. Die twee die vlak voor pozzato nog de weg overstaken, hoe is het mogelijk??
Eigenlijk heeft GastheerG gelijk....sssst en nagenieten. Ik ga een Auchentochan three wood klaarzetten; sante!
Die VIP-toestanden (ik wil wel niet veralgemenen) zijn ook zoiets. Zuipen, vreten en in de weg van de renners lopen...
Spijtig voor de sport dat ze zo populair is eigenlijk, slachtoffer van haar eigen succes.
Voila, 't is eruit...ik ergerde me blauw aan die randdebielen tijdens de race. Die twee die vlak voor pozzato nog de weg overstaken, hoe is het mogelijk??
Eigenlijk heeft GastheerG gelijk....sssst en nagenieten. Ik ga een Auchentochan three wood klaarzetten; sante!
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
maurice schreef:bazz schreef:Tandjes! schreef:
Pipo de volgende, dan zal hij wel moeten aanvallen in plaats van de hele wedstrijd ( en het is de eerste niet ) op iemand zijn wiel te rijden.
Das gewoon slim koersen ipv dom onnodig aanvallen!
Vreemd dat wanneer een Belg dit doet je niemand hoort. Zelfs Wuits en concorte niet.
Maar goed dat niet iedereen zo koerst, het zou een saaie bedoening worden. Nee geef mij dan maar iemand die kiest voor af en toe een bommetje te gooien. Dit was bijna op zijn Zoetemelks. :/
Ik heb een hele mooie wedstrijd gezien alleen die Hoste die zelf een hele tijd achterin zit en dan boos is op Flecha omdat hij viel. Moet hij maar voor in zitten. Wat een jankerd. Elke keer heeft het een ander gedaan daarom wint hij ook zoveel.
- r.hilferink
- Forum-lid
timper schreef:Die toeschouwers zijn een schande en een enorm probleem, die hebben geen enkele voeling met de sport noch respect voor de atleten en zijn daar enkel omdat de rest van de kudde daar ook is om zich vol te gieten met drank. In de cross is het ook al enkele jaren van dat. Ik ga liever niet meer live gaan kijken, te ergerlijk.
+1
Ik neem aan dat GastheerG de sportprestatie bedoeld met het nagenieten. Het wangedrag van supporters en hun onverantwoorde gedrag mag best genoemd worden (ook als het onze supporters op de Alpe 'd Huez betreft!)
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Erg jammer van alle toeschouwers die midden op de weg stonden. Maar dit vond ik niet het ergste vandaag, de motor die vol het publiek in reed. Ik lees nu net dat er 4 mensen zwaar gewond zijn geraakt waarvan 1 meisje van 4 jaar oud. Ik blijf het te gek voor woorden vinden dat er rondom een wielerwedstrijd zoveel motoren zijn. Ik hoop dat ze bij de organisatie van P-R maatregelen gaan nemen om dit soort dingen te voorkomen
Ondanks dit alles heb ik toch wel genoten van P-R.
Ondanks dit alles heb ik toch wel genoten van P-R.
mooie editie, met een terechte winnaar. Boonen schuwde niet om de koers al hard te maken toen de finish nog lang niet in zicht was. De valpartijen van flecha en hushovd waren een anti-climax, maar ook dit hoort bij dit soort wedstrijden (of eigenlijk deze wedstijd, PR blijft toch uniek!) Het controleren van je fiets is namelijk een kwaliteit die je MOET hebben om P-R te winnen.
Die idioterie op de fameue kasseienstrook was te gek voor woorden en een aanfluiting voor de sport. Ik weet dat het "aanraakgehalte" juist zo uniek is bij het wielrennen, maar dit was gewoon jereinste competitie vervalsing! Als ik dan ook nog lees dat een volgauto bekogeld en vernield wordt, lijkt het mij duidelijk dat sommige toeschouwers niet verantwoordelijk met de koers om kunnen gaan. Het lijkt mij dan ook volstrekt logisch om op cruciale punten dranghekken te plaatsen om de renners, de volgauto's, de verslaggevers, maar vooral de toeschouwers zelf, te beschermen!
Die idioterie op de fameue kasseienstrook was te gek voor woorden en een aanfluiting voor de sport. Ik weet dat het "aanraakgehalte" juist zo uniek is bij het wielrennen, maar dit was gewoon jereinste competitie vervalsing! Als ik dan ook nog lees dat een volgauto bekogeld en vernield wordt, lijkt het mij duidelijk dat sommige toeschouwers niet verantwoordelijk met de koers om kunnen gaan. Het lijkt mij dan ook volstrekt logisch om op cruciale punten dranghekken te plaatsen om de renners, de volgauto's, de verslaggevers, maar vooral de toeschouwers zelf, te beschermen!
no pain no gain
Rabobank hekelt Vlaamse hooligans
Na afloop van Parijs-Roubaix was er volop discussie over alles en nog wat. Ook over het gedrag van Vlaamse supporters. Ploegleider Adri van Houwelingen van Rabobank laat op de site van de ploeg weten: 'Ze hinderden duidelijk Pozzato in diens achtervolging op Boonen. Zelf kregen we klappen met stokken op de auto en trappen tegen de buitenspiegels. Om over de verwensingen maar te zwijgen. Ik noem het gewoon wielerhooligans. Stomdronken veelal en heel vervelend aanwezig. Het wordt elk jaar erger.
Wat van Houwelingen schreef in dit stukje , wel daar kan ik me volledig in vinden. Het is slecht voor de sport en het is jammer dat de supporters zich verlagen naar hooligans door overmatig bier te nuttigen en anderen lastig te gaan vallen.....Dit was ook al zo tijdens de WK verldrijden waar ik met mn zoon naar toe ben geweest.
Op sommige plaatsen werd het gewoon vijandig met zoveel stomdronken Belgen dat het gewoon niet leuk meer was.....Jammer jammer en nog eens jammer......
Maar gelukkig dat die Belgen niet schaatsen kunnen , anders had je die flauwekul ook nog in Thialf.
P.S> Ook de Nederlanders kunnen er wat van ..Ik zal niet alle Belgen over een kam scheren....
Na afloop van Parijs-Roubaix was er volop discussie over alles en nog wat. Ook over het gedrag van Vlaamse supporters. Ploegleider Adri van Houwelingen van Rabobank laat op de site van de ploeg weten: 'Ze hinderden duidelijk Pozzato in diens achtervolging op Boonen. Zelf kregen we klappen met stokken op de auto en trappen tegen de buitenspiegels. Om over de verwensingen maar te zwijgen. Ik noem het gewoon wielerhooligans. Stomdronken veelal en heel vervelend aanwezig. Het wordt elk jaar erger.
Wat van Houwelingen schreef in dit stukje , wel daar kan ik me volledig in vinden. Het is slecht voor de sport en het is jammer dat de supporters zich verlagen naar hooligans door overmatig bier te nuttigen en anderen lastig te gaan vallen.....Dit was ook al zo tijdens de WK verldrijden waar ik met mn zoon naar toe ben geweest.
Op sommige plaatsen werd het gewoon vijandig met zoveel stomdronken Belgen dat het gewoon niet leuk meer was.....Jammer jammer en nog eens jammer......
Maar gelukkig dat die Belgen niet schaatsen kunnen , anders had je die flauwekul ook nog in Thialf.
P.S> Ook de Nederlanders kunnen er wat van ..Ik zal niet alle Belgen over een kam scheren....
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
Rene schreef:Rabobank hekelt Vlaamse hooligans
Het is inderdaad zeer vervelend dat zulke zaken gebeuren.. armstrong klaagde er ook vaak over tijdens de tour.
Het is volgens mij zeer belangrijk dat de (belgische) wielerbond direct ingrijpt, de sport staat al niet in zo'n goed daglicht het is zonde dat er nu zulke taferelen gebeuren.
Om nog terug te komen naar het thialf verhaal.. afgelopen seizoen (2008-2009) was er ook al een incident met publiek op het ijs. De KNSB heeft toen ook direct ingegrepen en de persoon (levens?)lang stadion verbod gegeven.
Het schaatsen is dus ook niet heilig, elke sport heeft zo z'n nadelen.. zolang er maar iets aan wordt gedaan.
Effe wat anders.
Ons aller Maarten Ducrot had het gisteren over de speciale fietsen.
Hij zei dat ze reden op fietsen gebaseerd op cross-fietsen, meer ruimte bij de voorvork en achterbrug en een langere wielbasis zodat de fietsen meer de neiging hadden om rechtdoor te gaan.
Van die voor- en achterbrug begrijp ik maar ik heb altijd gedacht dat een crosser juist een kleinere wielbasis had om wendbaarder te zijn.
Ben ik nu abuis of heeft Maarten Ducrot ons weer een fabeltje verteld?
Ons aller Maarten Ducrot had het gisteren over de speciale fietsen.
Hij zei dat ze reden op fietsen gebaseerd op cross-fietsen, meer ruimte bij de voorvork en achterbrug en een langere wielbasis zodat de fietsen meer de neiging hadden om rechtdoor te gaan.
Van die voor- en achterbrug begrijp ik maar ik heb altijd gedacht dat een crosser juist een kleinere wielbasis had om wendbaarder te zijn.
Ben ik nu abuis of heeft Maarten Ducrot ons weer een fabeltje verteld?