Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Elektronisch schakelsysteem

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 22 dec 2010 14:09

jepebe schreef: Ik zou wel eens willen weten hoe dit spul zich houdt na een paar dagen door de regen of sneeuw ploegen. Is het dan ook voldoende hufterproof? En inderdaad, acculevensduur.


Dan moet je even Sven of Lars bellen. Die gasten rijden al twee seizoenen met Di2 en dat gaat behoorlijk goed;)

Edit: Amcf was me voor.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 22 dec 2010 21:00

Di2 heeft alle eigenschappen die de andere topgroepen van Shimano ook heeft. Het funktioneert een aantal jaren perfect en daarna raakt het uit de mode/sleets en wordt het door iets nieuws vervangen. Jaar of vijf houdt het spul zeker en dan is er al zoveel nieuws van Shimano dat niemand er nog iets voor over heeft (of dat er geen onderdelen meer te krijgen zijn).

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 22 dec 2010 21:04

Sharkman 1 schreef:Di2 heeft alle eigenschappen die de andere topgroepen van Shimano ook heeft. Het funktioneert een aantal jaren perfect en daarna raakt het uit de mode/sleets en wordt het door iets nieuws vervangen. Jaar of vijf houdt het spul zeker en dan is er al zoveel nieuws van Shimano dat niemand er nog iets voor over heeft (of dat er geen onderdelen meer te krijgen zijn).

Is dat een verschil met Campa? De Campa Record en Super Record gebruikers lijken mij ook niet het type om meer dan 5 jaar dezelfde groep te gebruiken. De meesten willen ieder jaar of iig iedere twee jaar weer wat nieuws (en dat biedt Campa ze net zo goed als Shimano). Of zie ik dat verkeerd?

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 22 dec 2010 22:04

jaah! we zijn weer thuis (lee: gaan we weer met de shimano-campa disussie) :)

en voor hobbyisten biedt di2 (en E-Campa vast ook) een wereld aan mogelijkheden!! lekker met z'n allen klussen, batterijen in je zadelpen/frame, kabels binnendoor en wat dies meer zij! dus, kees: ideaal voor 306 diesel-rijders

en in 5 jaar een groep afschrijven vind ik eigenlijk niet eens zo raar. zal in de praktijk toch niets veranderen: degenen die elk jaar een nieuwe fiets kopen, blijven dat doen, degenen die 15 jaar met een groep blijven doorrijden ook.

Plaats reactie