Nieuwe Shimano Ultegra groep 2010
Is die 5% ten opzichte van de prijs vóór of na de aangekondigde prijsverhoging? Hoe dan ook, als we deze groep straks ook voor 450,- kunnen bestellen in Duitsland dan gaat dit uiteindelijk wel op mijn fietsje belanden denk ik
JaapC50 schreef:Ik vind het, als echt Campa-freak, een hele geslaagde groep. Dura Ace en deze groep brengt mij echt wel aan het twijfelen om over te stappen.
Wat mij tegenhoudt is de hoge slijtage aan de tandwielen bij Shimano. Toevallig weet ik dat de officiële verkoopprijs van een Dura Ace buitenblad 365 euro bedraagd en dat is eht belachelijk.
Die prijs is inderdaad echt van de gekke. Maar met de slijtage valt het wel mee hoor. De Dura Ace Bladen zijn net zo hard als de campa record. Daar kan de gemiddelde fietser jaren mee vooruit.
Ik zie bij ons in de werkplaats te veel snelle slijtage aan ketting en tandwieln bij Shimano. Dura Ac is inderdaad slijtvaster dan de goedkopere Shimano onderdelen, maar dan nog slijt het (veel) harder dan Campagnolo. Hoe de nieuwe 10-speed Dura Ace het gaat houden, de oude 10-speed slijt als een raket. Als ik de tandbladen van mijn collega (Dura Ace 7800) vergelijk met mijn Record 10-speed lijken die van Shimano wel van boter.
Ik heb zelf na drie seizoen (ongeveer 20.000 km) mijn voorbladen vervangen. En dan niet omdat ze versleten zijn maar omdat de titaniumkleurige laag bij de bladbouten begon te bladderen. Vreselijk gezicht.
Ik hoop dat Shimano de tandbladen bij de nieuwe Dura Ace en Ultegra behoorlijk harder hebben gemaakt. De constructie zonder zichtbare bladboutjes vind ik wel zeer geslaagd maar dat heeft dus wel consequenties voor de prijs van een buitenblad.
Ik heb zelf na drie seizoen (ongeveer 20.000 km) mijn voorbladen vervangen. En dan niet omdat ze versleten zijn maar omdat de titaniumkleurige laag bij de bladbouten begon te bladderen. Vreselijk gezicht.
Ik hoop dat Shimano de tandbladen bij de nieuwe Dura Ace en Ultegra behoorlijk harder hebben gemaakt. De constructie zonder zichtbare bladboutjes vind ik wel zeer geslaagd maar dat heeft dus wel consequenties voor de prijs van een buitenblad.
Ik zit nu zo'n krappe 30 jaar op de fiets, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een voorblad vanwege slijtage heb vervangen....
Op de weg tenminste, cyclocross is een heel ander verhaal: eens per 3 seizoenen een stel andere TA blaadjes.......
Op de weg tenminste, cyclocross is een heel ander verhaal: eens per 3 seizoenen een stel andere TA blaadjes.......
Ik verslijt op de mtb elk jaar een middenblad en eens per 2-3 jaar een buitenblad. Op de racefiets heb ik ook bijna geen last van slijtage. Mijn vorige crank was van Shimano (105) en nu heb ik er een Campa Centaur opzitten. Ik merk eerlijk gezegd maar weinig verschil tussen beide qua slijtage. Op een gegeven moment (na zoveel duizend km's) ga je wel een beetje zien dat de kettingbladen gebruikt zijn, maar echt slijten doet het niet.
Ik snap dan ook niet hoe die verhalen over Shimano kettingbladen die als pakjes boter in de warme sneeuw wegsmelten telkens weer opduiken. Maar goed, nu de "waslijnen" weg zijn moet je wat hebben om af te zeiken toch?
Ik snap dan ook niet hoe die verhalen over Shimano kettingbladen die als pakjes boter in de warme sneeuw wegsmelten telkens weer opduiken. Maar goed, nu de "waslijnen" weg zijn moet je wat hebben om af te zeiken toch?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Volgens mij slijt (=rekt) de Shimano ketting gewoon veel sneller dan die van Campa, wissel je hem niet op tijd dan is het gevolg dat je tandwielen ook veel sneller slijten.
JaapC50 schreef:Ik zie bij ons in de werkplaats te veel snelle slijtage aan ketting en tandwieln bij Shimano. Dura Ac is inderdaad slijtvaster dan de goedkopere Shimano onderdelen, maar dan nog slijt het (veel) harder dan Campagnolo. Hoe de nieuwe 10-speed Dura Ace het gaat houden, de oude 10-speed slijt als een raket. Als ik de tandbladen van mijn collega (Dura Ace 7800) vergelijk met mijn Record 10-speed lijken die van Shimano wel van boter.
Ik heb zelf na drie seizoen (ongeveer 20.000 km) mijn voorbladen vervangen. En dan niet omdat ze versleten zijn maar omdat de titaniumkleurige laag bij de bladbouten begon te bladderen. Vreselijk gezicht.
Ik hoop dat Shimano de tandbladen bij de nieuwe Dura Ace en Ultegra behoorlijk harder hebben gemaakt. De constructie zonder zichtbare bladboutjes vind ik wel zeer geslaagd maar dat heeft dus wel consequenties voor de prijs van een buitenblad.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat shimano harder slijt dan campagnolo. Ik heb jaren gereden met de shimano ultegra 6600 groep en daar gingen de ketting, tandwielen en voorbladen langer mee dan van mijn huidige campagnolo centaur groep waar ik nu voor het tweede jaar mee rijdt.