Poll: Triple of Dubbel of Compact > wat rij jij?
Vorig jaar van dubbel naar compact ivm verder kijken dan Limburg (LM.)
Idd als nare ervaring dat je veel moet schakelen tussen de voorbladen.
Inmiddels het binnenblad vervangen van 34 naar 36 en dat scheelt al een stuk.
Deze fiets is gedegradeert tot slecht-weer-fiets en op mijn nieuwe zit een triple (30-42-53 met 13-26 achter.)
Idd als nare ervaring dat je veel moet schakelen tussen de voorbladen.
Inmiddels het binnenblad vervangen van 34 naar 36 en dat scheelt al een stuk.
Deze fiets is gedegradeert tot slecht-weer-fiets en op mijn nieuwe zit een triple (30-42-53 met 13-26 achter.)
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Een 36 is toch eigenlijk ook te klein op het vlakke? Dat is een van mijn persoonlijke bezwaren tegen een compact.
Ik rij ontzettend veel kilometers op de 39. Een 34 of 36 lijkt me niet praktisch. Met een compact zou ik dus moeten switchen met bijvoorbeeld een 39 en een 34 afhankelijk van waar ik ga rijden. Maar los van die beklimmingen waar ik dan de 34 zou willen gebruiken heb je er verder niets aan. En dan moet ik tussen de beklimmingen door dus ineens buitenblad gaan rijden terwijl ik dat normaal niet zou doen. Vinden de compact gebruikers dat niet onhandig?
Ik rij ontzettend veel kilometers op de 39. Een 34 of 36 lijkt me niet praktisch. Met een compact zou ik dus moeten switchen met bijvoorbeeld een 39 en een 34 afhankelijk van waar ik ga rijden. Maar los van die beklimmingen waar ik dan de 34 zou willen gebruiken heb je er verder niets aan. En dan moet ik tussen de beklimmingen door dus ineens buitenblad gaan rijden terwijl ik dat normaal niet zou doen. Vinden de compact gebruikers dat niet onhandig?
Bottecchia schreef:Een 36 is toch eigenlijk ook te klein op het vlakke? Dat is een van mijn persoonlijke bezwaren tegen een compact. (...)
Valt wel mee hoor! Ik rij sinds vorig jaar met een compact. Komt me net even iets beter uit in het hooggebergte.
In Nederland en Ardennen rij ik voor met 50/36 en achter met 11-23. Kan je ook prima mee koersen (dan zit je toch alleen maar op het buitenblad), en voor de rustige duurtrainingen kan ik to 33 km/uur prima op het binnenblad rijden (wil ik harder, dan rij ik of met een sub-optimale kettinglijn, of ik moet schakelen, hierbij is de compact inderdaad iets in het nadeel t.o.v. een reguliere 'dubbel')
In het hooggebergte komt er voor een 34 op en steek ik achter 11-25. Kom ik prima de Galibier (bijv) mee op en op lange afdalingen (zoals die van de Lauteret totaan Bourg) kan ik lekker bijtrappen op de '11'.
Ben er wel achter dat voor mij een compact bijna ideaal is. (en volgens mij zit het 'geheim 'm in om cassettes te kiezen die met '11' beginnen)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Kempenaar schreef:Marsman,
Ik gun je best een kratje bier hoor(ook meerdere.....) , maar statistiek bedrijven op een populatie van 18 renners, terwijl er duizenden rondrijden is een beetje discutabel. Ik hoop dat je maten het slikken.
Populatie? Steekproef bedoel je! Overigens is de poll kapot, want hij blijft hangen op dezelfde score.
Foosho schreef:daj schreef:Overigens is de poll kapot, want hij blijft hangen op dezelfde score.
ah, dus toch.. ik had al zo'n vermoeden..
Webmaster?????
Ik krijg m'n kratje bier pas nadat er 50 mensen hebben gestemd. Enig idee wat er mis is?
Ik pak ze wel weer in de afdaling