Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

polar CS400 of CS600

svkaster
Forum-lid

svkaster 28 mar 2010 21:38

Weet niet of je al een besluit hebt genomen, maar ga voor de CS600.

Ik heb hem sinds gisteren in huis en hij stoort niet waar de Cs100 en CS200 wel stoorde. Als je geen gebruik wenst te maken van de GPS /Temperatuur en Power sensor, ga dan eens kijken op www.bike24.de , daar is de CS600 nu in de aanbieding voor 174,95 euro. Dit is het 2008 model.

Als je wel een power meter wil gaan gebruiken kies da nde CS600x want deze heeft meer geheugen.

Als je de power optie gebruikt en deze elke 2 seconden een meeting laat doen, dan kun je niet meer dan 3 a 4 uur trainen dan is bij de oude CS600 het geheugen vol! Met de CS600x heb je dan genoeg geheugen voor 6 a 7 uur.
Je kunt natuurlijk ook instellen dat je maar eens in de 5 of 15 seconden een power meeting doet. Maar Ja waarom koop je dan zo'n dure sensor!
m.v.g

Stefan

Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel

stuk
Forum-lid

stuk 26 apr 2010 14:26

[quote="neus1958"][quote="JustJobske"][quote="arjan916"][quote="Anaszi2.0"][quote="litespeed"]Jij komt dit jaar ook nog wel in de bergen, toch? Best leuk hoor die hoogtemeters. Exact weten hoeveel je nog moet klimmen, etc.
[/quote]

Dat ervaar ik meestal toch als minder positief :D

[/quote]

Als het werkt is 't leuk... en ga je je er ook op instellen en je routes afhandelen.
Afgelopen weekend teruggekomen uit de Dolomieten, maar opnieuw problemen met m'n CS400.
Eerder al veel problemen gehad met het batterijverbruik van de hartslagmeter.
En nu dit: bij snelheden (uhm) lager dan ca. 13 km/u werkt de snelheidssensor niet meer en dus ook je percentages/steigingsgraad niet meer.
Want de hoogteniveau bepaald ie door drukverschillen te meten en voor het stijgingspercentage neemt ie deze waardes i.c.m. je snelheid.
Betekend dat de snelheidssensor ook batterijen 'vreet' ?
K heb de sensor van m'n 'winterfiets' er op zitten, dus 1 jaar na aankoop waarvan ca. 3 à 4 maanden gebruik, zou de batterij al leeg zijn?
Boven de 13 per uur werkt alles weer zoals t hoort.
Dus met afdalen wanneer je dat echt niet wilt weten doet ie het, en met klimmen als je t juist wel wilt weten doet ie t niet!

Wie klinkt dit bekent in de oren en wat er aan te doen?

(niet zo flauw dat je maar sneller moet klimmen, want o.a. de S.Pellegrino klim je echt niet zo snel)[/quote]

Heb tijdens mijn beklimming van de Mont Ventoux geen last gehad van falende snelheidsmeter en kan je verzekeren dat mijn snelheid daar ook wel eens onder de 13 per uur zat....heb ook de CS400 en ben er zeer tevreden over
[/quote]

Het weg vallen van de snelheid onder zeg 12 km/h wordt bijna zeker veroorzaakt doordat het spaak magneetje verkeerd zit. Ben zelf daar een maand mee aan het klote geweest, sensor etc opgestuurd naar Polar allemaal zonder resultaat. Tot ik het magneetje omdraaide en nooit geen last meer gehad. Vandaag hetzelfde probleem bij een maat opgelost. Er zit aan 1 zijde van het magneetje een klein sleufje, deze moet aan de ontvanger kant zitten. Probeer het maar en ik verzeker je dat de snelheid niet meer wegvalt onder de 12-13 km/h. Laat het resultaat even weten[/quote]

Zou inderdaad kunnen kloppen. het probleem waar ik dan tegenaan ga lopen is dat ik een platte spaak heb en dus de spaak sensor wat naar binnen gericht zal zijn i.p.v. naar buiten. ik hoop dat dat probleem dan is opgelost. nu alleen nog de falende hartregistraie oplossen. ik hoop dat als ik de band met lauw water en zachte zeep heb gereingt deze weer o.k. is. ik laat het t.z.t. weten.

stuk
Forum-lid

stuk 26 apr 2010 23:41

Magneetje omgedraaid en jawel hoor 3 km/uur is geen enkel probleem meer. fantatisch zo'n forum. Dank,

Plaats reactie