Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

iemand ervaring met de nieuwe continental grand prix

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 apr 2009 22:34

Niet fietsen kost minder geld...

Lek rijden hoort er gewoon bij, enige manier om te voorkomen dat je lek rijdt is van die surrogaat banden. Maar goed daar wil je ook echt niet mee rijden, kan je nog bijna beter op de Tacx gaan rijden.

Die scheur in de zijkant zal waarschijnlijk niet vanzelf in de band zijn gekomen. Waarschijnlijk heb je gewoon iets met de flank geraakt en is die toen open gescheurd. Toevallig van 't weekend KBK gereden op de slechte wegen in de Voerstreek?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

michiel_
Forum-lid

michiel_ 24 jun 2010 12:23

Ik wil mijn huidige Conti grand prix vervangen. Ik heb er nog het oude model om liggen. Kan ik nu beter voor de 24mm of de 22mm gaan.

Ik heb altijd goede ervaringen gehad met deze bandjes maar dat waren de 23mm. Ik ga over 2 weken nog 5 dagen in de Vogezen rijden dus wil er wel goede bandjes onder hebben liggen.

Iemand ook nog een webshop in NL die ze goedkoop heeft liggen?

charite
Forum-lid

charite 25 jun 2010 11:14

Hoe zijn de ervaringen eigenlijk met die oude Grand Prix? Ooit waren dat ook eens verbeterde, super nieuwe en nog meer allerlei superlatieve marketing bull shitt bandjes.

Ik heb voor een prikkie die (oudere) bandjes op de kop kunnen tikken zonder er eigenlijk bij na te denken over de kwaliteit van deze oudere bandjes. Ze zijn wel stug trouwens.

Groet,

Peter

oldskoolbiker
Forum-lid

oldskoolbiker 23 jul 2010 22:50

Comfortabele bandjes voor een nette prijs.
En zoals het een vouwband betaamd, vouw je deze banden met gemak om je velg.

Heb 2x de 24c variant genomen, wellicht is 24c achter en 22c voor hoe Continental het bedoeld heeft.

Maar had wat haast om het nieuwe 2e hands fietsje weer rijdbaar te maken en deze waren op voorraad:

[img=http://farm5.static.flickr.com/4101/482 ... ca4a91.jpg]
Giant Peleton Superlite (Shimano 105) - Tri Colore
Specialized Hard Rock op snelle bandjes (Continental Race Contact)
Stevens X6 - allrounder

paul1
Forum-lid

Gebruikersavatar paul1 25 jul 2010 23:25

Heb deze week de achterband (Conti Grand Prix) vervangen bij iemand, die met deze band 10.000 km. had afgelegd. Deze persoon rijdt per jaar ca. 30.000 km. , dus een betere testrijder kun je niet hebben. Dit was volgens hem de eerste band, waar hij zoveel kiometers mee had gereden.

Plaats reactie