Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koersfiets Max 2800 euro

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 19 feb 2009 20:08

Waarom wacht je de test in fiets niet af, of waarom doe je niet mee? Daar staan mooie fietsen bij!

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 19 feb 2009 23:01

JackBrown schreef:..... Als je bovenbuis een beetje aan de korte of juist de lange kant is, kun je dat compenseren met een iets langere respectievelijk kortere stuurpen zonder het stuurkarakter van je fiets noemenswaardig te veranderen.....

Kleine aanvulling: dat lengteverschil kun je ook een beetje compenseren door gebruik te maken van een zadelpen met, respectievelijk zonder "setback".
Met setback bedoel ik een zadelpen waarvan de zadelklem net iet achter de loodlijn van de zadelpen bevestigd is. De zadelpen loopt dan aan de bovenkant ietjes naar achteren gebogen.
Ik hoop dat ik het goed uitleg, zoniet a.u.b. aanvullingen en/of correcties van andere forumleden. Twee vergelijkende foto's (1 met en 1 zonder zadelpen setback) zouden bv. heel verduidelijkend zijn, maar daar ben ik nog niet handig genoeg in.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

hanoskator
Forum-lid

hanoskator 20 feb 2009 00:31

van 2800 euro zou ik dit kopen :P

cannondale caad9 frame ( regelen met je dealer, ik kan hem krijgen voor 800 euro )
easton ec 90 vork of gewoon standaard
dura ace 2008 groep ( licht en gewoon goed ) ( +- 750 )
licht alu stuur stuurpen ( ritchey wcs, oval,) ( deda word dan weer duurder ) 200 euro
carbon zadelpen ( voor de mooi kan ook gewoon alu )
mooi zadeltje + - 100 euro
stuurlintje 15 euro
ultegra pedalen ( goed of speedplay ook goed maar duurder ) 60 ultegra, 90+ speedplay?
800 euro kan je stel super goeie wielen voor laten spaken
bijv dura ace naven met cx ray spaken en gigantex carbon 50mm velgen, maar moet je wel slecht weer setje hebben, anders iets met lage alu tube velgen e.d of gewoon clinchers bijv easton ea 90s ofzo.
banden/tubes 100 euro

oja dit karretje zal iets van 7.2kg wegen als je voor 700 euro een setje tune/ambrosio crono/ cx ray laat spaken ^^

zit je op iets van 2800 euro toch? :P maar voor 800 euro kan je hele goede alu of carbon frames krijgen, maar als je koerst is het risico met goedkoop frame met duurdere onderdelen gewoon minder dat je opeens een heleboel geld kwijt bent aan een gekraakt carbon frame. als frame kan je dan nog wat andere dingen overwegen als cannondale je bijv niet aanspreekt ;)

mvgr,! :P
Trainen is voor talentlozen =P

Plaats reactie