Pagina 4 van 5

Geplaatst: 17 jul 2009 11:39
door @work
Ik heb ook een short cage achterderailleur. Als dat bij jou werkt dan zou dat bij mij ook zo moeten zijn tenzij het verschil 34 vs 39 nog een belemmering is, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Marchisio 2010

Geplaatst: 06 aug 2009 11:49
door marchisiocorsa
Op ebay twee nieuwe wielsets voor 2010 gevonden. De Marchisio T800 58mm hoge tube wielset met een gewicht van 1240 gram en een nieuwe Light draadband wielset met 20mm hoge velgen van 1380 gram.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding ]

Geplaatst: 18 aug 2009 12:28
door @work
Heeft iemand enig idee hoe ik losse Marchisio kransjes kan combineren met de standaard Campagnolo kransjes? Ik heb inmiddels een aantal Marchisio kransjes in huis, maar volgens mij moeten er nog spacers tussen. De standaard spacers van Campa 11 speed zijn echter te breed in combi met de Marchisio kransjes.

Geplaatst: 20 aug 2009 00:36
door lincity
er zijn speciale 11speed spacers van marchisio.

Houd er wel rekening mee dat de tandwielen van machisio nog iets smaller zijn dan de 11speed kransjes.

Geplaatst: 20 aug 2009 03:09
door cornelis
Heb intussen een dikke 1000 km gereden met een Marchisio-cassette 13 - 27 (Pinarello met Ultegra) en wil even melden dat ik absoluut geen verschil merk in het schakelen tussen deze en de originele cassette!

Combineren Marchisio met Campa kranzen

Geplaatst: 20 aug 2009 12:35
door marchisiocorsa
Officieel wordt het combineren van deze kranzen niet ondersteund. Je kan door een combinatie van spacers en smalle tussenringen het mogelijk voor elkaar krijgen. Maar heb je de verschillende maten tussenringen in huis. Waarschijnlijk niet.

Ik zou adviseren gewoon een afzonderlijke kranzenset te maken met alleen
Marchisio kranzen en de Campagnolo set orgineel laten. Scheelt heel veel speur en uitzoekwerk.

Geplaatst: 20 aug 2009 12:42
door lte
Ik rij (in de bergen) met Campa 11s compact icm een Marchisio cassette (30-12 geloof ik). Werkt zonder problemen. Natuurlijk niet 50 voor en 30 achter schakelen maar dat doe je als het goed is met een 'normale' cassette ook al niet. Mocht het per ongeluk toch gebeuren dan gaat de boel niet kapot. Dus doen...

Geplaatst: 20 aug 2009 13:38
door cornelis
Marchisiocorsa schreef:Officieel wordt het combineren van deze kranzen niet ondersteund. Je kan door een combinatie van spacers en smalle tussenringen het mogelijk voor elkaar krijgen. Maar heb je de verschillende maten tussenringen in huis. Waarschijnlijk niet.

Ik zou adviseren gewoon een afzonderlijke kranzenset te maken met alleen
Marchisio kranzen en de Campagnolo set orgineel laten. Scheelt heel veel speur en uitzoekwerk.



Off-topic: het zijn m.i. 'kransen' en geen 'kranzen' (zoals het ook in de folder fout - denk ik - staat)

Geplaatst: 20 aug 2009 14:15
door @work
Marchisiocorsa schreef:Officieel wordt het combineren van deze kranzen niet ondersteund. Je kan door een combinatie van spacers en smalle tussenringen het mogelijk voor elkaar krijgen. Maar heb je de verschillende maten tussenringen in huis. Waarschijnlijk niet.

Ik zou adviseren gewoon een afzonderlijke kranzenset te maken met alleen
Marchisio kranzen en de Campagnolo set orgineel laten. Scheelt heel veel speur en uitzoekwerk.


Thanks, heb gisteren na advies via Clemenzo idd ook voor deze optie gekozen.

Moet ik nog wat aanpassen aan ketting of derailleur bij overschakelen van campa 12-27 naar Marchisio 12-29?

Geplaatst: 22 aug 2009 11:26
door marchisiocorsa
Afhankelijk van je achterder. misschien een schakeltjeuit de ketting halen om voldoende afstand te houden tussen ketting en krans. Met Marchisio moet je wel rekening houden dat je geen 29 krans hebt. Dit wordt dan als laatste een 30 (of 28).

Je zal zien dat de Marchisio cassette iets langzamer schakelt maar wel beter valt op de vertanding van de kransen. Tanden zijn dieper dan de campagnolo tanden.

Light 20

Geplaatst: 01 okt 2009 15:54
door marchisiocorsa
Vandaag mijn nieuwe Marchisio light 20 wielset binnengekregen. Mooie zwart-witte (en ook rood) combinatie wat kleuren betreft.

Laat 2010 nu maar komen. Nu alleen nog even een foto maken en wegen (de specificaties zijn 1380 gram) voordat de banden er om gelegd worden. Weten jullie gelijk ook hoe reeel het opgegeven gewicht is.

Het gewicht excl. velglint en snelspanners bedraagt 1427 gram.

Hierbij ook de foto's:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Free Image Hosting by ImageBam.com

Geplaatst: 02 okt 2009 21:19
door ijzerenbriek
Oude liefde roest niet, ik blijf een boontje hebben voor Marchisio.
Wreed schone wieltjes!!