Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ULTREMO R

luuc
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 mar 2009 19:04

luuc 19 apr 2009 20:36

Verbaast me dat je zoveel problemen hebt met een Ultremo. Weet je zeker dat de band er goed gecentreerd om je velg heeft gezeten? Juiste binnenband? Juiste bandenspanning? Met namen het goed centreren van je band is erg belangrijk. Bij het achterwiel kun je dat doen door hem eerst volledig met binnenband te monteren en zonder lucht een aantal omwentelingen op kracht te maken. Hierna netjes oppompen. Misschien werkt het.
There can only BeOne.

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 19 apr 2009 22:47

Ik heb er vandaag weer een rondje mee gereden, zowel voor als achter een UltremoR: wie wil ze ruilen tegen een setje GP4000S ?
Ik heb er hooguit 250km mee gereden.

Met een ander setje wielen had al al t idee dat deze bandjes niet de mijne zijn, want al een paar 100 mee gereden; te weinig grip in verhouding tot de Conti's.
Bovendien vind ik ze erg kwetsbaar en te snelle slijtage.
Kortom, spijt dat ik ben overgestapt van Conti's naar Swchalbes.
Wie heeft er andersom spijt en wil ruilen?
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 19 apr 2009 23:06

j.l. vrijdag 'n setje nieuwe Ultremo R gemonteerd,
naar 4 maal lek in een maand met nieuwe Bontrager Race Lite.
Zaterdag even 'n testje draaien 70 km, kom thuis controleer de bandjes
en in de voor band een diepe jaap van 1 cm lang maar het binnenbandje was nog heel.

Geluk of ongeluk ???
Grt. Zapp

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 20 apr 2009 00:18

Luuc schreef:Verbaast me dat je zoveel problemen hebt met een Ultremo. Weet je zeker dat de band er goed gecentreerd om je velg heeft gezeten? Juiste binnenband? Juiste bandenspanning? Met namen het goed centreren van je band is erg belangrijk. Bij het achterwiel kun je dat doen door hem eerst volledig met binnenband te monteren en zonder lucht een aantal omwentelingen op kracht te maken. Hierna netjes oppompen. Misschien werkt het.


Het gaat om een Ultremo-R bandenset. En ik fiets al zo'n 23 jaar. Nog nooit eerder zo snel problemen gehad met banden. De banden kunnen volgens zij-opschrift een druk aan van 10 bar, maar ik doe er nooit meer in dan 8. Ik heb inmiddels de dealer gemaild (Math Salden uit Limbricht). Volgens hen kwam het (10 tegen 1) door een scheurtje in het canvas. Dit zou volgens hen kunnen komen door het rijden tegen een steentje of iets dergelijks. Ik heb de banden opgestuurd naar deze zaak, en zij gaan nu bekijken of er sprake is van een garantiegeval.

luuc
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 mar 2009 19:04

luuc 20 apr 2009 00:40

Excusé. Ik heb er iets te snel overheen gelezen. Voor de R versie geldt inderdaad een ander verhaal. Die band hebben ze gewoon veel te licht gemaakt. Ik hoop voor je dat het onder garantie valt.

Succes en groet

L. Vanmeenen
There can only BeOne.

m_huizinga
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 20 mar 2006 17:22

m_huizinga 20 apr 2009 14:48

Na rijden AGR heb ik 4 lekke banden gehad, a.g.v. punctie door de toplaag. Na 150km zien mijn banden er zo uit, dit zijn 4 gaatjes, in totaal zo'n 15 gaatjes over de hele band waar steentjes in hebben gezeten.

De lekke banden traden op bij nat wegdek, met af en toe bruine smurrie. De steentjes waren vlijmscherp, maar bij collega toerrijders die "ouderwetse"banden hadden was niets te zien.

Er zit ook een rare bult op. Voor de AGR heb ik eigenlijk probleemloos 750km door Noord-Holland gereden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 20 apr 2009 15:16

ik heb ongeveer hetzelfde op mijn banden inderdaad.
wat ik doe, is als ik terug kom van fietsen. gaatjes en kleine scheurtjes vullen met seconde lijm.

gaat dan om plekjes zoals jij boven de E van schwalbe hebt.
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

hansmol
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:04

hansmol 20 apr 2009 15:23

zaterdag amstel gerden 0 lek heb er al 600km op zitten en geen lek niks bevallen me prima rijd ook in regen

petrol59
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:15

petrol59 22 apr 2009 00:41

Mijn achterband met de eerder beschreven hoogteslag heeft nu (na ca. 500 km) canvasbreuk....! erbij gekregen. een gigantische bult zit er op incl. een echte chicane in de witte bies dus ik durf hier niet meer de weg mee op. Ga toch maar eens bij mijn leverancier (Salden) eens informeren of dit normaal is. Als ik alle bovenstaande reacties lees denk ik van wel. Toch jammer van zo'n mooie beletterde band maar ik hoef hem niet meer!
789JHLX

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 22 apr 2009 01:12

Ik heb er nu zo'n 200km op zitten. Zien er nog als nieuw uit, maar ik ga het zeker eens in de gaten houden!
Cervélo & Cannondale

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 22 apr 2009 02:50

Jay schreef:ik heb ongeveer hetzelfde op mijn banden inderdaad.
wat ik doe, is als ik terug kom van fietsen. gaatjes en kleine scheurtjes vullen met seconde lijm.

gaat dan om plekjes zoals jij boven de E van schwalbe hebt.


Hoi,

Secondenlijm wordt nagenoeg zo hard als een steen.
Niet het beste middel om tussen binnen- en buitenband te hebben zou ik zo denken.....

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 22 apr 2009 09:39

fdegrove schreef:
Jay schreef:ik heb ongeveer hetzelfde op mijn banden inderdaad.
wat ik doe, is als ik terug kom van fietsen. gaatjes en kleine scheurtjes vullen met seconde lijm.

gaat dan om plekjes zoals jij boven de E van schwalbe hebt.


Hoi,

Secondenlijm wordt nagenoeg zo hard als een steen.
Niet het beste middel om tussen binnen- en buitenband te hebben zou ik zo denken.....

Ciao, ;)



ik doe het er ook niet tussen. maar alleen op de buitenkant vd buitenband.
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

Plaats reactie