Pagina 4 van 44

Geplaatst: 19 apr 2009 20:36
door luuc
Verbaast me dat je zoveel problemen hebt met een Ultremo. Weet je zeker dat de band er goed gecentreerd om je velg heeft gezeten? Juiste binnenband? Juiste bandenspanning? Met namen het goed centreren van je band is erg belangrijk. Bij het achterwiel kun je dat doen door hem eerst volledig met binnenband te monteren en zonder lucht een aantal omwentelingen op kracht te maken. Hierna netjes oppompen. Misschien werkt het.

Geplaatst: 19 apr 2009 22:47
door arjan916
Ik heb er vandaag weer een rondje mee gereden, zowel voor als achter een UltremoR: wie wil ze ruilen tegen een setje GP4000S ?
Ik heb er hooguit 250km mee gereden.

Met een ander setje wielen had al al t idee dat deze bandjes niet de mijne zijn, want al een paar 100 mee gereden; te weinig grip in verhouding tot de Conti's.
Bovendien vind ik ze erg kwetsbaar en te snelle slijtage.
Kortom, spijt dat ik ben overgestapt van Conti's naar Swchalbes.
Wie heeft er andersom spijt en wil ruilen?

Geplaatst: 19 apr 2009 23:06
door zapperdeflap
j.l. vrijdag 'n setje nieuwe Ultremo R gemonteerd,
naar 4 maal lek in een maand met nieuwe Bontrager Race Lite.
Zaterdag even 'n testje draaien 70 km, kom thuis controleer de bandjes
en in de voor band een diepe jaap van 1 cm lang maar het binnenbandje was nog heel.

Geluk of ongeluk ???

Geplaatst: 20 apr 2009 00:18
door robbebopper
Luuc schreef:Verbaast me dat je zoveel problemen hebt met een Ultremo. Weet je zeker dat de band er goed gecentreerd om je velg heeft gezeten? Juiste binnenband? Juiste bandenspanning? Met namen het goed centreren van je band is erg belangrijk. Bij het achterwiel kun je dat doen door hem eerst volledig met binnenband te monteren en zonder lucht een aantal omwentelingen op kracht te maken. Hierna netjes oppompen. Misschien werkt het.


Het gaat om een Ultremo-R bandenset. En ik fiets al zo'n 23 jaar. Nog nooit eerder zo snel problemen gehad met banden. De banden kunnen volgens zij-opschrift een druk aan van 10 bar, maar ik doe er nooit meer in dan 8. Ik heb inmiddels de dealer gemaild (Math Salden uit Limbricht). Volgens hen kwam het (10 tegen 1) door een scheurtje in het canvas. Dit zou volgens hen kunnen komen door het rijden tegen een steentje of iets dergelijks. Ik heb de banden opgestuurd naar deze zaak, en zij gaan nu bekijken of er sprake is van een garantiegeval.

Geplaatst: 20 apr 2009 00:40
door luuc
Excusé. Ik heb er iets te snel overheen gelezen. Voor de R versie geldt inderdaad een ander verhaal. Die band hebben ze gewoon veel te licht gemaakt. Ik hoop voor je dat het onder garantie valt.

Succes en groet

L. Vanmeenen

Geplaatst: 20 apr 2009 14:48
door m_huizinga
Na rijden AGR heb ik 4 lekke banden gehad, a.g.v. punctie door de toplaag. Na 150km zien mijn banden er zo uit, dit zijn 4 gaatjes, in totaal zo'n 15 gaatjes over de hele band waar steentjes in hebben gezeten.

De lekke banden traden op bij nat wegdek, met af en toe bruine smurrie. De steentjes waren vlijmscherp, maar bij collega toerrijders die "ouderwetse"banden hadden was niets te zien.

Er zit ook een rare bult op. Voor de AGR heb ik eigenlijk probleemloos 750km door Noord-Holland gereden.

Afbeelding

Geplaatst: 20 apr 2009 15:16
door jay
ik heb ongeveer hetzelfde op mijn banden inderdaad.
wat ik doe, is als ik terug kom van fietsen. gaatjes en kleine scheurtjes vullen met seconde lijm.

gaat dan om plekjes zoals jij boven de E van schwalbe hebt.

Geplaatst: 20 apr 2009 15:23
door hansmol
zaterdag amstel gerden 0 lek heb er al 600km op zitten en geen lek niks bevallen me prima rijd ook in regen

Geplaatst: 22 apr 2009 00:41
door petrol59
Mijn achterband met de eerder beschreven hoogteslag heeft nu (na ca. 500 km) canvasbreuk....! erbij gekregen. een gigantische bult zit er op incl. een echte chicane in de witte bies dus ik durf hier niet meer de weg mee op. Ga toch maar eens bij mijn leverancier (Salden) eens informeren of dit normaal is. Als ik alle bovenstaande reacties lees denk ik van wel. Toch jammer van zo'n mooie beletterde band maar ik hoef hem niet meer!

Geplaatst: 22 apr 2009 01:12
door jeroenr
Ik heb er nu zo'n 200km op zitten. Zien er nog als nieuw uit, maar ik ga het zeker eens in de gaten houden!

Geplaatst: 22 apr 2009 02:50
door fdegrove
Jay schreef:ik heb ongeveer hetzelfde op mijn banden inderdaad.
wat ik doe, is als ik terug kom van fietsen. gaatjes en kleine scheurtjes vullen met seconde lijm.

gaat dan om plekjes zoals jij boven de E van schwalbe hebt.


Hoi,

Secondenlijm wordt nagenoeg zo hard als een steen.
Niet het beste middel om tussen binnen- en buitenband te hebben zou ik zo denken.....

Ciao, ;)

Geplaatst: 22 apr 2009 09:39
door jay
fdegrove schreef:
Jay schreef:ik heb ongeveer hetzelfde op mijn banden inderdaad.
wat ik doe, is als ik terug kom van fietsen. gaatjes en kleine scheurtjes vullen met seconde lijm.

gaat dan om plekjes zoals jij boven de E van schwalbe hebt.


Hoi,

Secondenlijm wordt nagenoeg zo hard als een steen.
Niet het beste middel om tussen binnen- en buitenband te hebben zou ik zo denken.....

Ciao, ;)



ik doe het er ook niet tussen. maar alleen op de buitenkant vd buitenband.