Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Forum wannabee cheap SRM

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 29 jan 2009 11:50

Amclassic-fan schreef:Ik (nu nog bezig met BSc Elektrotechniek) zou het ook wel leuk vinden als we iets van een werkgroepje bij elkaar zouden krijgen. Nog werktuigbouwkundige in de zaal? ;)
Hier zit er een, maar ben nog niet zo vaardig.
Vind dit project wel heel interessant.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jan 2009 12:31

Corniel schreef:Volgens mij is een goede ICT-er ook aan te bevelen (output moet wellicht in assembly). En niet te vergeten: iemand met verstand van marketing.

Microcontrollers programmeren valt in 't EL domein, zeker als het in assembly moet. Niet dat het nu zo bijster moeilijk is, het is vooral een kwestie van gestructureerd werken en alle datasheets goed lezen.

Qua naam zou je iets moeten verzinnen waarmee je altijd direct gevonden wordt. Een naam als bijv "Spin" (de handgemaakte carbon frames uit Duitsland) is knap waardeloos als je gevonden wilt worden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

corniel
Forum-lid HC

corniel 29 jan 2009 13:42

Amclassic-fan schreef:Microcontrollers programmeren valt in 't EL domein, zeker als het in assembly moet. Niet dat het nu zo bijster moeilijk is, het is vooral een kwestie van gestructureerd werken en alle datasheets goed lezen.

Dat weet ik. Meerdere van mijn collega-proggers zijn Electo-ers.
Qua naam zou je iets moeten verzinnen waarmee je altijd direct gevonden wordt. Een naam als bijv "Spin" (de handgemaakte carbon frames uit Duitsland) is knap waardeloos als je gevonden wilt worden.

Klopt. Zoek maar op FietsX. Werkt als een trein :)

Misschien is ThunderStruX iets?

tiest
Forum-lid HC

tiest 29 jan 2009 16:00

Zal ik alvast maar de doos waar het hele spul in moet ontwerpen. (=website en slogan);)

Vind dit zeer intressant

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 jan 2009 16:37

Ik wil de PR wel doen :D

Interview'tje in het FD ofzo is zo geregeld ;)

tourpretendent
Forum-lid

tourpretendent 29 jan 2009 16:52

Voordat we over namen en uiterlijkheden nadenken is het handig als de jongens van de "techniek" iets verder zijn met het product. Zodat we het uiterlijk van het product in de communicatie kunnen betrekken.

Een "naam" is ook sterker als het aansluit bij wat het product doet of bijzonder is.
Voorbeeld is Luxaflex, dat is een merknaam maar is verworden tot soortnaam.

Weer andere andere methode is wat Unilever en bijvoorbeeld P&G doen en dat is een gigantisch marketingbudget gebruiken, waardoor de "naam" bekend wordt en we gaan kopen als doelgroep. Helaas is dat niet voor ons weggelegd.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 29 jan 2009 17:10

Wel herkenbaar dat de marketing al verder is dan de R&D afdeling en alvast gebakken lucht verkopen :D
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

tourpretendent
Forum-lid

tourpretendent 29 jan 2009 17:15

mrcoffee schreef:Wel herkenbaar dat de marketing al verder is dan de R&D afdeling en alvast gebakken lucht verkopen :D

Zo lang het smaakt en bij de behoefte aansluit is het prima:p

dvangennip
Forum-lid
Contact

dvangennip 29 jan 2009 17:16

Tour pretendent schreef:Een "naam" is ook sterker als het aansluit bij wat het product doet of bijzonder is. Voorbeeld is Luxaflex, dat is een merknaam maar is verworden tot soortnaam.

Volgens mij wil je dat ook weer niet, net zoals TomTom niet wilt dat een gps-navigatie systeem hier altijd een 'tomtom' wordt genoemd. Dan verlies je je merkrechten omdat het een soortnaam is geworden, dacht ik. Maar als industrieel ontwerpstudent ben ik daar niet helemaal in thuis :)

Overigens vind ik vind het wel een interessante discussie! Ik sluit me er bij aan dat je eerst moet weten of de techniek kan werken en wat daarbij van belang is. Pas daarna kan je werkelijk iets zinnigs zeggen over mogelijke uiterlijkheden en kosten, lijkt mij?

baron062
Forum-lid

baron062 29 jan 2009 18:19

Mocht er behoefte aan zijn: Ik heb behoorlijk wat modeling kennis in 3D, ben kwa mechanica goed onderlegt en heb ook wat FEA kennis....

Wellicht wil Edward Hagen (frame/skeelerbouwer met CNC) het wel frezen.

skimons
Forum-lid

skimons 29 jan 2009 18:24

werktuigbouwer hier! heb weinig hardcore productiewerk gedaan, maar als "regelneef" kun je mij er goed bij hebben (kan niet bestaat niet). wil me er wel op storten.

marketing komt idd later wel. en een naam moet geen probleem zijn. ik bedoel SRM is ook een gevestigde naam ;)

robert2
Forum-lid

robert2 29 jan 2009 18:42

Ik ben ook werktuigbouwer. Maar ik zit pas in mijn eerste jaar, wel TU maar ik weet niet of ik voldoende weet voor zoiets als dit. Ik weet bijvoorbeeld dat spanningsverdeling in zoiets als deze ring bestaat, maar hoe het precies zit weet ik niet.
Ik kan het natuurlijk wel vragen op school.
Ik heb wel nx-5 voor 3d modelletjes en ik kan vast nog wel wat andere handige dingen op school halen.
Maar ik blijf dit iig volgen

Plaats reactie