Nog gevallen vandaag in 2009
@de zwarten: h'm da's idd zwaar k^t.
Zoals iedere dinsdagavond ook gisteravond met het groepje uit ons dorp gefietst.
Al na 8 kilometer kwam de situatie die jullie ook regelmatig meemaken: auto haalt ons in,
maar moet dan vol in de remmen vanwege een tegenligger en een rechts geparkeerde auto.
Wij ook vol in de remmen, alleen Harald -gevolgd door Frank- wisten de stoep op te springen en zo om de geparkeerde auto heen te rijden. Voorbij deze auto rijden ze via een
oprit terug de weg op. Harald komt met zijn voorwiel in een diepe groef in het asfalt en valt.
Frank rijdt op hem in en slaat over de kop, vol met zijn hoofd op de weg.
Resultaat: zijn helm is aan de voorzijde boven zijn ogen gebroken. Hijzelf heeft niets.
Alleen, Harald blijft liggen. Naast de gebruikelijke schaafplekken op schouder, elleboog,
heup en knie is hij met de zijkant van zijn hoofd op de weg gesmakt en is meteen
bewusteloos. 112 gebeld en in het ziekenhuis komt hij weer bij. Half twaalf gisteravond
mocht hij het ziekenhuis verlaten.
Heeft soms nog iemand twijfels over het dragen van een helm?
Al na 8 kilometer kwam de situatie die jullie ook regelmatig meemaken: auto haalt ons in,
maar moet dan vol in de remmen vanwege een tegenligger en een rechts geparkeerde auto.
Wij ook vol in de remmen, alleen Harald -gevolgd door Frank- wisten de stoep op te springen en zo om de geparkeerde auto heen te rijden. Voorbij deze auto rijden ze via een
oprit terug de weg op. Harald komt met zijn voorwiel in een diepe groef in het asfalt en valt.
Frank rijdt op hem in en slaat over de kop, vol met zijn hoofd op de weg.
Resultaat: zijn helm is aan de voorzijde boven zijn ogen gebroken. Hijzelf heeft niets.
Alleen, Harald blijft liggen. Naast de gebruikelijke schaafplekken op schouder, elleboog,
heup en knie is hij met de zijkant van zijn hoofd op de weg gesmakt en is meteen
bewusteloos. 112 gebeld en in het ziekenhuis komt hij weer bij. Half twaalf gisteravond
mocht hij het ziekenhuis verlaten.
Heeft soms nog iemand twijfels over het dragen van een helm?
-
- Forum-lid
Nee, dat had zonder helm heel wat vervelender kunnen aflopen. Wat een nare verhalen weer hier.
@De Zwarten: Vervelend man. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je er erg mee zit als andere meegaan in de val die je veroorzaakt. Bedenk echter wel dat wielrennen nu eenmaal niet geheel zonder risico is en dat je dit uiteraard niet bewust hebt veroorzaakt. Sterkte met het herstel van jezelf en je maatjes!
@De Zwarten: Vervelend man. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je er erg mee zit als andere meegaan in de val die je veroorzaakt. Bedenk echter wel dat wielrennen nu eenmaal niet geheel zonder risico is en dat je dit uiteraard niet bewust hebt veroorzaakt. Sterkte met het herstel van jezelf en je maatjes!
[quote="de zwarten"]Vandaag gevallen.
Volledig mijn schuld: binnenkant bocht tegen te hoge snelheid = onderuit en gelijk een man of 3-4 met mij.
Dit alles heeft bij de medefietsers geresulteerd in kapotte wielen, gebroken voorvorken, etc., maar erger, iemand met een gebroken sleutelbeen, iemand met een gescheurde pees in de vinger, schaafwonden...
mijn eigen lichamelijke schade is ook aanzienlijk, maar even niet relevant. Ik voel me nl. op dit moment heel erg de l*l voor die andere renners... [/quote]
toevallig op een trainingsrit gebeurd? vriend van mij is het ik dacht op een trainingsrit overkomen... mss dezelfde?
Volledig mijn schuld: binnenkant bocht tegen te hoge snelheid = onderuit en gelijk een man of 3-4 met mij.
Dit alles heeft bij de medefietsers geresulteerd in kapotte wielen, gebroken voorvorken, etc., maar erger, iemand met een gebroken sleutelbeen, iemand met een gescheurde pees in de vinger, schaafwonden...
mijn eigen lichamelijke schade is ook aanzienlijk, maar even niet relevant. Ik voel me nl. op dit moment heel erg de l*l voor die andere renners... [/quote]
toevallig op een trainingsrit gebeurd? vriend van mij is het ik dacht op een trainingsrit overkomen... mss dezelfde?
Vandaag, op weg naar huis, vlak na de 'afdaling' van de Zoetermeerse 'berg' (nabij het ski-centrum), kwam ik bijna in aanraking met een van de daar vrij los lopende geiten. Het dier had het onzalige plan opgevat om het gras aan de overzijde van het fietspad eens nader te bekijken, terwijl ik aankwam.
Ik ging vol in de remmen, en miste het dier, maar viel wel in het gras. Dat was zacht. Bij het opstaan zag ik dat ik aan aantal venijnige distels ook net gemist had. Daarna vervolgde ik met licht verhoogde harstslag mijn weg.
Waarom beesten altijd voor mijn wielen willen lopen, echt geen idee...
Ik ging vol in de remmen, en miste het dier, maar viel wel in het gras. Dat was zacht. Bij het opstaan zag ik dat ik aan aantal venijnige distels ook net gemist had. Daarna vervolgde ik met licht verhoogde harstslag mijn weg.
Waarom beesten altijd voor mijn wielen willen lopen, echt geen idee...
-
- Forum-lid HC
Misschien omdat jij beestachtig goed bent
-
- Forum-lid
Gister ook onderuit gegaan met een dikke 45 in het uur en kreeg nog wat fietsers over mij heen.. Mijn helm heeft wonderen verricht en mijn fiets is totaal kapot. Had hem ook nog eens net gepimpt.
Mijn fiets heb ik niet verzekerd. Kan ik nog iets terug krijgen van een verzekering, bv van degene die mij aanreed oid?
Mijn fiets heb ik niet verzekerd. Kan ik nog iets terug krijgen van een verzekering, bv van degene die mij aanreed oid?
-
- Forum-lid HC
Hangt ervanaf wie jou aanreed en wie schuldig is.
Vorige week gevallen met mijn anderhalve maand oude Canyon CF......iemand uit het fietsgroepje kwam via een ander weggetje aanrijden en wilde rechtdoor (en moest rechtsaf) terwijl de rest de juiste route koos kwam hij pardoes voor mijn wielen;
- frame en voorvork beschadigd
- zadel, helm, bril, elleboog, bovenarm en bovenbeen stuk
- voorwiel krom
- crankstel vol krassen
Ben benieuwd wat de verzekeraar hier mee doet; e.e.a. lijkt nog fietsbaar maar ik vertrouw het frame niet meer en de waarde van de fiets is natuurlijk enorm gedaald!
- frame en voorvork beschadigd
- zadel, helm, bril, elleboog, bovenarm en bovenbeen stuk
- voorwiel krom
- crankstel vol krassen
Ben benieuwd wat de verzekeraar hier mee doet; e.e.a. lijkt nog fietsbaar maar ik vertrouw het frame niet meer en de waarde van de fiets is natuurlijk enorm gedaald!
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid
Werd aangereden tijdens een wedstrijdje. Kreeg een duw. Niet mijn schuld.
-
- Forum-lid HC
[quote="maarten_deboer"]Werd aangereden tijdens een wedstrijdje. Kreeg een duw. Niet mijn schuld. [/quote]
Dan vrees ik dat je niets krijgt, of de dader wil meespelen dat het buiten een wedstrijd gebeurde
Dan vrees ik dat je niets krijgt, of de dader wil meespelen dat het buiten een wedstrijd gebeurde
Vorige week bij het keren op een landweggetje. Denken dat je de draai wel kunt maken. Niet dus. Is jullie ervaring ook dat je bij een val bij lage snelheid of bijna stilstaand in je val onbewust denkt, "mijn fiets eerst veilig naar de grond"?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.