Alles over vakanties op én met de fiets

shimano fietschallenge 2009

beaub
Forum-lid

beaub 04 mei 2009 14:50

Afgelopen zaterdag ook de toertocht gereden. Parcours was mooi, het weer natuurlijk perfect.
Wij zijn echter pas half 12 gestart en waren derhalve rond 2 uur bij de bevoorrading. Hier aangekomen waren er nog net 2 energierepen en wat bekertjes drinken te krijgen. Bananen oid heb ik niet gezien. Gelukkig zelf voldoende meegenomen, dus aan voedsel geen gebrek.

Op ongeveer 30 km voor de finish kennelijk ergens verkeerd gereden, waardoor we bijna weer verder zouden gaan bij een eerder deel van de route. Uiteindelijk via een andere weg weer op het parcours uitgekomen en vervolgens zonder problemen de finish gehaald. Bewegwijzering vond ik over het algemeen prima, had soms wat duidelijker gemogen. Bevoorrading was slecht, zeker als je kijkt naar wat je er voor moest betalen.

Kortom: een heerlijke middag gefietst, maar er zijn zeker punten voor verbetering.

jorisbressers
Forum-lid

Gebruikersavatar jorisbressers 04 mei 2009 15:50

Ik heb zondag de 150km cyclo gereden. Mijn algemene gevoel is toch wel positief. Ik heb een mooie tocht gereden door een gebied dat ik niet zo goed ken, daardoor eens wat ander klimwerk gedaan dan de standaard Limburgse hellingen.

Toch kan ik me bij een aantal aanmerkingen zoals hierboven beschreven wel aansluiten:
- inschrijfgeld is te hoog voor wat je ervoor terugkrijgt;
- Wegwijzers kunnen duidelijker, en zorg voor mensen op gevaarlijke punten.
- de bevoorrading vond ruim 15km later plaats dan vantevoren aangekondigd;
- het wegdek in België is wel erg slecht, viel me weer eens op. (Uiteraard valt dit de organisatie niet aan te rekenen)
Scott Addict 15 / Ultegra Di2

Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 04 mei 2009 19:12

Ik heb zaterdag de 60km MTB gedaan en de gevaarlijke wegpassages waren bemand. Een stuk beter dan de voorgaande jaren.

En inderdaad het is een cyclo met tijdregistratie, geen wedstrijd!

Daarnaast heb ik ook een positief gevoel overgehouden aan de dag. Bevoorradingen, parkeren het was allemaal in orde.

Parcours wat goed en leuk, mocht wat technischer, maar hierdoor waren er weinig opstoppingen en de klimmetjes waren aardig aan de maat, ze hadden een paar flinke uit de kast getrokken, zeker op het laatste gedeelte.

Daarnaast was het zaterdag super weer! denk dat het beter anderom had kunnen zijn, maargoed daar doe je niets aan

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 04 mei 2009 21:54

Voor het eerst gereden op zondag. Ik zou voor de 150 km gaan, maar zat na 100 km tegen kramp in mijn linker hamstring aan. Heb het laatste stukkie afgesneden en ben heel rustig verder peddelend uiteindelijk op 130 km uitgekomen. Vond het klimmen errug pittig! Wel mooie route en dito weer.
Is wel wat anders dan een rondje ringvaart of de Posbank. Volgend jaar wil ik hem beter rijden met een betere voorbereiding. Viel me wel op dat die Belgen goed anticiperen op al die fietsers op de weg. Hulde! Kunnen ze in NL nog een puntje aan zuigen.
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

fietsertje
Forum-lid

fietsertje 05 mei 2009 00:47

Had FietsChallenge bij nieuwe organisatie nog niet gereden. Wel zeer regelmatig bij de oude organisatie. Moet zeggen dat was een stuk beter georganiseerd.
- We rijden hier een Cyclosportieve, geen toertocht. Dat betekent dat mensen door willen rijden en dat je dus (gevaarlijke) kruizingen beveiligen moet.
- Wat is dat voor vreemds: de eerste 250 laten vertrekken en de rest 2.5 a 3 minuten laten wachten tot die kunnen vertrekken?! Geldt niet voor mij, maar voor vele anderen: Daar gaat je snelle groep als je zorgt dat je zo ver mogelijk vooraan staat in het vak direct achter de 250 en kun je een goeie klassering wel vergeten.
- Waarom geen routekaartje met daar op plaatsen en klimmen waar je langs komt met de kilometers, reparatie en bevoorradings posten er bij? En ook nog een noodnummer er op wellicht zou handig zijn.
- Over de bevoorrading kan ik niet veel zeggen, want ik zorg dat ik alles bij me heb. Hoefde alleen 1 bidon bij 100 km bij te vullen. Bij mijn doorkomst was er (gelukkig!) wel een stand aanwezig.
- Waar kan ik in vredesnaam vinden hoe de categorieen ingedeeld zijn en hoe de classificaties goud, zilver en brons toegepast worden? Was van te voren niet bekend en kan ik nog steeds niet vinden.

Ook nog wat positiefs:
- Leuke route.
- Vrolijke congierge bij de douches.
- Goeie parkeergelegenheid.
- Leuk die filmpjes.
- Goeie pasta.

tiest
Forum-lid HC

tiest 05 mei 2009 01:42

[quote="andromeda"]Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets voor of tegen de organisatie van de Fietschallenge maar wat moet de organisatie doen aan een renner die ergens op het parcours aan de kant licht?

Bevoorrading en bewegwijzering niet goed regelen is uiteraard hun verantwoordelijkheid maar bovenstaand punt begrijp ik niet echt.[/quote]

Misschien iets van een noodnummer meegeven, kun je i.i.g. melding doen als er iets gebeurd is.

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 05 mei 2009 07:56

Ik heb ook de SFC gereden, wat mij op viel is dat er voorin ook nog verkeert werd gereden, ik zelf ben niet één keer verkeert gereden ondanks de nieuwe gedownloade route voor de garmin van geen kant klopte met het parcours wat er vervelend was,

de tweede verzorgingsplaats was een gemis voor velen die er op gerekend hadden.
maar je moet altijd er van uit gaan dat je de post ook kan missen. en dat je zelf genoeg mee neemt sowieso met één bidon vertrekken is onverstandig te noemen.

Ik kreeg wel het idee dat er een stuk minder verkeer regelaars waren dan andere jaren wat voor gevaarlijke situaties zorgden bij toch wel grootte kruisingen.
Als organisatie heb je toch de verantwoording voor de renners op het door jou georganiseerde tocht

voor de rest heb ik het prima naar mijn zin gehad
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

rikkert
Forum-lid

rikkert 06 mei 2009 00:16

[quote="fietsertje"]Had FietsChallenge bij nieuwe organisatie nog niet gereden. Wel zeer regelmatig bij de oude organisatie. Moet zeggen dat was een stuk beter georganiseerd.
- We rijden hier een Cyclosportieve, geen toertocht. Dat betekent dat mensen door willen rijden en dat je dus (gevaarlijke) kruizingen beveiligen moet.
- Wat is dat voor vreemds: de eerste 250 laten vertrekken en de rest 2.5 a 3 minuten laten wachten tot die kunnen vertrekken?! Geldt niet voor mij, maar voor vele anderen: Daar gaat je snelle groep als je zorgt dat je zo ver mogelijk vooraan staat in het vak direct achter de 250 en kun je een goeie klassering wel vergeten.
- Waarom geen routekaartje met daar op plaatsen en klimmen waar je langs komt met de kilometers, reparatie en bevoorradings posten er bij? En ook nog een noodnummer er op wellicht zou handig zijn.
- Over de bevoorrading kan ik niet veel zeggen, want ik zorg dat ik alles bij me heb. Hoefde alleen 1 bidon bij 100 km bij te vullen. Bij mijn doorkomst was er (gelukkig!) wel een stand aanwezig.
- Waar kan ik in vredesnaam vinden hoe de categorieen ingedeeld zijn en hoe de classificaties goud, zilver en brons toegepast worden? Was van te voren niet bekend en kan ik nog steeds niet vinden.

Ook nog wat positiefs:
- Leuke route.
- Vrolijke congierge bij de douches.
- Goeie parkeergelegenheid.
- Leuk die filmpjes.
- Goeie pasta.[/quote]

Bij mij ook positief. 100 cyclo gereden dus verzorging had ik op ijn fiets en in mijn zak. Ik wist niet eens dat je goud, zilver brons kon rijden, laat welke tijd je in welke categorie moest rijden. Sterker, zat net nog even door de sie te klikken en ik kan het nog steeds niet vinden. Iemand die weet hoe dit zit of een linkje kan posten ?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

heuvelrug
Forum-lid

heuvelrug 06 mei 2009 10:37

[quote="de monsternaar"]........ ondanks de nieuwe gedownloade route voor de garmin van geen kant klopte met het parcours wat erg vervelend was,
[/quote]

nadat op dinsdag het parcours gewijzigd is heeft er vanaf woensdag alleen op de site van FIETS een link naar de nieuwe, kloppende GPStrack gestaan.
Op de site van FIETSCHALLENGE, waar je het als eerste zou verwachten, is niks aangepast, zelfs niet het routekaartje.

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 06 mei 2009 11:24

[quote="bike_add1ct"] Ook was het leuk om een dag met mannen als Lars Boom, Thijs Al en Maarten den Bakker te mogen 'koersen', hoewel ze (lees: Al) dan ook weer niet meteen hoeven te winnen, laat dat lolletje aan het pannenkoekenvolk over, denk ik dan.
Maar toch een leuk dagje gehad, en redelijk tevreden met de 9e stek.[/quote]

Pannenkoekenvolk????? en dan 9e worden. Gefeliciteerd! Laat dat woord pannenkoekenvolk er maar af, dat is met jouw uitslag zeker niet op zijn plaats.

Zelf heb ik de genoemde profs, alleen maar via de speaker bij de start gehoord. Misschien had het wel leuk geweest als er ook een van deze profs eens voor de lol 300 plaatsen naar achteren mee had gereden.
Overigens heb ik ook een geweldige dag gehad, ik wist wat ik kon verwachten en heb zelf ook boven verwachting gepresteerd.

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 06 mei 2009 18:44

Foto's kijken? SFC Foto's
Afbeelding | Afbeelding

Plaats reactie