Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

ketting campa 11 speed klinken

icemus
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 23 mar 2007 18:30

icemus 15 jan 2009 21:31

Ga morgen naar van Eyck wielen halen...laat ik meteen de ketting ponsen...tegen de tijd dat de ketting los moet zal er wel een alternatief zijn!...

Ben het met je eens om niet voor een ketting te ponsen je fietsenmaker misbruikt...vandaar de aanschaf van een set wielen:-)

mellie
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 nov 2008 16:29

mellie 28 jan 2009 19:05

GastheerG schreef:Op de site van Campagnolo is vorige week een info pagina MET instructie filmpje geplaatst.




Handig filmpje!

Zijn er zo nog meer filmpjes bekend van het (de)monteren van onderdelen?
Ben benieuwd.

c40campy
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 aug 2008 02:45

c40campy 28 jan 2009 21:08

Geen filmpjes, wel veel foto's: http://www.parktool.com/repair/

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 11 feb 2009 23:41

Creatief: een oude kettingpons gemodificeerd tot tooltje om 11sp kettingen te klinken.

Afbeelding

http://weightweenies.starbike.com/forum ... c&start=33

shellie
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009 15:44

shellie 10 jun 2009 15:35

Daar ik met mijn nieuw opgebouwde fiets met super record geen zin had om naar de locale fietsenboer te gaan om een ketting dicht te laten ponsen, zelf maar wat bedacht.

Het filmpje van campa laat zien dat het enige critische van de nieuwe kettingpons het klinken van het afgebroken sluitpennetje is. Hiervoor moet het pennetje aan de andere kant worden tegengehouden.

Met een simpele kettingpons van cyclus kan dat gerealizeerd worden door de (holle) steel te dichten met een vlakke spijker met brede kop, of, in mijn geval, door een plamuurmes tussen de holle steel en de schakel te klemmen.

Campa geeft aan dat het stiftje in de pons waarmee geklonken wordt relatief vlak is. Die van cyclus is relatief spits, maar dat kan heel eenvoudig opgelost worden met een vijl. (en volgens mij is het niet eens echt nodig).

Zo is men voor 7.50 eur voorzien ipv de dure campa pons. Als er behoefte aan is plaats ik enkel foto's

Plaats reactie